درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 03:02   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29830صفحه نخست » جمعه، 12 خرداد 1396 - 12:09
بخش کلیدی ارتباطات دیجیتالی؛ تصاویر گرافیکی متحرک 30 ساله شدند
قالب مبادله گرافیک یا به اختصار GIF که امروزه به صورت گسترده برای انتشار تصاویر گرافیکی متحرک در اینترنت استفاده می شود، سال 1987 توسط استیو ویل هایت (Steve Wilhite) ابداع شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- قالب مبادله گرافیک یا به اختصار GIF که امروزه به صورت گسترده برای انتشار تصاویر گرافیکی متحرک در اینترنت استفاده می شود، سال 1987 توسط استیو ویل هایت (Steve Wilhite) ابداع شد.

ویل هایت، کار بر روی قالب مبادله گرافیک (Graphics Interchange Format) را از اوایل سال 1986 آغاز کرد. او در آن زمان به عنوان برنامه نویس در شرکت Compuserve مشغول کار بود.

خدمات این شرکت شامل نمایش قیمت سهام، نقشه ها و نمودارهای مختلف بودند، اما در تصاویر ساده، خطوط دندانه دار می شدند. مدیر شرکت بدنبال حل دو مشکل بود: نخست، یک فرمت گرافیکی ساده که بر روی تمامی رایانه ها کار کند. دوم، توسعه فناوری که به سرعت، تصاویر شارپ و واضحی را در ارتباطات با سرعت پایین به کاربر نمایش دهد.

یکی دیگر از فرمت های تصویری اصلی در اینترنت یعنی JPEG در آن زمان در دست طراحی بود. ویل وایت براساس یک پروتکل فشرده سازی موسوم به Lempel–Ziv–Welch، طراحی فرمت GIF را آغاز کرد.

نخستین نسخه از فرمت تصویری گیف در مه 1987 آماده شد و شرکت Compuserve یک ماه بعد، برای ارائه خدمات خود از این فرمت استفاده کرد. گیف برای نمایش لوگوها، نمودارها، تصاویر خطی (line art) و هرآنچه ویل وایت با آن هدف، این فرمت تصویری را ابداع کرده بود، مناسب بود.

یکی از مسائلی که از سوی ویل وایت مدنظر قرار گرفته بود، توسعه پذیری این فرمت بود، بطوریکه سایر توسعه دهندگان می توانستند انواع اطلاعات سفارشی را به GIF اضافه کنند. مرورگر Netscape در سال 1995، استاندارد تصاویر متحرک GIF را تهیه کرد.

گیف های متحرک، برخلاف حضور کمرنگ و گمنام اولیه خود در اوایل دهه 1990 میلادی، روز به روز به بخش کلیدی ارتباطات دیجیتالی تبدیل شدند و نمونه فعلی آن را می توان در افزودن دکمه GIF در توئیتر یا جستجوی GIF در اپلیکیشن پیام رسان iOS اپل مشاهده کرد.

امروزه فایل های تصویری گیف (GIF) مترادف با انیمیشن های کوتاه و چرخشی (تکراری) هستند که وظیفه دوگانه بیان کردن و نشان دادن سواد دیجیتالی را برعهده دارند.

مترجم: معصومه سوهانی
منبع: wired- سیناپرس

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد