درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 16:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31323صفحه نخست » پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 23:35
اروپا در پی دریافت مالیات بیش‌تر از غول‌های اینترنت‌بنیان
اتحادیه اروپا همچنان در پی راه‌هایی است تا مالیات شرکت‌های اینترنت‌بنیان مانند گوگل، فیس بوک، آمازون و نتفلیکس را "منصفانه‌‌تر" کند. این طرح از سوی فرانسه ارائه شده و حمایت قوی آلمان، ایتالیا و اسپانیا را با خود دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اتحادیه اروپا همچنان در پی راه‌هایی است تا مالیات شرکت‌های اینترنت‌بنیان مانند گوگل، فیس بوک، آمازون و نتفلیکس را "منصفانه‌‌تر" کند. این طرح از سوی فرانسه ارائه شده و حمایت قوی آلمان، ایتالیا و اسپانیا را با خود دارد.

اتحادیه اروپا همچنان طرح جنجال‌برانگیز اصلاح سیستم مالیاتی شرکت‌های غول‌آسای مبتنی بر اینترنت، نظیر گوگل، فیس‌بوک، آمازون و نتفلیکس را به پیش می‌برد. اکنون کمیسیون اروپا به دنبال راه‌هایی است تا بتواند از کمپانی‌هایی مالیات دریافت کند که ممکن است حتی هیچ دفتر یا مرکز فروشی در یک کشور اروپایی نداشته باشند اما سود سرشاری از فروش محصولات خود به صورت آن‌لاین در آن کشور می‌برند.

کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه (۳۰ شهریور / ۲۱ سپتامبر) در گزارشی اعلام کرد که مالیات پرداختی شرکت‌های حوزه تکنولوژی به طور میانگین کم‌تر از نصف مبلغی است که شرکت‌های دیگر به عنوان مالیات می‌پردازند. بر اساس این گزارش، این شرکت‌های اینترنت‌بنیان در اتحادیه اروپا به‌طور میانگین مالیاتی با نرخ حدود ۱۰ درصد می‌پردازند. در حالی که نرخ مالیات شرکت‌های سنتی بیش از ۲۳ درصد است.
 

تا کنون مبنای محاسبه مالیات در مورد شرکت‌های اینترنت‌بنیان بر اساس سود بود. کمیسیون اروپا اکنون می‌خواهد این روش محاسبه را تغییر دهد تا بتواند وضعیت منصفانه‌تری را در پرداخت مالیات‌ها ایجاد کند. غول‌های اینترنت‌بنیان متهم هستند که با نشان دادن سودهای کم توانسته‌اند مالیات بسیار کم‌تری بپردازند. یک راه‌حل پیشنهادشده محاسبه مالیات بر اساس حجم معاملات این شرکت‌هاست.

علاوه براین کمیسیون اروپا برای تغییر شیوه اخذ مالیات از شرکت‌های حوزه تکنولوژی دو گزینه‌ی دیگر در نظر دارد. یکی از این گزینه‌ها، مقرر کردن مالیات بر تبلیغات آن‌لاین و دیگری، مقرر کردن مالیات استهلاک (withholding tax) برای این شرکت‌هاست.

تغییر در شیوه دریافت مالیات از شرکت‌های آمریکایی ابتدا از سوی فرانسه مطرح شد و توانست پشتیباتی ۱۰ کشور دیگر از جمله آلمان، ایتالیا و اسپانیا را نیز با خود به همراه داشته باشد. با این ‌همه کشورهایی نظیر ایرلند و لوکزامبورگ که مقر بسیاری از این شرکت‌ها در اروپا هستند از مخالفان چنین تغییری هستند.

اکنون کمیسیون اروپا قصد دارد برای پیشگیری از مقاومت آن دسته از اعضای مخالف خود نظیر ایرلند و لوکزامبورگ، از قوانین و مقررات کم‌تر شناخته شده‌ی اتحادیه اروپا بهره ببرد. برای مثال اتحادیه اروپا که در مورد مالیات‌ها با نظر همه ۲۸ عضو خود تصمیم می‌گیرد، ظاهرا قصد دارد در این مورد اعضا را از حق وتوی خود محروم کند.

در همین حال این احتمال می‌رود که در صورت تغییر در سیستم پرداخت مالیات شرکت‌های اینترنت‌بنیان، تنش به داخل اروپا محدود نماند و در روابط آمریکا با اروپا نیز بر سر این موضوع تنش به وجود آید.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد