درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 07:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3104صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 21 اردیبهشت 1392 - 07:49
عملکرد روابط عمومی شهرداری لاهیجان
شاهین جهانگیربلورچیان - روابط عمومی ها می بایست برای نیل به اهداف عالیه از توجه به حاشیه ها پرهیز کنند و توجهی نشان ندهند، هرچند حاشیه ها برخی اوقات بر متن غلبه می کنند و استرس و فشار کار را افزون می نمایند.
  

شارا- در عصر ارتباطات و در دنیایی که تغییرات در تکنولوژی ها به دقیقه و ثانیه رسیده  و گاهی ما از این قافله عقب می مانیم و در جهانی که علوم ارتباطات هم از روش های سنتی خود به سوی مدرن حرکت   می کنند و تبلیغات به عاملی مهم تبدیل شده است،  نقش روابط عمومی بیش از گذشته پر رنگ شده و باید از این علم که به عنوان هنر هشتم شناخته می شود برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استفاده نمود و برنامه ای آگاهانه و سنجیده تدوین کرد. باید از یک روابط عمومی سنتی به سوی روابط عمومی مدرن و الکترونیک حرکت کرد. در دوره ای که دنیا در حال گذر از وب 1 به سوی وب 2 است ما در کجای این مسیر قرار داریم و برای توسعه روابط عمومی چه کار    کرده ایم و چه اندیشیده ایم.

بیش از نیم قرن از زمانی که دکتر حمید نطقی روابط عمومی نوین را در ایران بنیان نهاد می گذرد و هنوز بسیاری از مدیران از تعریف کار و وظایف یک روابط عمومی آگاه نبوده و آشنا نیستند. به جزء اندکی از مدیران که خود از دانش روابط عمومی آگاهی دارند و از اهمیت آن با خبرند، دیگران گویی روابط عمومی را تنها برای وجود داشتن و یک تابلو می شناسند و این موضوع برای کشوری که می خواهد در افق 1404 به قطب اول منطقه تبدیل شود، خوب نیست.

امروز روابط عمومی ها باید از یک روابط عمومی سنتی یک طرفه به سوی روابط عمومی دو سویه تبدیل شوند وبرای مخاطبین خود ارزش قائل شده و از نظر آنها بهره گیرند و پاسخ مناسب را به آنها ارائه کنند.

روابط عمومی ها تنها وظیفه تبلیغات ندارند و تبلیغات یکی از وظایف روابط عمومی ها می باشد و آنها باید  در دنیای مجازی با علوم نوین ارتباطی و تکنولوژی های جدید آشنا شده و از این طریق و دو سویه با مخاطب ارتباط برقرار کنند، در این نوع ارتباط مخاطب دیگر آماج حملات تبلیغاتی قرار نمی گیرد و او نیز اجازه بیان کردن نظرات خود را دارد و روابط عمومی می تواند با نهایت احترام به ایفای نقش خود بپردازد. با تمام این تعاریف باید گفت که ما هنوز در ابتدای این راه قرار داریم و به رغم تأکید مسئولان کشور و دستورالعمل های صادر شده باید خیلی تلاش کنیم.

از سویی باید قبول کرد مردم جهان نیز همگام با تکنولوژی های روز حرکت کرده و دیگر نمی توان بر اساس تعاریف قدیم روابط عمومی با آنها رفتار کرد، زیرا آنها بسیار آگاه هستند.

در طول سالهای گذشته با هدف برقراری ارتباط دو سویه با مردم و شهروندان و اهمیت قائل شدن برای اطلاع رسانی و اطلاع یابی، اقداماتی در این زمینه در شهرداری لاهیجان آغاز شد و واحد         روابط عمومی با تدوین و استقرار برنامه برای نیل به یک روابط عمومی ایده آل و مسئولیت پذیر پا به عرصه گذاشت. در طول این سالها با حمایت های شهرداران وقت و اعضای ادوار شورای اسلامی شهر، روابط عمومی شهرداری لاهیجان، گام به گام در این عرصه توانست حرکت رو به جلوی خود را به انجام برساند.

از روزی که  فریدون برهانی، شهردار لاهیجان در سال های 82 تا 85، راه اندازی یک واحد مستقل به نام روابط عمومی را در شهرداری لاهیجان  کلید زد و از دفتر شهردار این واحد را مجزا کرد و آن زمان   ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و فیض اله حسینی ، فرماندار وقت لاهیجان هم حامی این طرح شدند و به تصویب شورای دوم اسلامی شهر رسید و رضا کحالی نیز در کسوت معاونت وقت شهرداری آغازگر استقلال روابط عمومی شد، برگ تازه ای در تاریخ روابط عمومی های لاهیجان ثبت شد.

روابط عمومی شهرداری لاهیجان در ابتدا با اطلاع رسانی از       فعالیت های صورت گرفته کار را آغاز نمود و با پشتیبانی های انجام شده، آغازگر کار ریشه ای  شد تا ثابت نماید تنها پرده زدن در سطح شهر وظیفه روابط عمومی نیست. اطلاع رسانی شفاف در مورد فعالیت ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان لاهیجان در بحران بارش شدید برف سال 83 در روزنامه های کشور و گزارش های رادیویی اوج فعالیت در نخستین سال فصل جدید روابط عمومی ها در لاهیجان بود.

روابط عمومی شهرداری لاهیجان در ادامه با حمایت های مهندس علیرضا گنجه خسروی در سمت شهردار در سال های 86 تا آذر 89 به تثبیت و افزایش دامنه فعالیت های خود پرداخت و با راه اندازی تلفن 137 ارتباط با مردم را دو سویه کرد تا آنها نیز بتوانند سخن خود را بیان کنند و مشکلات آنها بدون نیاز به مراجعه به شهرداری پیگیری شود.

افزایش امکانات و تجهیزات و همچنین راه اندازی پورتال شهرداری برای خدمات رسانی به مردم در این دوره انجام شد، تا زمینه ها برای به بار نشستن زحمات و تلاش ها فراهم شود، کم کم دامنه اطلاع رسانی از شهر لاهیجان و استان گیلان خارج شد و این بار در سطح کشور      می توانستند با شهرداری لاهیجان ارتباط برقرار کنند.

تهیه و تدوین فیلمی مستند و حرفه ای از جاذبه های گردشگری، تاریخی و مذهبی لاهیجان نیز از جمله کارهای خوبی بود که در این دوره با حمایت شورای شهر سوم به انجام رسید. چاپ نشریه داخلی، بولتن، کلیپ های عملکرد و اقلام فرهنگی و حضور موفق در نمایشگاههای سطح کشور و عضویت در ستاد برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی از دیگر حرکت های جدیدی بود که در این دوره صورت گرفت و با نمونه شدن شهرداری در سطح کشور بدلیل فراهم نمودن شرایط لازم برای استقبال از مسافران نوروزی به اوج خود رسید و این بار از آذر 89 و در دوره رضا کحالی، شهردار لاهیجان که خود عاملی برای استقلال و حمایت از روابط عمومی شهرداری در سال 83 بود،         می بایست حرکت ها رو به جلو و با شتاب افزون تری صورت           می گرفت و علاوه بر آن موفقیت ها نیز تکرار و بیشتر می شد.

از سوی دیگر تبدیل شدن شهر به یک کارگاه عمرانی و کنکاش شهروندان در مورد آینده پروژه ها وظیفه روابط عمومی را دو چندان کرد تا به روشنگری پرداخته و شهروندان را از پروژه ها آگاه نماید. در دوره ای که تلاش های صورت گرفته توسط شهرداری و شورا به صورت شبانه روزی انجام می شد، روابط عمومی شهرداری لاهیجان با فعالیت عوامل خود تمام سعی را بکار بست تا با ثبت این رویدادها در تاریخ بتواند آیندگان را نیز از اقدامات صورت گرفته آگاه کند.

شهردار کحالی در این دوره با حمایت از مدیر و کارکنان روابط عمومی به عنوان نمونه ای از حمایت یک مدیر از روابط عمومی مطرح شد و در جهت به روز کردن روابط عمومی از نظر تکنولوژی نیز از هیچ کوششی فروگذار نکرد. شورای شهر نیز با همین نگرش از شهردار خود برای این نوع تفکر حمایت نمود. روابط عمومی شهرداری نیز سعی نمود با کمک و حمایت های جامعه رسانه ای، مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری، همواره به اطلاع رسانی فعالیت ها پرداخته و از بازخورد این اخبار  و نظریات مردم استفاده نماید.

حضور در نمایشگاهها نیز فرصتی برای معرفی شهر و تلاش های صورت گرفته و ارتباط با مردم ایران زمین  بود تا بیش از پیش با لاهیجان آشنا شوند. از سویی شرکت در جشنواره ها فرصتی بود تا خود را در معرض قضاوت داوران و متخصصان قرار داده و آنها با نگاهی عمیق به عملکرد روابط عمومی بنگرند که کسب رتبه های برتر استانی و کشوری، علاوه بر اینکه باعث خوشحالی برای کسب موفقیت ها شد، انگیزه ای فراهم کرد تا همچنان برای ترسیم یک روابط عمومی ایده آل تلاش خود را افزون تر کنیم. تلاشی که در هشت سال و هشت ماه با حمایت همه شهرداران،شوراها، مدیران و کارکنان شهرداری و روابط عمومی و حمایت رسانه ها انجام شد نمونه ای عاشقانه از یک عملکرد بود که هنوز جای کار دارد و اگر غیر از این بود باید گفت که روابط عمومی شهرداری نتوانسته است به عملکرد ذاتی خود عمل نماید و همه اینها را گفتم تا زبان گشایم که در دنیای جدید ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.

باید روابط عمومی ها را باور کرد و آنها را مورد حمایت قرار داد و روابط عمومی ها هم باید اول خود را باور کنند و پس از آن انتظار حمایت از مدیران را داشته باشند.

 در طول یک سال گذشته ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی فصل تازه ای در روابط عمومی ها را  در لاهیجان بنیان نهاد و با برگزاری نشست ها و جلسات و کلاس های آموزشی روابط عمومی، خبرنویسی و رایانه برای نخستین بار حداقل در تاریخ لاهیجان، آموزش حرفه ای و تخصصی در روابط عموی ها را پایه گذاری کرد، تا مدیران دستگاهها هم به اهمیت روابط عمومی آشنا شده و از روابط عمومی ها حمایت کنند، چون اگر غیر از این باشد و اگر هزاران پروژه اجرا کنند و میلیاردها ریال صرف نمایند اگر به مردم   اطلاع رسانی نشود انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

امید است تغییر نگرش در انتخاب مدیران روابط عمومی و نگاه تخصصی به این امر نیز از سوی مدیران دستگاهها مورد توجه قرار گیرد تا در آینده شاهد پیشرفت روابط عمومی ها بر اساس نگاه تخصصی باشیم یادمان نرود که دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی در ایران معتقد بود:« هر مدیری لایق همان روابط عمومی است که دارد».

اینک در پایان این راه که بدلیل قبولی در آزمون استخدامی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از شهرداری لاهیجان به شهرداری آستانه اشرفیه عزیمت نموده ام از بابت همه حمایت ها از روابط عمومی شهرداری لاهیجان قدردانی می نمایم.

نکته آخر اینکه روابط عمومی ها می بایست برای نیل به اهداف عالیه از توجه به حاشیه ها پرهیز کنند و توجهی نشان ندهند، هرچند  حاشیه ها برخی اوقات بر متن غلبه می کنند و استرس و فشار کار را افزون می نمایند و اینها  دلیلی است بر اینکه روابط عمومی در ردیف شغل های سخت و پراسترس دنیا قرار گیرد ولی جاذبه هایش و عشق ذاتی اش بر زیبایی هایش می افزاید.

اینکه بخاطر عشقت تلاش کنی و برای شهر و استان و کشورت افتخار کسب کنی، هیچگاه انتظار قدرشناسی هم نداشته باش زیرا تو با عشق و برای عشقت تلاش کردی و مزد زحماتت را هم از خدا خواهی گرفت و کافی است در یک لحظه همه نامرادی ها و دلشکستن ها را به خدا واگذار کنی و معبودت تو را در پناه خود خواهد گرفت و تو را بالاتر می برد. با آرزوی روزی که مدیران ما درکی واقعی از اهمیت روابط عمومی داشته باشند و این هنر هشتم را باور کنند.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد