درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 04:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30962صفحه نخست » چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 08:39
بازاریابی رویدادی چیست؟
در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده اند، برخی از روش ها از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش ها و تاکتیک های بازاریابی اینترنتی روی آورده اند، چون برای بسیاری از کسب وکارها نتیجه بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده اند، برخی از روش ها از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش ها و تاکتیک های بازاریابی اینترنتی روی آورده اند، چون برای بسیاری از کسب  وکارها نتیجه بخش بوده است. با این حال، یک استراتژی صحیح بازاریابی از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین را استفاده می کند.

به گزارش ibazaryabi بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود بهره می گیرند. رویداد در واقع به جمع شدن تعدادی از افراد کنار هم و صحبت حول یک موضوع خاص گفته می شود. برندها می توانند میزبان رویداد، شرکت کننده یا حامی رویدادها باشند.

چرا شرکت ها از بازاریابی رویدادی استفاده می کنند؟

همانطور که گفتیم یک استراتژی صحیح بازاریابی ترکیبی از استراتژی های بازاریابی آفلاین و آنلاین است. کسب وکارها سعی می کنند از هر راهی شده، رشد و توسعه پیدا کنند.

بازاریابی رویدادی نقش بسیار مؤثری در رشد کسب وکارها دارد، بنابراین شرکت ها علاقه مندند که از آن بهره مند شوند. در ادامه برخی از مزایای بازاریابی رویدادی را می خوانید.

برندینگ و افزایش آگاهی از برند

یکی از بزرگ ترین دلایل شرکت ها برای میزبانی یک رویداد ایجاد و ساخت هویت تجاری شان است.

شما با بازاریابی رویدادی قادر خواهید بود خود را از سایر رقبا متمایز و شناخته شده تر کنید.

74درصد از شرکت کنندگان رویدادها معتقدند که شرکت  آنها، برند و خدمات پس از رویداد آنها توسعه یافته است.

بیایید نگاهی به چند رویداد مهم در سراسر جهان بیندازیم و ببینیم چرا برندها در آنها شرکت می کنند؟

-هفته مد: یک برند سبک زندگی که می خواهد لوکس به نظر برسد.

- سوپرباول: برندهایی که می خواهند نام شان در کنار بزرگ ترین برندهای جهان دیده شود و به سیل مخاطبان آنها دست پیدا کنند.

- رویدادهای خیریه: برندهایی که می خواهند مسئولیت اجتماعی قبول کنند و دوست دارند از خیریه ها حمایت کنند.

- رویدادهای کارآفرینی: برندهایی که می خواهند نشان دهند برای رشد جامعه تلاش می کنند.

هنگامی که می خواهید رویدادی را میزبانی کنید، باید به این موضوع فکر کنید که مشتری شما کیست و حدس می زنید در چه رویدادهایی حضور پیدا کند؟

یکی دیگر از راه ها، ارتباط با خبرنگارانی است که در رویدادها حضور دارند. آنها می توانند سروصدای زیادی ایجاد کنند و توجهات را به سمت شما جلب کنند.

افزایش تعامل با مشتری با بازاریابی رویداد

هم اکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. همانطور که می دانید هیچ روش ارتباطی نمی تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود. بازاریابی رویدادی این امکان را برای شما و مشتریان تان فراهم می کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید و مسلما تأثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.

براساس تحقیقات، افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش پنج برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان می شود.

تولید سرنخ های بازاریابی

امروزه هیچ کدام از روش های بازاریابی به انداز ه بازاریابی دهان به دهان مؤثر و تأثیرگذار نیست.

بازاریابی رویدادی باعث سروصدای زیادی می شود و هر کسی که بخواهد در رویداد شرکت کند، مسلما به دنبال همراه است.

79درصد از بازاریابان آمریکایی مشتریان بالقوه خود را از رویدادها جذب می کنند.

شما باید اطلاعات کسانی که در رویداد شما شرکت کرده اند را ثبت کنید. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید باید سطح ارتباط مشتری با برند شما را نشان دهد. بدین ترتیب شما می توانید مشتریان بالقوه را از بین تعداد زیادی از افراد شرکت کننده شناسایی و با پیگیری های بعدی، آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

آموزش از طریق بازاریابی رویداد

65 درصد از برندها معتقدند که رویدادها به آنها کمک می کنند نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آنها معتقدند رویدادها (آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسب تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به طرق مختلفی می تواند صورت بگیرد؛ اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، می توانید وبینارهایی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید یا می توانید غرفه ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب وکار خود بپردازید. همه چیز به ایده های شما و مشتریان تان بستگی دارد.

افزایش مشتری از طریق بازاریابی رویداد

رویدادها بسیار اعتمادساز هستند. در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی ایفا می کنند.

مردم به برندهایی که از نزدیک با آنها آشنا هستند بیشتر اعتماد می کنند.

این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها می توانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آنها بسیار زیاد شده است.

حتی وبینارهای آنلاین هم که اغلب با هدف آموزش صورت می گیرند، منجر به افزایش اعتماد می شوند. اعتماد باعث می شود تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد