شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها بمنظور تقویت و بهبود اطلاع رسانی و اقدام در مواقع بحرانی در شهرستان اهواز خبر داد.
به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز زینب پارسافخر مدیر روابط عمومی فرمانداری این شهرستان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی ادارات و شرکت ها مرتبط با بحران که به میزبانی روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز در سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد.
با تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، به نقش مهم روابط عمومی ها در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی صحیح و سرعت عمل در انتشار اخبار می توان بحران را مدیریت کرد. وی گفت: متاسفانه برخی از بحران های گذشته بدلیل ناهماهنگی بین برخی از ادارات و دستگاه ها صورت گرفت،که نقش روابط عمومی ها در پیشگیری از این شرایط، تاثیر گذار است.
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز افزود:متاسفانه در برخی از بحران ها دستگاه ها و ادارات به جای همکاری و مدیریت کردن بحران، بدنبال مقصر کردن همدیگر هستند، که این خود باعث ایجاد بحران های دیگری می شود و اطلاع رسانی صحیح و ارتباط و هماهنگی بیشتر اعضای شورا با یکدیگر در شرایط قبل،حین و بعد از بحران می تواند نقش زیادی در مدیریت این بحران هاداشته باشد. پارسا فخر بر استفاده از ظرفیت رسانه برای مدیریت بحران تاکید کرد، و ادامه داد:ادارات همکاری لازم با رسانه ها را داشته باشند ودر شرایط بحرانی بستر کار را برای خبرنگاران فراهم کنند.
وی با بیان اینکه از رسانه ها در جلسات آتی به عنوان اعضای اصلی این شورا دعوت خواهد شد، افزود: رسانه ها نقش مهمی در اعتماد سازی و همراهی افکار عمومی خواهند داشت.
مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز درپایان بر برگزاری تورها و بازدید های میدانی و آشنایی با موارد و اصطلاحات تخصصی برای خبرنگاران از سوی ادارات و شرکت ها تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز در این جلسه که ادارات و شرکت ها از جمله برق،گاز،اورژانس،آتش نشانی، مخابرات،آب و فاضلاب شهری،هواشناسی،منابع طبیعی ،آموزش و پرورش،راه و شهرسازی و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز حضور داشتند، تشکیل جلسات شورای روابط عمومی های مرتبط با بحران بصورت ماهیانه در فرمانداری و به صورت آنلاین و غیر مجازی نیز با استفاده از گروهی در فضای مجاری در حین و بعد از بحران، تهیه بسته های خبری شامل اطلاع رسانی و آموزشی، استفاده از طرفیت رسانه برای مدیریت بحران، بازدید میدانی خبرنگاران از روند کار دستگاه های مرتبط با بحران، فراهم کردن بستر کار برای خبرنگاران از سوی ادارات،مصوب شد.
|