شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر خلاف کاهش نسبی هزینه های تبلیغاتی ایالات متحده در ماه آوریل، ماه می با افزایش 7 درصدی نسبت به همین در سال 2016 روبه رو بود.
بر اساس گزارش گروه بین الملل شارا، Standard Media Index، رسانه های دیجیتال به افزایش درصد سود دو رقمی خود یعنی 16 درصد رسیدند. بزرگ ترین دستاوردها در اینجا مربوط به رسانه های اجتماعی با 59 درصد افزایش؛ شبکه های تبلیغاتی تلفن همراه با 20 درصد افزایش، جستجو با 18 درصد افزایش و تبلیغات محتوایی با 15 درصد افزایش، بود.
درآمد کل تلویزیون در این ماه 7 درصد افزایش داشته است. تلویزیون ملی افزایش 2 درصدی نشان می دهد – که در آن برادکست تا 1 درصد و کابلی تا 2 درصد افزایش داشته است. خرید از طریق تبلیغات تلویزیونی با افزایش 21 درصدی و syndication با افزایش 12 درصدی رو به رو بوده اند. کسب و کار تبلیغات دیجیتال شبکه های تلویزیونی نیز رشد 15 درصدی داشته است.
سایر رسانه ها ضعف نشان دادند: مجلات کاهش 21 درصدی؛ روزنامه ها کاهش 23 درصدی؛ رادیو بدون تغییر و رسانه های خارج از منزل افت 5 درصدی را نشان دادند.
افزاش درآمد کلی 7 درصدی ماه می، به طور چشمگیری نسبت به ماه قبل (یعنی آوریل که یک کاهش 1 درصدی در میزان درآمد تبلیغاتی کلی امریکا، کاهش 3 درصدی در بحث رسانه های دیجیتال و بدون تغییر ماندن کل درآمد تبلیغات تلویزیونی، را شاهد بودیم) بهبود یافته است.
با بررسی برنامه های تلویزیونی خاص در ماه می، متوجه خاوهیم شد که تبلیغات در برنامه های ورزشی در شبکه های ملی کاهش 5 درصدی (به دلیل کمتر شدن بازی های NBA و NHL) و پخش برنامه های منظم سرگرمی کاهش 4 درصدی داشته است.
برای ماه می در بحث برنامه های منظم، CBS به طور کلی کاهش 1 درصدی، NBC کاهش 4 درصدی، ABC کاهش 6 درصدی ، و Fox کاهش 8 درصدی نشان داد.
شبکه های خبری کابلی همچنان سود بالای خود را به دست می آورند - تا 16.9 درصد در مجموع درآمد تبلیغاتی برای ماه مذکور. MSNBC قوی ترین نتایج را به دست آورد - 43 درصد افزایش. کانال فاکس نیوز رشد 14 درصدی؛ و سی ان ان، رشد 12 درصدی نشان داد.
SMI (HGTV) رشد 16 درصدی داشت، در حالی که Food Network افزایش 15 درصدی، E! افزایش 15 درصدی و Discovery افزایش 12 درصدی نشان دادند.
یکی دیگر از شبکه های برنده در ماه می Telemundo بود که 17 درصد رشد را نشان داد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|