درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30730صفحه نخست » پنجشنبه، 12 مرداد 1396 - 19:34
خلافت سایبری داعش
تصور اینکه داعش با سرنگونی پایتخت خلافت آن از بین خواهد رفت یک تصور خام بیش نیست. داعش و گروه های تروریستی دیگر همسو با آن نتیجه یک تفکر افراطی هستند که تا زمان وجود این تفکر موجودیت آنها ادامه خواهد یافت و می توان گفت امروزه فضای سایبری بهترین فرصت برای ادامه موجودیت این تفکر و بالطبع داعش می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصور اینکه داعش با سرنگونی پایتخت خلافت آن از بین خواهد رفت یک تصور خام بیش نیست. داعش و گروه های تروریستی دیگر همسو با آن نتیجه یک تفکر افراطی هستند که تا زمان وجود این تفکر موجودیت آنها ادامه خواهد یافت و می توان گفت امروزه فضای سایبری بهترین فرصت برای ادامه موجودیت این تفکر و بالطبع داعش می باشد.

برخی هنوز حاضر نیستند بپذیرند که ضرورت تسلط گروه هایی مانند داعش بر یک محدوده در ابتدا وجود جامعه پذیرنده برای این گروه ها می باشد.


فقط توجه داشته باشید که ارتش عراق و همپیمانانش به چند سال تلاش طاقت فرسا نیاز داشتند تا داعش را از شهر موصل که ظرف چند روز در دست آن سقوط کرد خارج کنند.


اگر اهالی موصل جامعه پذیرنده این گروه نبودند آیا می توان باور کرد که یک گروه پنج یا شش هزار نفری بتواند ظرف چند روز بر این شهر بزرگ تسلط پیدا کند.


همین ماجرا در مورد بسیاری از مناطق دیگر نیز صدق می کند و به جز معدود مکان هایی که تاب مقاومت نداشتند و به دست این گروه ها سقوط کردند بقیه همه به دلیل وجود جامعه پذیرنده سقوط کرده اند.


در مناطق دارای اکثریت عرب اهل تسنن عراق و سوریه بسیاری به این دلیل با داعش همکاری کردند و همپیمان شدند چون باور داشتند که می توانند حکومت عرب سنی در محدوده خود تشکیل دهند و مثلا در عراق می توانند با رای اکثریت که حکومت طولانی مدت اقلت سنی را سرنگون کرده مقابله کنند.


در جاهای دیگر جهان عرب گروه های افراطی از طریق نواختن بر ساز مقابله با حکومت های خودکامه وارد می شوند و برخی باور دارند که از این راه خواهند توانست حکومت های خودکامه را سرنگون کنند و یا از شر نفوذ دشمن خارجی بر سران این کشورها خلاص شوند.

در کشورهای دیگر مانند کشورهای اروپایی جذب این نیروها میان افرادی پیش می آید که از جامعه خود منزجر هستند و جامعه های نژاد پرست فضای ذوب شدن این جوانان در جامعه را بسته.


می بینیم که جامعه پذیرنده و شرایط جذب نیرو توسط گروه های افراطی مانند داعش هنوز وجود دارد و تا وقتی که این جامعه وجود دارد قطعا امکان جذب نیرو توسط داعش وجود دارد.


با توجه به امکانات مالی بالایی که داعش توانسته از طریق سالها اشغال سرزمین های نفت خیز و تجارت های ممنوعه مانند تجارت انسان و برده و اعضای بدن انسان و قاچاق مواد مخدر و… به دست آورد مضاف بر امکانات مالی ای که از طریق برخی حامیان تفکر داعش در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تامین می گردد بدیهی است که این سازمان می تواند به راحتی از راه های دیگر که مهم ترین آن فضای سایبری است به حیات خود ادامه دهد.


حال که سرزمین های این گروه روز به روز در حال کوچکتر شدن است این گروه به دنبال فضای بزرگتری برای خود است، فضای سایبری.


به این ترتیب هم می توانند تفکر خود را گسترش بدهند و هم اینکه در سرتاسر جهان نیرو جذب کنند وطبیعتا عملیات تروریستی انجام دهند تا موجودیت خود را اثبات کنند.


مزایا و معایب فضای سایبری و مخصوصا گروه های اجتماعی اینجا خود را نشان می دهد.


هر چه قدر یک گروه اجتماعی مخاطبان بیشتری داشته باشد قطعا فضای بهتری برای فعالیت گروه های تبهکار و تروریستی خواهد بود.


علیرغم اینکه عموما جامعه مجازی ایران عموما جامعه پذیرنده ای برای این نوع گروه ها به عنوان داعش یا با تفکر های سلفی وهابی به حساب نمی آید اما قطعا این گروه ها میتوانند از راه های دیگر بخش زیادی از جامعه را اغفال کنند و شاید صحبت های اخیر سردار کمال هادیان فرمانده پلیس فتا را بتوان زنگ خطری در این مورد تلقی کرد.


اینکه طبق صحبت های سردار هادیان این گروه ها بتوانند 75 هزار نفر را در ایران جذب تفکر خود کنند به این معنا است که زنگ خطر مدت ها است به صدا در آمده.


توجه داشته باشید داعش به 75 هزار نفر برای به هم ریختن امنیت جامعه نیاز ندارد و قطعا این 75 هزار نفر حاضر نخواهند بود با این گروه همراهی فیزیکی داشته باشند و احتمالا فقط در فضای مجازی با آن همراه هستند وبسیاری هم از روی فضولی و کنجکاوی این گروه ها را دنبال می کنند، ولی کافی است از میان این 75 هزار نفر هفت یا هشت نفر گول بخورند و با اهداف داعش همراه شوند تا اتفاقی مانند حمله به حرم امام و یا مجلس شورای اسلامی پیش آید.


البته قطعا وقتی داعش توانسته در ایران این تعداد همراه را گرد آوری کند در جاهای دیگر جهان می تواند بسیار فعالتر باشد و شاید وقت آن رسیده باشد که یک حمله جهانی برای مبارزه با گروه های تروریستی در فضای راه اندازی شود و ریشه تفکرات داعشی در جهان خشکانده گردد تا جهان از شر این تفکر های تروریستی خلاص شود وخلافت سایبری داعش هم نابود گردد وگرنه این خلافت مانند یک سرطان به همه جای جهان گسترش خواهد یافت.

 

منبع: https://ir.sputniknews.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد