درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 23:53   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30353صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 18 تیر 1396 - 09:48
دکتر امیر مسعود مظاهری استاددانشگاه: آشنایی با تصویر سازمان در افکار عمومی
در مورد رصد و پایش رسانه‌ها و اهمیت این موضوع نزد روابط عمومی‌ها باید گفت با توجه به این که در حوزه‌ ارتباطات روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها استفاده‌کنندگان از خدمات ارتباطی محسوب می‌شوند که طبیعتاً به دنبال آن هستند که از طریق فعالیت‌های ارتباطی سازمان خود را به جامعه معرفی کنند و بازخورد آن را در جامعه نیز داشته باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در مورد رصد و پایش رسانه‌ها و اهمیت این موضوع نزد روابط عمومی‌ها باید گفت با توجه به این که در حوزه‌ ارتباطات روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها استفاده‌کنندگان از خدمات ارتباطی محسوب می‌شوند که طبیعتاً به دنبال آن هستند که از طریق فعالیت‌های ارتباطی سازمان خود را به جامعه معرفی کنند و بازخورد آن را در جامعه نیز داشته باشند.


برای انجام این کار نیازمند دیده‌بانی و رصد است که سازمان بتواند از عملکرد خودبین رسانه‌ها که نماینده‌ افکار عمومی هستند مطلع شوند.


به نظر من اهمیت این موضوع تشبیه می‌شود به نقشی که پزشک در برخورد با بیمار دارد که در اولین اقدام در مواجهه با بیمار نبض او را می‌سنجد که کند یا تند است و در این جا نیز رصد کردن رسانه‌ها توسط روابط عمومی به منزله‌ گرفتن نبض است که در این شرایط روابط عمومی‌ها می‌توانند با رصد کردن رسانه‌ها ببینند چه تصویری و نقشی از سازمان‌شان در نزد افکار عمومی وجود دارد.


روش‌های دیگر ممکن است سعی و خطا داشته باشند اما روش رصد کردن و تحلیل محتوای رسانه‌ها مشخص می‌کند که در چه موضوعاتی اطلاع‌رسانی و تبلیغات روابط عمومی موفق بوده و در چه مباحثی با کاستی‌ها و ابهاماتی همراه شده که نسبت به بر طرف کردن آن‌ها نیز اقدام لازم انجام می‌شود و جهت‌گیری درستی به سمت رسانه‌ها داشته باشیم.


این که کدام دسته رسانه‌هایی که با روابط عمومی در ارتباط هستند و منافع نزدیک‌تری با سازمان مورد نظر دارند و ارتباطات بیشتری برقرار می‌شود و این که کدام دسته رسانه‌ها با نوع و سبک پوشش اخبارشان صدمه و آسیبی به سازمان وارد می‌کنند با رصد و پایش رسانه‌ها این امکان فراهم می‌شود تا نسبت به‌کارگیری روش‌های ارتباطی با دیگر رسانه‌ها چه اقداماتی را بایستی پوشش دهیم و در تصمیم‌گیری‌های سازمان نقش مهمی ایفا می‌کند، از همه مهم‌تر این که چه موضوعاتی در جامعه در رابطه با سازمان‌ها مطرح می‌باشد و ما چگونه باید پاسخگوی آن‌ها باشیم ازدیگر کارکردهای رصد وپایش رسانه هاست.


متأسفانه در بسیاری از موارد ارتباط بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها یک‌طرفه است، که حتی در سازمان‌هایی که واحدهای روابط عمومی فعالیت‌های انتشار اخبار گسترده‌ای را انجام می‌دهند نیز تعامل رفت و برگشت مناسب در این حوزه وجود ندارد.


روابط عمومی‌ها با انجام یک سری فعالیت‌های ارتباطی در ایجاد تعامل بین رسانه‌ها و روابط عمومی سازمان مورد نظر می‌توانند نقش ایفا کنند. کلاً ارتباط بین این دو واحد ارتباطی یک طرفه است و روابط عمومی‌ها معمولابه سراغ رسانه‌ها می روند برای انتشار اخبار و انعکاسی موضوعات مورد نظر مگر در مواردی که بحران یا اتفاق خاصی در رابطه با یک سازمان رخ دهد که رسانه‌ها پیگیر کسب خبر از سازمان‌های مورد نظر می‌شوند.


البته حضور و ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی و آنی شدن ارتباطات و نشر اطلاعات باعث شده رسانه‌ها به نوعی منفعل شوندو اخبار تولیدی کمتری داشته باشند و از اخبار منتشر شده روابط عمومی‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد