درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31195صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 14 شهریور 1396 - 18:39
نقش روابط عمومی در یک خبر و چند آمار
پروین خدادادی حدادان خبرنگار حوزه حمل و نقل - نکات مهم و قابل تامل در این حادثه چند چیز است؛ در ابتدا سوال این است که به راستی چرا در یک حادثه ی فورس ماژور (غیر پیش بینی)، سخنگوی واحدی که تنها از یک تریبون سخن بگوید و آحاد مردم اطلاع رسانی نماید، در کشور وجود ندارد؟!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در ساعت 03:58 بامداد روز جمعه مورخ 96/6/10 در محور داراب - بندرعباس- قبل از روستای قلعه بیابان در حادثه ای دانش آموزانی که از شهرهای رودان و میناب استان هرمزگان به سمت داراب در حرکت بودند بعلت واژگونی یکی از اتوبوس ها دچار حادثه شده به نحوی که متاسفانه تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند، اما نکته حائز اهمیت در این موضوع که تاکنون نیز به صورت شفاف بیان نشده است، موضوع اختلاف آماری این حادثه است.

 

در ابتدا رئیس هلال‌احمر داراب شمار قربانیان این حادثه را 12 تن و پس از چند ساعت، معاون عملیات اوژانس کشور 9 نفر و باز هم ایشان (معاون عملیات اوژانس کشور) به فاصله چند ساعت شمار کشته‌ها را 11 نفر اعلام که در همان زمان پزشکی قانونی تنها کشته شدن 9 نفر را تایید کرد. در همین حین رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت اولیه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان را خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام کرد و گفت: ساعت 4:26 بامداد یک دستگاه اتوبوس در محور داراب به بندرعباس که حامل دانش آموزان دختر راهنمایی و دبیرستان شهرستان‌های رودبار و میناب بود، از بندرعباس به مقصد شیراز، واژگون شد و 12 نفر جان خود را در این حادثه از دست دادند و 33 تن مجروح شدند و باز از سوی دیگر قائم مقام رئیس سازمان دانش آموزی شمار قربانیان این حادثه 9 تن اعلام و این قصه پس از گذشت چند روز کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

نکات مهم و قابل تامل در این حادثه چند چیز می تواند باشد؛ اما سوال اصلی این است که به راستی چرا در یک حادثه ی فورس ماژور (غیر پیش بینی)، نظیر همین حادثه، سخنگوی واحدی که تنها از یک تریبون سخن بگوید و به آحاد مردم اطلاع رسانی نماید، در کشور وجود ندارد؟! و سوال دوم و ظریف تر آنکه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی بزرگترین روابط عمومی کشور از لحاظ پرسنل چرا در هیچ کجای این حادثه تاکنون دیده نشده است؟! قائم مقام محترم سازمان دانش آموزی کشور می گوید: از ابتدای تابستان حدود 1000 سفر اتوبوسی برای اردوهای مختلف آموزش و پرورش جهت حدود 20 هزار نفر دانش آموز داشته ایم و این سانحه اولین اتفاق برای اردوهای آموزش و پرورش بوده است!

 

 این بار سوال مهم تری به ذهن می رسد که، چرا آموزش و پرورش (مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی) هیچ آماری نه از آن 20 هزار دانش آموز، که حداقل از همین یک اتوبوسی که دچار حادثه شده است، ندارد و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت کلان آموزش پرورش با چه توجیه ای خود را بابت این موضوع نه تنها مسئول ندانسته که حتی یک اطلاع رسانی نیمه شفاف هم پس گذشت چند روز نمی تواند انجام دهد؟!

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد