شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "یک سبد ارتباطات" نوشته حسن خسروی چاپ و منتشر شد.
همزمان با سالروز 27 اردیبهشت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات و برگزاری هفته روابط عمومی، کتاب یک سبد ارتباطات تالیف و گردآوری حسن خسروی و سارا خسروی توسط انتشارات مشق شب چاپ و منتشر شد.
حسن خسروی مدرس دانشگاه و از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور اظهار داشت: کتاب یک سبد ارتباطات شامل پنج فصل فن بیان و سخنوری – تشریفات – زبان بدن – هوش هیجانی – سواد رسانه ای می باشد.
وی گفت: از انتشارات مشق شب با مدیریت جناب آقای رضا هوشمند بسیار ممنون و سپاسگزارم که با همراهی و حمایت همه جانبه خود و همکاران گرامی شان ما را در راه توسعه جایگاه روابط عمومی و فرهنگ این مرزو بوم یاری و مساعدت نمودند.
انتشارات مشق شب همواره با تعامل مناسبی که با اساتید ، مراکز دانشگاهی و انجمن های روابط عمومی کشور دارد سعی نموده در سالهای اخیر سهم به سزایی در رشد و توسعه جایگاه و اهمیت روابط عمومی در کشور داشته باشد که بسی مایه مباهات جامعه روابط عمومی است.
حسن خسروی افزود: علت اصلی نگارش و گردآوری این کتاب مراجعات بسیاری بود که از سوی ادارات آموزش سازمانها و ارگانها برای تدریس دروس مربوط به روابط عمومی و.... صورت می گرفت و ما به مصلحت دیدیم که یک مجموعه ای در حد و اندازه دانش و وسع تجربی خود تهیه کنیم که بتواند به بخشی از نیازهای مطالعاتی و علمی و آموزشی مخصوصا مدیران محترم کشور پاسخگو باشد.
کتاب یک سبد ارتباطات میخواهد به مدیران بگوید که اگر قصد دارند موفق و موثر باشند باید حتما و حتما اصول و فنون سخنوری ، فن بیان و حرف زدن در یک جمع را بدانند . چرا که اساسا ما معتقدیم که فن بیان ضعیف و درست صحبت نکردن و حرف درست نزدن ، ضررهای جبران ناپذیری به مدیران و سازمانها وارد میکند.
تشریفات هم که به نوبه خود برای هر مدیر ضروری است تا با آداب و رسوم و پروتکل ها و نحوه تعامل مودبانه و استاندارد با دیگران آشنا بوده و بتوانند برگزاری جلسه و نشست و برخاست مناسب داشته باشند.
زبان بدن فصل سوم کتاب یک سبد ارتباطات است. امروزه تحلیل زبان بدن افراد بازار گرمی دارد و مورد توجه کارشناسان بسیاری است پس لازم است که مدیران با اصول و مفاهیم زبان بدن نیز آشنایی نسبی داشته باشند. زبان بدن شما نشان دهنده حجم بزرگی از دامنه شخصیت و دانش و فرهنگ و تربیت شماست که بایستی مورد توجه مدیران واقع شود. هوش هیجانی اغلب مغفول است.
مدیران نمی دانند که چگونه احساسات و هیجانات خود را در مواجهه با خوشی ها و نا خوشی ها کنترل و مدیریت نمایند. بخش هوش هیجانی به ما میاموزد که دچار اختلال شخصیتی نشده و فردی ثابت قدم و مصمم و متفکر و دور اندیش باشم و به گونه ای مجلس پسند رفتار نماییم.
خسروی گفت: در فصل پنجم کتاب به موضوع سواد رسانه ای پرداخته ایم . در این فصل نظرات و دیدگاه های مختلف کارشناسان و متخصصان امر را مطرح و تحلیل کرده ایم تا مدیران به اهمیت سواد رسانه ای بیشتر پی ببرند. در واقع دانستن سواد رسانه ای یک مزیت نسبی و یک ارزش افزوده برای مدیران ایجاد میکند که آنان را یک سر و گردن از سایر مدیران بالاتر م یبرد.
مدیرانی که سواد رسانه ای میدانند قدرت تشخیص و تحلیل بهتری پیدا کرده و لاجرم بهتر می توانند بویژه در مواقع بحران و خطر، قضاوت و تصمیم گیری مناسب و عقلایی داشته باشند. حسن خسروی در پایان اظهار امیدواری کرد که کتاب یک سبد ارتباطات بتواند همواره به عنوان یک مشاور و درسنامه در کنار مدیران گرانقدر ایران زمین بوده و راهگشا و مفید باشد.
علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب و استفاده جهت دوره های آموزشی و همایش های مدیران با انتشارات مشق شب به شماره 17-66962516 در تماس باشند.
|