درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 18:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29932صفحه نخست » یکشنبه، 21 خرداد 1396 - 08:59
آیا کسب‌وکارتان آماده پذیرش IOT است؟
بازاریابان و علاقه‌مندان به فناوری سال‌هاست که درباره ظهور اینترنت اشیا (Internet of Things, IOT) صحبت می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بازاریابان و علاقه‌مندان به فناوری سال‌هاست که درباره ظهور اینترنت اشیا (Internet of Things, IOT) صحبت می‌کنند. با ظهور و محبوبیت محصولاتی مانند Google Home (یک دستیار دیجیتالی شخصی برای خانه‌های هوشمند است که می‌توانید با آن صحبت کنید، موزیک پخش کنید و بخواهید دستورات شما را اجرا کند) و Amazon Echo (بلندگویی هوشمند و ساخت شرکت آمازون است که قابلیت برقراری تعامل صوتی، پخش موسیقی، ساخت لیست‌های انجام‌ کار، تنظیم آلارم، پخش پادکست، پخش کتاب‌های صوتی و... را دارد)، می‌توان حدس زد سال‌های پیش رو زمان رشد سریع اینترنت اشیا است؛ اگر چه بر اساس برآوردهای اولیه پیش‌بینی می‌شد که تا سال2020، تعداد 50 میلیون دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد اما در ارزیابی‌های جدید این تعداد به 30 میلیون رسیده و همین موضوع صنعتی را به جهانیان معرفی کرده که میلیون‌ها دلار ارزش دارد.

 

در این جا سوالی مطرح می‌شود: آیا به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار آماده پذیرش این فناوری جدید یعنی اینترنت اشیا هستید؟ حتی اگر به‌طور مستقیم با فناوری سر و کار ندارید، اینترنت اشیا تاثیر بسیار زیادی روی چگونگی انجام کسب‌وکارها خواهد گذاشت. در ادامه به توضیح این تاثیرات می‌پردازیم.

1) داده‌ها: بازاریابان و کارفرمایان عاشق اطلاعات هستند. مصرف‌کنندگان هم به کمک دستگاه‌ها، روش‌های جدید و اینترنت اشیا بیشتر از گذشته تعامل داشته و به اطلاعات دسترسی خواهند داشت. دستگاه‌های هوشمند پس از ثبت الگوهای رفتاری مشتریان، توصیه‌هایی را درباره محصولات هوشمند به مشتریان ارائه می‌دهند. همچنین جست‌وجوهایی از طریق روش‌های جدید و نوآورانه انجام می‌دهند. شرکت‌ها هم با استفاده از اطلاعات موجود، می‌توانند تبلیغات موثر بیشتری انجام دهند. فرصت‌ها وجود دارند و در هر مرحله از چرخه خرید مشتری، اطلاعات بیشتری در زمینه تحقیقات، خرید و اجرا در دست خواهد بود.

2) پیگیری و مدیریت موجودی: اینترنت اشیا، بدون شک نحوه پیگیری و مدیریت موجودی شرکت‌ها را متحول خواهد کرد. اگر کسب‌وکار شما بر انبارداری، تولید یا ذخیره‌سازی تکیه دارد احتمالا به کمک اسکنرهای از راه دور و دستگاه‌های مشابه با فناوری پیشرفته به کارمندان خود کمک خواهید کرد تا از موجودی دقیق انبار اطلاع پیدا کنند. در آینده نزدیک، دستگاه‌های هوشمند با دقت و به‌صورت خودکار متوجه تغییرات موجودی انبارها می‌شوند و کارگران مجبور به انجام کارهای پیچیده و دشوار نیستند.

3) کار از راه دور: اینترنت اشیا، دنیایی از امکانات جدید را برای کار از راه دور فراهم می‌کند. کارمندان از راه دور به کمک دستگاه‌های متعددی که همه به شبکه واحدی متصل هستند بیش از گذشته با دفتر یا کارخانه در ارتباط خواهند بود و به راحتی از عهده انجام انواع کارهای جدید برمی‌آیند. کارکنان از راه دور افراد شادتر و سازنده‌تری هستند. داشتن نظم، نقش اساسی در ارتقای سود شرکت خواهد داشت.

4) سرعت و دسترسی: از آنجا که مصرف‌کنندگان به انواع جدید تحقیق و خرید دسترسی دارند، به احتمال زیاد فرآیند خرید مدت زیادی طول نخواهد کشید. مصرف‌کنندگان می‌توانند پس از یافتن محصول دلخواه خود، کالای مورد نیاز را سفارش دهند و آن را هر چه سریع‌تر درب منزل دریافت کنند.

5) کارآیی و بهره‌وری: با در اختیار داشتن چنین فناوری نه تنها کارها سریع‌تر انجام می‌گیرد بلکه در زمان کوتاه‌تری به اتمام می‌رسد. انقلاب فناوری علاوه بر داشتن احساس لذتی خوشایند، تمایل و توجه خاصی به بهره‌وری و کارآیی دارد. جدیدترین و عالی‌ترین پیشرفتی که اینترنت اشیا برای کارآفرینان و کارکنان به همراه دارد این است که می‌توان کارهای مهم مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدیریت را در مقیاس بزرگ، سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام داد. با استفاده از IOT ممکن است متوجه شوید که در سازمان به کارکنان کمتری نیاز دارید یا اینکه به توانایی خود برای متناسب کردن فعالیت‌ها با شرایط روز پی ببرید که نتیجه آن رونق و گسترش کسب‌وکار خواهد بود.

6) نیازهای جدید مصرف‌کنندگان: در حال حاضر، خریداران به کالاهایی احتیاج دارند که پیش از این درباره آنها اطلاعی نداشتند و از هر خرید جدید، توقعاتشان بیشتر خواهد شد. دستگاه‌های هوشمند، استاندارد جدیدی برای لوازم خانگی، اسباب و حتی کالاهایی مانند مبلمان خواهند داشت و مصرف‌کنندگان همچنین خواستار یکپارچگی بیشتر، ابزار کارآمدتر و لوازم جانبی هستند تا در خانه‌های جدید و هوشمند، زندگی بی‌دردسر‌تر و کارآمدتری را تجربه کنند. این وظیفه شما است تا ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنید.

7) نیاز به نیروی انسانی جدید: به راستی شاید مجبور شوید از تعداد کارکنان بکاهید یا اینکه آنها را به بخش‌های دیگری در سازمان انتقال دهید اما علاوه بر آن متوجه می‌شوید که به اعضای تیم جدید هم احتیاج دارید. اگر می‌خواهید با توجه به روش فعلی و با در نظر گرفتن تمامی مسائل فوق و ادغام آنها موفق شوید به متخصصانی در فناوری اینترنت اشیا نیاز خواهید داشت و اگر بخواهید بهترین استفاده از اطلاعات را ببرید به تحلیلگران داده‌ها نیاز دارید. این متخصصان افراد بسیار ماهری هستند و به شما کمک می‌کنند تا بیشترین سود را از سرمایه‌گذاری‌های جدید خود ببرید.

8) طرح کردن یک جدول زمانی: چه تصوری از سرعت رشد و فراگیر شدن فناوری اینترنت اشیا دارید؟ در سال‌های گذشته تخمین‌های اولیه‌ای که زده می‌شد درباره میزان و سرعت استقبال دستگاه‌ها از طرف مصرف‌کنندگان تا حدی جاه‌طلبانه بود همچنین تصور می‌شد که هماهنگی بیشتری برای ارتباط این دستگاه‌ها با یکدیگر وجود خواهد داشت. مطمئن نیستیم که امسال، سال اوج محبوبیت و به‌کارگیری دستگاه‌های اینترنت اشیا باشد، اما یک سوم از صاحب خانه‌ها دست کم دارای یک دستگاه هوشمند در منازل خود هستند. همچنین پیش‌بینی یک جدول زمانی به‌طور دقیق بسیار دشوار است. اما تغییراتی در حال صورت گرفتن است و اما سوالی که مطرح می‌شود: آیا توانسته‌اید کسب‌وکار خود را با شرایط فناوری روز سازگار کنید؟

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 4066

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد