درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 12:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند
  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند
  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد
  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30463صفحه نخست » شنبه، 24 تیر 1396 - 09:44
گوگل به دانشگاه‌ها رشوه می‌دهد
گزارشی نشان می‌دهد گوگل با پرداخت هزینه‌های تحقیقات استادان دانشگاهی، از آنها برای تغیر دیدگاه مردم نسبت به عملکرد تجاری خود استفاده کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گزارشی نشان می‌دهد گوگل با پرداخت هزینه‌های تحقیقات استادان دانشگاهی، از آنها برای تغیر دیدگاه مردم نسبت به عملکرد تجاری خود استفاده کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال‌استریت ژورنال، گزارشی جدید نشان می‌دهد گوگل مبالغ کلانی صرف تامین بودجه تحقیقات استادان دانشگاه‌ها کرده است. هدف این شرکت تغییر دیدگاه مردم نسبت به عملکرد تجاری گوگل بوده است. حدود ۱۲ استاد دانشگاه از این شرکت مبالغی دریافت کرده‌اند و حتی برخی تحقیقات خود را پیش از انتشار در اختیار گوگل قرار دادند تا درباره آن اظهارنظر شود.

 

از این تحقیقات برای پشتیبانی از گوگل در کارزار مداوم این شرکت با قانون‌گذاران استفاده شده؛ مانند این اتهام که گوگل به‌طور غیرمنصفانه کاربران را به استفاده از سایت‌های تجاری خود هدایت می‌کند. البته به نظر می‌رسد قانون‌گذاران از دخالت گوگل در تحقیقات دانشگاهی اطلاعی نداشته‌اند. طی ۱۰ سال گذشته گوگل برای دفاع از منافع خود بودجه بیش از صدها تحقیق را تامین کرده است به‌طوری که گاهی حتی ۴۰۰ هزار دلار برای یک پروژه پرداخت شده است. همچنین گوگل هزینه سفر استادان دانشگاه‌های برتر مانند هاروارد و برکلی را برای دیدار با مقامات و لابی‌گران فراهم کرده است. به گفته یکی از کارمندان سابق این شرکت، مقامات گوگل فهرستی از تحقیقات در اختیار داشته که تمایل داشتند محققان دانشگاهی آن را تهیه کنند. این فهرست شامل عناوین تحقیق‌ها، خلاصه و هزینه تخمینی هر پروژه بوده است. همچنین گوگل به استادان دانشگاه مبالغی پرداخت کرده است تا اعلام کنند جمع‌آوری اطلاعات مشتریان آنلاین توسط این شرکت اقدام قانونی بوده است زیرا خدمات شرکت رایگان هستند. در موردی دیگر، محققان دانشگاهی در سال۲۰۱۲ تحقیقی برای مقابله با اتهام زیرپا گذاشتن قوانین آنتی‌تراست توسط گوگل، تهیه کردند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4090

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هم‌افزایی روابط‌عمومی‌های صنعت بیمه برای توسعه فرهنگ پذیری خدمات بیمه در جامعه


  قطعی بینگ نشان می‌دهد که جستجوی گوگل چقدر واقعاً رقیب کمی دارد


  چگونه تیم روابط‌عمومی می‌تواند به شما در متعادل کردن رشد و فرهنگ شاد کمک کند؟


  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد