درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 08:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"

  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟
  مدیریت روابط سرمایه‌گذار
  خوداشتغالی در روابط‌عمومی
  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی
  نقش آفرینی روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه
  چگونه روابط منفی کارمند و سازمان بر واکنش کارکنان به بحران تأثیر می گذارد
  هوش مصنوعی بهترین اتفاقی است که برای تولیدکنندگان محتوا در عصر وب۳ می‌افتد
  گوترش: بدون آزادی مطبوعات، هیچ آزادی نخواهیم داشت. مطبوعات آزاد انتخاب نیست، بلکه ضرورت است
  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"
  وقتی روزنامه‌نگاری تبعید می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28865صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 17 فروردین 1396 - 23:07
نقش فرهنگ سازی روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی
دکتر قربانعلی تنگ شیر (مدرس دانشگاه، نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی) - در دنیای کنونی ضرورت توجه به نقش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هرکشوری به حساب می‌آید و روابط عمومی‌ها در توسعه نظام ارتباطی جامعه ، آگاه سازی افکار عمومی ، رضایت‌مندی و جلب مخاطب ، تفاهم و همدلی ، نقش روشنگری و اساسی دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در دنیای کنونی ضرورت توجه به نقش و رضایت مردم یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی هرکشوری به حساب می‌آید و روابط عمومی‌ها در توسعه نظام ارتباطی جامعه ، آگاه سازی افکار عمومی ، رضایت‌مندی و جلب مخاطب ، تفاهم و همدلی ، نقش روشنگری و اساسی دارند.

اطلاع رسانی و تعاملات اجتماعی انجام نیاز سنجی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها در انعکاس چهره واقعی و مطلوب جامعه می‌باشند.

کسب اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین، جلب همکاری و مشارکت نظارت همگانی به کمک هنر روابط عمومی و علم اجتماعی می‌تواند در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر و راهگشا باشد. زیرا تحقق اقتصاد مقاومتی ، در گروی آموزش صحیح به مردم، فرصت دهی به آنها برای ایفای نقش و فرهنگ سازی است.

اقتصاد مقاومتی برای آنکه ازحالت شعاری خارج و به برنامه عمل تبدیل شود به مشارکت مردم نیاز دارد. که همه اینها بخشی مهم از وظایف روابط عمومی‌هاست. فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها و توجه به ابتکارات خود مردم و ایجاد نهادهای ارائه دهنده خدمات نوین و موثر موجب تقویت روحیه و انگیزه‌ دهی میشود. که روابط عمومی بعنوان یک رسانه میتواند در اصلاح الگوی مصرف که از ابتدایی ترین و اصلی ترین مقوله اقتصادی مقاومتی است نقش بسیار ارزنده  ای را ایفا کند زیرا تغییر از فرد شروع میشود( فرد درون نظام خانواده) اقتصاد مقاومتی باید موازنه داشته باشد در سطح خرد و از درون ( خواسته) شود آموزش مفید و صحیح سازمانی می‌تواند راهگشا باشد.

فرهنگ سازی و درونی سازی اقتصاد مقاومتی یعنی افراد خودشان بر عملکرد خود و دیگری نظارت کنند. فرهنگ پدیده ای اکتسابی است و مقولات متعددی را در برمی‌گیرد.

اولین گام برای گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی یافتن مقوله ها و تعریف دقیق و صحیح آنها با در نظر گرفتن شرایط موجود در جامعه و نیازهای تک تک افراد است بنابراین برنامه ریزی درست بخشی ازگفتمان فرهنگی اقتصاد مقاومتی است مدیریت در جامعه سه سطح عمومی، نخبگانی و توده ای دارد از مهم ترین تمایزهای این سه قشر روش درک واقعیت‌ها و رفتار مبتنی بر آنهاست برنامه ریزی و انتظار عمل داشتن از مردم مستلزم آن است که اقناع شوند.

راهکارها نباید تجویزی باشند و در حد ابلاغیه و دستور العمل باقی بمانند بلکه نیاز است تا مفاهیم درونی سازی شوند و افراد خود به جنبش و تحرک در آیند. کم هزینه ترین ، مفیدترین ، کوتاه ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی جلب مشارکت همگانی است درک ضرورت تغییر رفتار ، موجب می‌شود افراد خود به نوآوری‌هایی  در این زمینه دست بزنند و اقدام کنند و این مهم میتواند توسط روابط عمومی‌ها صورت گیرد. زیرا وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها گرفتن آرمانهای جامعه است که باید جامعه را بشناسد و آنها را پیدا کند و تعاملی دوسویه با مردم داشته باشد تا آینده روشن تری دربحث توسعه کشور ایجاد نمایند تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از آنکه امری اقتصادی باشد امری فرهنگی است زیرا اقتصاد مقاومتی باید به یک باور عمومی تبدیل شود. از طریق گفتمان توسط اموزش و پرورش، رسانه‌ها صدا و سیما وروابط عمومی‌ها این مهم باید صورت گیرد مدیریت فرهنگی اقتصاد مقاومتی باید با مدیریت مصرف همراه باشد تا به ریاضیت اقتصادی تبدیل نشود. دانشگاهها نیز باید مبانی و مطالب مرتبط با اقتصاد مقاومتی را در برنامه هایی خود بکجانند تا بصورت عملی افراد را آموزش دهند باید توجه داشت که امروزه اقتصاد تنها تولید کالا نیست بلکه دانش واطلاعات ضروری‌ترین کالاهایی هستند که به گران ترین بها خریداری می‌شوند.

ایجاد تعهد و مسئولیت در افراد از مردمی بودن وجهه اقتصاد مقاومتی است. بینش و نگرش بنیادی ترین موتور محرکه فعالیتهای انسانی است که میتواند توسط یک روابط عمومی دانش بنیان و به روز و حرفه ای و با استفاده از رسالت خطیر مهندسی افکار عمومی در جریان واکنش‌ها و بازتاب‌های جامعه در رابطه ما اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  عصر «روابط‌عمومی مصنوعی»


  روزنامه‌نگاری برند


  برند کارفرمایی چیست؟


  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  خوداشتغالی در روابط‌عمومی


  مدیریت روابط سرمایه‌گذار


  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟


  راه‌هایی برای صیانت خبرنگاران از خود در فضای مجازی


  رسانه‌های خبری باید برای بهبود عدالت نژادی در اخبار تلاش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد