درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30900صفحه نخست » یکشنبه، 22 مرداد 1396 - 09:29
نقش بازاریابی چشمگیر در دنیای امروزی
پیشینیان ما را به همرنگی و تشابه توصیه کرده اند و از کودکی در گوش مان زمزمه کرده اند که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پیشینیان ما را به همرنگی و تشابه توصیه کرده اند و از کودکی در گوش مان زمزمه کرده اند که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!

 بازاریابی چشمگیر نجوای همرنگی با جمع را به ما می آموزد که باید خود را به رنگ دیگران درآوری تا شاخص نباشی. باید گام در راه های پیموده بنهی تا گمراه نشوی. و باید دنباله رو باشی تا مورد انتقاد قرار نگیری. همه اینها بدین معناست که خواهی نشوی رسوا مقلد باش و نه مبتکر.

طرز تفکر یاد شده ریشه در هراس از انتقاد دارد و مورد انتقاد قرار گرفتن را مترادف با رسوایی قلمداد می کند. ست گادین، نویسنده کتاب گاو بنفش در کتابش مخاطبان را نه به همرنگی بلکه به تک رنگی و تمایز در کسب وکار فرا می خواند. در این مطلب که توسط سایت ibazaryabi ارائه شده است خلاصه ای از کتاب گاو بنفش را می خوانید.

P های ناکافی

بازاریاب ها سال ها در مورد پنج p  بازاریابی سخن گفتند. برخی از آنها شامل موراد زیر هستند.

-محصول   (Product)

- قیمت (Pricing)

- ترویج   (Promotion)

- جایگاه یابی   (positioning)

- روابط عمومی   (Public Relation)

- بسته بندی   (Packaging)

- پیشی گرفتن   (Pass-along)

اینها چک لیست های بازاریابی هستند؛ روشی سریع جهت اطمینان از اینکه شما کار خود را انجام داده اید، راهی برای تشریح اینکه چگونه شما در تلاشید تا مردم را متمایز کنید که تنها از محصولاتی که شما ساخته اید، بخرند.

اگر این عوامل با هم در تضاد باشند، (مثلا غذایی پوره ای که آن را برای بزرگسالان تدارک دیده اید، اما طعم غذای کودک داشته باشد.) در آن صورت فعالیت های بازاریابی کمرنگ و کاملا بی اثر خواهد شد.

تضمینی برای مؤثر بودن فعالیت های بازاریابی وجود ندارد، اما روش انجام کار، اینکه شما همه Pها را به درستی به کار گیرید، احتمال موفقیت شما را بیشتر می کند، اما Pها دیگر کافی نیستند.

در این مطلب در مورد P جدیدی صحبت خواهیم کرد که ناگهان فوق العاده اهمیت پیدا کرده است.

P جدید

P جدید توسط ست گادین «گاو بنفش» نامگذاری شده است. او گاو بنفش را در کتاب گاو بنفش این گونه توصیف می کند: وقتی چند سال قبل به همراه خانواده ام در فرانسه مشغول رانندگی بودم، مجذوب صدها گاوی شدم که در مرتع زیبایی در کنار جاده می چریدند. از شیشه اتومبیل به این منظره چشم دوخته بودیم و از اینکه چقدر همه چیز می تواند زیبا باشد، شگفت زده بودیم. پس از 20 دقیقه توجه مان را کم کم از آن گاوها برگرداندیم.

گاوهای جدید به طور کامل شبیه گاوهای قبلی بودندو چیزی که تا پیش از این سرگرم کننده بود، حال دیگر عادی شده بود. بدتر از عادی، کسالت آور شده بود. گاوها پس از اینکه مدتی آنها را می بینید، خسته کننده می شوند.

ممکن است گاوهای بسیار خوب و جذابی باشند، گاوهای خوش اخلاق یا زیر تابش نورافکن های رنگارنگ، اما باز هم کسالت آورند، ولی یک گاو بنفش می تواند جالب باشد (برای مدتی). ویژگی خاص گاو بنفش این است که باید چشمگیر باشد.

بازاریابی چشمگیر

یک موضوع چشمگیر چیزی است که ارزش دارد در مورد آن حرف زده شود، شایسته توجه است، چیزی است استثنایی، جدید و جالب. کالاهای کسالت آور به چشم نمی آیند و گاوهایی هستند قهوه ای.

بازاریابی چشمگیر، هنری است که از طریق آن بتوانیم چیزهایی را در ارتباط با محصولات و خدمات شایسته توجه سازیم.

این عبارت به این معنا نیست که به بازاریابی به عنوان گزینه آخر توجه کنیم؛ یعنی درک این  نکته که اگر محصول و خدمت شما چشمگیر نباشد، به چشم نمی آید.

واحد بازاریابی یک کالا یا خدمت را در اختیار می گیرد و پول صرف می کند تا مزایای خاص آن را به اطلاع مخاطبان هدف برساند؛ این روش دیگر کارایی ندارد.

در طول دو هفته  قبل نویسندگان تیزهوش کسب و کار خاطرنشان کردند که بازاریابی در حال تغییر است. بازاریاب ‍ ها در مورد اندیشه های مطرح شده، مطالعه ها و بحث ها کرده و حتی برخی از آنها را مورد استفاده قرار داده اند، اما جوهره استراتژی های گذشته بازاریابی را رها نکرده  اند. روش های سنتی دیگر منسوخ شده اند و راه های پیشنهاد شده کارساز نیستند؛ همه آنها را باید به فراموشی سپرد، بنابراین تبلیغات را متوقف کنید و دست به کاری ابتکاری بزنید.

چرا به گاو بنفش نیاز دارید؟

در کتاب گاو بنفش آورده شده است: سال ها قبل یک پیتزافروش در بین هزاران پیتزا فروش دیگر تصمیم گرفت پیتزاهایی یخ زده به مشتریان ارائه دهد. این ابتکار به موفقیت رسید و در زمان کوتاهی در فروشگاه های بسیاری عرضه شد. این داستان حاکی از موفقیت بزرگی است؛ محصول جدیدی را ابداع کردند، به صورت انبوده تبلیغات انجام دادند و پول زیادی را به دست آوردند.

این استراتژی فقط برای پیتزا مؤثر نیست، بلکه تقریباً برای هر چیزی که در خانه است، کارایی دارد.

به طور خلاصه اینکه در بازارهای کنونی گزینه ها و انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد و در عوض، فرصت و زمان مشتریان برای انتخاب از میان گزینه ها کم و رو به کاهش است، بنابراین محصولات فرصت اندکی دارند تا به چشم بیایند و چنانچه چشمگیر نباشند در خیل گزینه ها گم شده و نادیده گرفته می شوند.

به یاد داشته باشید در یک بازار شلوغ شبیه دیگران بودن به معنی شکست است.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد