درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 08:09   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30640صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 6 مرداد 1396 - 20:33
در نشست علمی - تخصصی انجمن روابط عمومی ایران مطرح شد:
روابط عمومی مبتنی بر بینش آینده پژوهانه
در دویست و دومین نشست علمی - تخصصی انجمن روابط عمومی ایران در مجموعه همایش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روابط عمومی مبتنی بر بینش آینده پژوهانه تشریح شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دویست و دومین نشست علمی - تخصصی انجمن روابط عمومی ایران در مجموعه همایش های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روابط عمومی مبتنی بر بینش آینده پژوهانه تشریح شد.

به گزارش شارا، سیدتقی کمالی، پژوهشگر جامعه اطلاعاتی و تحلیلگر روندهای آینده به عنوان سخنران اصلی این نشست گفت: آینده پژوهی به عنوان علم، فناوری و هنر نیاز اصلی تمامی ارکان مدیریتی و عرصه های علمی است که به شناخت، تحلیل، ساخت، شکل دهی و برنامه ریزی آینده می پردازد و تنها بدین وسیله می توان در عصر اطلاعات و جهان مجازی زندگی هوشمندانه و آگاهانه ای را پیش گرفت.

وی با برشمردن فرآیند تکامل جامعه بشری، عصر کنونی را مرحله ای از جامعه اطلاعاتی، دانش بنیان و مبتنی بر تحول دیجیتال دانست که منتهی به عصر فراجهان(Metaverse)، جهان مجازی مبتنی بر واقعیت افزوده می شود. از این عصر با تعابیر مختلفی یاد می شود، آمریکا و سازمان ملل (اتحادیه بین المللی ارتباطات دوربرد) جامعه اطلاعاتی، یونسکو جوامع دانشی و بخشی از اروپا انقلاب صنعتی چهارم و بخشی دیگر آن را جامعه دیجیتال می خوانند.

کمالی، روابط عمومی آینده را مبتنی بر کنشگری هوشمندانه دانست و گفت: روابط عمومی برای آینده با دو ساحت مواجه است نقش آفرینی سازمانی و فرا سازمانی (متناسب با مأموریت و رسالت سازمان و جوامع) و جنبه های ماهوی و ذاتی (شناخت تغییرات و موقعیت خود) و بر همین اساس می توان بینش آینده پژوهانه را مبتنی بر پویش محیطی، تفکر راهبردی و طرح ریزی راهبردی دنبال کرد.

وی افزود: آینده پژوهی اجتماعی و مطالعات اجتماعی آینده (با تأکید بر جنبه های زیستی و ارتباطی آینده) و تبدیل آینده پژوهی به ظرفیت اجتماعی (قدرت ارتباطات) و سیاست پژوهی و آینده پژوهی و تبدیل باور عمومی و ملی به یک فرهنگ در ساخت آینده مطلوب فردی، اجتماعی و سازمانی مؤثر هستند. به طور کلی آینده پژوهی تولید تجویزهای کارآمد است که می گوید در حال چه انجام دهیم تا آینده هر چه بیشتر مطابق ارزش های ما باشد.

پژوهشگر جامعه اطلاعاتی و تحلیلگر روندهای آینده با تأکید بر اهمیت سرعت در ساختن آینده و مسأله مهم رصد و دیده بانی دیگران، سازمان ها و جوامع نقش روابط عمومی را در ایجاد حس اجتماعی مسئولانه، قصد و التفات جمعی (Collective Intentionality) بی بدیل خواند و تولید ادبیات مشترک و بهره گیری از فناوری های نرم برای گسترش سرمایه های اجتماعی و اقتدار ملی اعم از بهره وری، رشد، امید و اعتماد را ضرورت ساخت آینده مطلوب و پایدار برای سازمان ها و جوامع دانست.

کمالی، توجه به آینده پژوهی مشارکتی و انتگرال را با همکاری و مشارکت تمامی ذینفعان سازمانی راهبرد مهم برای روابط عمومی خواند که فرآیند تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل، گفتمان سازی، اجتماعی شدن و ایجاد بسترهای کنش را در فضای نهادی تسهیل می کند.

وی تصریح کرد: خلق یک آینده با سه مؤلفه پیش نگری، تخصیص منابع و کنشگری حاصل می شود و آینده مطلوب وابسته به انتخاب و اقدام ما است و در این میان می توانیم روندها را متناسب با ارزش ها و اولویت های خود تنظیم کنیم. در ابعاد جهانی و ملی کلان روندها و روندهای بسیاری وجود دارد که بخشی از آنها وابستگی به پیشران ها، تصمیم ها و سیاست ها دارد و بنابر نوع رویکردها و رویدادها می توان آنها را تغییر داد.

این آینده پژوه با اشاره به روند فناوری در ایران در خصوص رسانه های اجتماعی گفت: با اتخاذ رویکردهای سیاستی، جامعه را از اجتماعات گفتمانی در فیسبوک به سمت رسانه های اجتماعی بصری مانند اینستاگرام سوق داده ایم که سلبریتی پرور هستند. در چنین وضعی شاهد گسترش فرهنگ بصری تشدید یافته هستیم که متعاقب آن نیاز به ارتقای سواد بصری کاربران هست.

کمالی در ادامه با اشاره به تحولات پیش روی بشری گفت: رسانه های اجتماعی در دهه 2000 پدیدار شدند و به عنوان یک فناوری به طور مستمر خود را بهبود می دهند و در نهایت می توانند جهش فناورانه داشته باشند و قابلیت ها و ساحت های تازه ای را بوجود بیاورند اما تا سال 2030 ما تحول فناورانه دیگری را شاهد خواهیم بود که منجر به پارادایم شیفت می شود و آن ظهور ماشین های اجتماعی است که در قالب روبات ها، گجت ها، فن افزارها و دستیاران شخصی گسترش خواهد یافت.

پژوهشگر جامعه اطلاعاتی و تحلیلگر روندهای آینده افزود: ارتباطات انسانی در روابط عمومی حائز اهمیت است و توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی منجر به شکل گیری ارتباطات واسط کامپیوتری شده است و بدون این دانش نمی توان مطالعات ارتباطی از جمله روابط عمومی را دنبال کرد. در آینده روابط عمومی باید خود را برای تعامل انسان و ماشین آماده کند.

وی با اشاره به ضرورت اندیشه و پژوهش درباره آینده، نقش اندیشکده ها و مؤسسات پژوهشی را مهم توصیف کرد و گفت: هم اکنون مراکز متعددی در جهان در دانشگاه ها به طور مستقل یا مشترک با صنایع رسانه ای به مطالعه در زمینه آینده ارتباطات و اطلاعات می پردازند. هوش مصنوعی هم اکنون هزار برابر از هوش انسانی کمتر است و تا سال 2030 با هوش انسان برابری کرده و پس از آن از هوش بشری فزونی می گیرد و می تواند در خدمت به انسان یا عامل مخاطره و تهدید باشد. داده های بزرگ یک کلان روند دیگر است که منجر به تحول خواهد شد. در سال 2009، 79 صدم زتا بایت داده در اختیار شرکت های فناورانه قرار داشت که این رقم تا سال 2015 به 7.9 زتا بایت رسیده و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 35 زتا بایت فزونی بگیرد که یک رشد 44 برابری است.

همگرا شدن فناوری ها، مدیریت وب معنایی و مدیریت هوش فناورانه دیگر کلان روندهای مورد اشاره بود که منجر به شکل گیری انسان همیشه متصل، فناوری کاشت و ادغام کامل و شکل گیری جهان الحاقی و پدیداری فرا انسان در نقطه عطف تکینگی (Singularity) به عنوان تجربه متفاوت و بی نظیر بشری خواهد شد.

کمالی در پایان آنچه که تغییر دنیا می نامیم را در تغییر پنج مؤلفه خلاصه کرد و گفت: تغییر در پیش فرض ها، الگوها و تصورات، تغییر در ابزارها و روش ها، تغییر در اهداف، سیاست ها و رویه ها، تغییر در مفاهیم و تغییر در نهادها پیش روی انسان ها است که از هم اکنون باید برای آن برنامه داشت تا منجر به غافلگیری نشده بلکه هوشمندانه و آگاهانه مسیر آینده را طی کنیم

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد