درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29435صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 26 اردیبهشت 1396 - 08:08
استاد هوشنگ عباس زاده عضوهیات علمی دانشگاه علامه طبا طبایی: لزوم تسری مثبت اندیشی به کل یک سازمان
سلسله گزارش های - روابط عمومی به عنوان معنای واقعی کلمه می‌تواند با بهره گیری از رویکردهای ارتباطی درست وحرفه ای با مخاطبان خود، حامل اثربخشی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف سازمانی باشد و در این صورت نگاه مثبت و تفکر مثبت‌اندیشی که روابط عمومی می‌تواند در جامعه ایجاد کند انکار ناپذیراست به شرط آنکه از روابط عمومی حمایت لازم و بایسته در سازمان صورت گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به نظر من مدیریت‌های ستادی و سازمان‌ها تا زمانی که به کارکرد روابط عمومی‌ها اعتقاد کامل نداشته باشند و حس مثبت‌اندیشی در مورد اینکه بخش روابط عمومی می‌تواند در کنار سایر بخش‌ها به رشد و ارتقاء جایگاه سازمان کمک کند، وجود نداشته باشد پیوسته شاهد مشکلات زیادی خواهیم بود که در حال حاضر نیز بسیاری از موسسات و سازمان‌ها با آن مواجه هستند.


در واقع ابتدا باید این نگاه مثبت در حوزه فعالیت‌های یک سازمان وجود داشته باشد که روابط عمومی به عنوان عنصر کلیدی سازمان و در کنار مدیران ارشد مورد توجه قرار گیرد و در درجه بعد در خود روابط عمومی نیز این دیدگاه مثبت و باور نسبت به جایگاه واقعی و حوزه فعالیت‌هایی که این بخش می‌تواند بر اساس اعتبار و ارتباطات خود پوشش دهند، بایستی وجود داشته و محسوس باشد.


موضوع مهمی که اینجا مطرح می‌شود ایجاد و ارتباط مثبت و پویا میان بخش‌های مختلف مدیریتی با روابط عمومی‌ها و روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها است که این زنجیره جز در شرایط داشتن نگاه مثبت و پویا به فرایند فعالیت‌های تحت نظر واحد روابط عمومی، به همدیگر حاصل نمی‌شود.


ازطرفی دیگرمتاسفانه باید بگوییم در ارتباطاتی که با کارکنان در کلاس‌های آموزشی دارم به این نتیجه رسیدم که متاسفانه نوعی بی‌تفاوتی نسبت به روابط عمومی وجود دارد و مدیران بدون توجه به کارکرد روابط عمومی در عرصه ارتباطات با مخاطبان و رسانه‌ها که نوعی همکاری نزدیک به خصوص میان این دو بخش وجود دارد، لذا هنوز شاهد هستیم مدیران روابط عمومی به خاطر بی‌توجهی‌هایی که می‌شود نمی‌توانند مدیران ارشد را مجاب کنند تا به نقش اطلاع‌رسانی خود در حوزه‌های مختلف عمل نمایند.


از سوی دیگر نیز ما شاهد هستیم در کشورهای پیشرفته روابط عمومی به عنوان یک وزنه نقش مهمی در تصمیم سازی‌ها و هدف گذاری‌ها و دریافت بازخوردها و اینکه اهمیت افکار عمومی و سرمایه‌های اجتماعی از این طریق برای مدیران سازمان‌ها مشخص می‌شود. اینکه تا چه حد توانستند از این سرمایه‌ها و مزیت‌ها در توسعه وپیشرفت سازمانی استفاده نمایند.


در کل باید گفت اگر مدیران به اهمیت و نقش تاثیرگذار روابط عمومی باور داشته باشند، باید این واحد بعد از بالاترین مقام هر سازمان در بخش ستادی و در کنار مدیریت عامل فعالیت کند،درحالی که می‌بینیم که در عمل این طور نیست و به همین دلیل روابط عمومی ها محجور مانده اند.


روابط عمومی به عنوان معنای واقعی کلمه می‌تواند با بهره گیری از رویکردهای ارتباطی درست وحرفه ای با مخاطبان خود، حامل اثربخشی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف سازمانی باشد و در این صورت نگاه مثبت و تفکر مثبت‌اندیشی که روابط عمومی می‌تواند در جامعه ایجاد کند انکار ناپذیراست به شرط آنکه از روابط عمومی حمایت لازم و بایسته در سازمان صورت گیرد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد