درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30871صفحه نخست » پژوهشنامه روابط عمومی پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 03:43
نکاتی برای صاحبان کسب‌وکارها در جهت بهبود بازخوردها
اگر شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید، این‌ کار بسیار خوبی است و شما هم‌اکنون از بسیاری کسب‌وکاری کوچک دیگر جلوتر هستید. اما هنوز وظیفه شما کامل نشده است. در واقع بزرگ‌ترین اشتباه شرکت‌ها این است که نتایج بازخوردها را با کارکنان‌شان به اشتراک نمی‌گذارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید، این‌ کار بسیار خوبی است و شما هم‌اکنون از بسیاری کسب‌وکاری کوچک دیگر جلوتر هستید. اما هنوز وظیفه شما کامل نشده است. در واقع بزرگ‌ترین اشتباه شرکت‌ها این است که نتایج بازخوردها را با کارکنان‌شان به اشتراک نمی‌گذارند.

هنگامی که شما بازخوردهای مشتریان‌تان را جمع‌آوری می‌کنید مطمئنا از این پس تجربه بهتری برای آن‌ها خواهید ساخت. شما ممکن است داده‌ها را تشریح کنید، برخی از راه‌حل‌ها و تغییرات را پیدا کنید و آن‌ها را با تیم مدیریتی به اشتراک بگذارید. اما اگر شما این بازخوردها را با کارکنان‌تان که بیشتر با مشتریان در تعامل هستید به اشتراک نگذارید هیچ‌کدام از این کارها به خوبی انجام نخواهد شد.

فقط به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های کلی شما از بازخوردها کافی نیست. گاهی اوقات بسیار موثر خواهد بود اگر کارکنان به طور مستقیم نظرات مشتریان را بشنوند.

بنابراین چگونه باید بازخوردهای مشتریان را به اشتراک بگذارید؟

به عنوان مثال پس از این‌که مشتری یک خرید از شما انجام داد، شما درجه رضایت او را بپرسید و سپس یک سیستم برای توزیع آن در سراسر شرکت راه‌اندازی کنید.

شما می‌توانید گزارش‌های هفتگی، ماهانه و یا هر سه ماه یک‌بار تهیه کنید که شامل نمرات کلی شرکت در طول آن مدت باشد. این هم‌چنین نشان می‌دهد که شما در حال اندازه‌گیری بازخورد از مشتریان هستید. شما می‌توانید یک گزارش مفصل تهیه کنید و آن را به کلیه همکاران از تیم فروش تا حمل‌ونقل ارائه کنید.

از آن‌جا که داده‌های بسیاری در دسترس شما خواهد بود، لذا قبل از این‌که آن داده‌ها را با کارکنان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است کمی آن‌ها را فیلتر کنید. برای این کار:
یک سیستم CRM استفاده کنید که داده‌ها را براساس مناسب بودن‌شان فیلتر کند.
از ابزارهای بررسی مثل Flexible استفاده کنید.

متوقف نشوید.
شما همچنان به جمع‌آوری بازخورد از مشتریان ادامه بدهید و این نتایج را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب هنگامی که شما تصمیم گرفتید تغییراتی را به وجود بیاورید تا تجربه مشتری بهتر شود، اگر آن‌ها منجر به بهبود شوند خواهید فهمید و کارکنان هم می‌دانند که برای رسیدن به اهداف چه کاری باید انجام دهند.

علاوه بر آن، لازم است هر دو بازخورد مثبت و منفی به اشتراک گذاشته شود. هم‌چنین شما باید هرگونه پیشنهاد مشتریان را نیز با آن‌ها به اشتراک بگذارید. کارکنان شما نیاز به انتقاد سازنده برای رشد و بهبود دارند. آن‌ها هم‌چنین نیاز دارند آن‌چه را که به درستی انجام می‌دهند را بدانند تا به انجام دادن آن ادامه بدهند.

به اشتراک گذاری این دیدگاه‌ها با کارکنان باعث می‌شود که آن‌ها احساس تعهد نسبت به شرکت داشته باشند. به گزارش گالوپ از بررسی های جهانی تنها 13 درصد از کارکنان در محل کار احساس تعهد دارند. اما اگر شما اطلاعات زیادی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید می‌توانید این احساس را در آن‌ها تقویت کنید.


منبع: www.ibazaryabi.com
رها صابری

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد