درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29887صفحه نخست » چهارشنبه، 17 خرداد 1396 - 09:39
افکار یک تبلیغاتچی
دوازدهمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با اشاره به اینکه در بخش های قبلی با باید و نباید های تبلیغات، جایگاه برنامه ریزی در تبلیغات، نقش تصاویر در تبلیغات آشنا شدیم، آغاز می کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، دوازدهمین بخش از سلسله مباحث افکار یک تبلیغاتچی را با اشاره به اینکه در بخش های قبلی با باید و نباید های تبلیغات، جایگاه برنامه ریزی در تبلیغات، نقش تصاویر در تبلیغات آشنا شدیم، آغاز می کنیم.

در دو مطلب قبلی تمرکز بر نقش و جایگاه و همچنین تاثیر تصاویر در تبلیغات بود که به چهار فاکتور مهم پرداختیم، در ادامه قصد داریم با تمرکز بیشتر بر این موضوع به موارد دیگر تاثیر گذار بر تبلیغات بپردازیم.

 

 5- حرکت را مجسم کنید

یکی از موارد تاثیر گذار در خلق تبلیغات موثر به تصویر کشیدن احساس حرکت به تصویر است که می تواند جلب توجه زیادی برای اجسام در حال حرکت نسبت به اشیای ثابت ایجاد کرد. فراموش نکنیم که مردم به طور ذاتی و غریزی نظرشان سمت اجسام متحرک بیشتر جلب می شود.

6- از عکس های با ابعاد منظم استفاده کنید

مردم به نگریستن به اشکال هندسی ساده بیشتر تمایل دارند. پژوهش ها نشان می دهند که تصویر مستطیل بیش از شکل های دیگر جلب توجه می کند و همچنین معتبرتر به نظر می رسد. مبحث دیگری که تاکید بسیار بر آن وجود دارد استفاده از اشکال ساده مانند مثلث و دایره و مربع است، چرا که با همه بی نظمی های ممکن در اطراف یک فرد علاقه و تمایل او به دیدن فضایی با نظم بیشتر است.

7- اجازه ندهید ذهن مخاطبان تان منحرف شود

تبلیغات تان را ساده طراحی کنید و از بهره گرفتن از انواع مختلف المان های شلوغ بپرهیزید، چرا که هر المان و موضوعی که استفاده  و اضافه می کنید حاوی پیامی خاص به مخاطب است و این بهره گرفتن از المان ها اگر بیش از اندازه صورت گیرد مخاطبان را با بحران چند پیامی مواجه می کند که این امر در نهایت موجب می شود پیام اصلی و مدنظر یک برند به مخاطب نرسد یا اینکه تحت پوشش و سایه پیام های دیگر کمرنگ تر دیده شود. اینکه نوشته ای که در تبلیغات وجود دارد با پیام تصویری مطابقت داشته باشد فاکتور تکرار را خلق می کند که می تواند یادگیری و نگهداشت را آسان کند.

تحقیقات نشان می دهد یک سوم از آگهی های ساخته شده درست فهمیده نمی شوند. نکته مهم این است که از پس تولید در تصاویر استفاده کنید ولی بیش از اندازه رتوش و مونتاژ نکنید چرا که باعث می شود تا ماهیت تصویر دچار تغییر شود و پیامی را که قرار بود به راحتی منتقل شود دچار چالش کند.

8- اصیل باشید

روزانه با حجم بسیار زیادی از تبلیغات روبه رو می شویم که این تبلیغات چه خوب و چه بد تاثیر های متفاوتی در اذهان مخاطبان می گذارند. یکی از فاکتور های افزایش تاثیرگذاری در مخاطبان اصالت است و این اصالت از جلسات توفان فکری به دست می آید، به طوری که ایده ای نقد نشود و شرکت کنندگان در این جلسات توفان فکری در تخیل بدون مرز باشند تا بتوانند به ماهیت اصلی و اصالت در ایده دست یابند. جلسات خلق ایده های ناب جلساتی است که برای تدوین و طرح ریزی ایده های بزرگ تبلیغاتی لازم و حیاتی است، چرا که ایده هایی محرک هستند که اصیل و ناب باشند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد