درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:12   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 288صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 23 فروردین 1391 - 14:49
رسانه ای به نام اشانتیون در دستان روابط عمومی
طاهرشاه نظر مدیر فروش شرکت آریا چرم - تخصص گرایی در همه ابعاد زندگی انسان عصر حاضر حرف نخست را می زند. امروز دیگر نمی توان بدون داشتن ایده، فکر و هدف مشخص، در عرصه های مختلف کار و تلاش و زندگی گام برداشت. اشانتیون نیز به عنوان هدیه ای که از سوی سازمان ها و شرکت های مختلف به مناسبت های گوناگون اهدا می شود، تبلور اندیشه و اهداف انتخاب کنندگان و اهدا کنندگان است.
  

 

رسانه ای به نام اشانتیون در دستان روابط عمومی

 

نکاتی در مورد منبع خبر:  ذکر منبع حتما باید در بازانتشار مطالب و اخبار اختصاصی رسانه‌ها و پایگاه های اینترنتی رعایت شود؛ چون حاصل تلاش و کار افراد دیگری است. ذکر منبع یک امر معمول است و ایرادی ندارد که رسانه‌ها با ذکر منبع، اخبار و مطالب همدیگر را نقل کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از همکاران رسانه ای مطالب و خبرهای سایر رسانه ها را کپی کرده و از ذکر منبع آن خودداری می کنند. شارا در صورتی اجازه باز انتشار مطالب خود را می دهد که منبع آن به طور کامل ذکر شود.

 

 

اشاره
تخصص گرایی در همه ابعاد زندگی انسان عصر حاضر حرف نخست را می زند. امروز دیگر نمی توان بدون داشتن ایده، فکر و هدف مشخص، در عرصه های مختلف کار و تلاش و زندگی گام برداشت. اشانتیون نیز به عنوان هدیه ای که از سوی سازمان ها و شرکت های مختلف به مناسبت های گوناگون اهدا می شود، تبلور اندیشه و اهداف انتخاب کنندگان و اهدا کنندگان است. به جرات می توان گفت اشانتیون به عنوان رسانه ای که مفاهیم متعددی را تبیین می کند تا حدود زیادی معرف جایگاه و سطح اهدا کننده آن است. انتخاب صحیح اشانتیون و متناسب بودن آن با رسالت های سازمانی یک تخصص است.
در همین رابطه، با «طاهر شاه نظر» مدیر فروش شرکت آریا چرم پیرامون تاریخچه صنعت چرم سازی و انواع چرم و محصولات متنوع آن که از دیرباز به عنوان اشانتیون فاخر، شکیل و ماندگار مورد استفاده واقع می شود گفت و گویی انجام داده ایم که از نظر می گذرد:

• پیش از هر چیز در مورد تاریخچه صنعت چرم سازی از ابتدای سپیده دم تاریخ صحبت کنید؟
o شاه نظر: کشفیات پروفسور کارلتون از غار مسکونی هوتو، در گوشه جنوب شرقی دریای خزر نشان داد که مردم قبل از دوره مزولتیک که حدودا 10 یا 12 هزار سال پیش، از پوست حیوانات برای پوشش بدن استفاده می کردند. آن چه مسلم است پوست های اولیه چون مورد عمل دباغی قرار نگرفته بودند، به دلیل نفوذ انواع میکروب ها و باکتری ها و تجزیه پروتئین موجود در پوست به سرعت فاسد شده و به صورت غیر قابل مصرف درمی‌آمد.

• به طور مشخص از چه زمانی و چگونه چرم سازی و فرآوری پوست و تبدیل آن به چرم وارد زندگی بشر شد؟
o شاه نظر: بر اثر تصادف قطعه پوست حیوانی که مدتی در مرداب افتاده بود بر اثر نفوذ عصاره های گیاهی پر شده و به صورت چرم درآمده و ثابت کرد که عصاره های گیاهان دارای موادی هستند که می تواند از فساد پوست جلوگیری و آن را به چرم تبدیل کند.
اولین ملل عالم مصریان قدیم بودند که حدوداً 2500 سال قبل از میلاد از دانه های مازو بدون شناخت علل اصلی پوست را دباغی و ازمواد متشکله آنها چرم می ساختند و در ساخت ملبوس به اشکال مختلف استفاده می کردند سپس یونانیان و رومی ها از درختان کاج و صنوبر جهت رنگ آمیزی و چرم سازی استفاده می‌کردند . به همین ترتیب دامنه این صنعت از جهان عرب به شهر کانو در نیجریه و مراکش و سپس به سراسر اروپا از جمله اسپانیا و انگلستان نفوذ کرد و دباغان انگلیس کارخانه بزرگی را در انگلستان دایر نمودند و چرم آن را کوردوان نامیدند که بعدها به نام کوردوین مشهور گردید و به نام دانشکده فنی کوردانیرز مرهون چرم کوردوان است.

• مراکز صنعتی در پی رفع کدام بخش از نیازهای جامعه به سوی صنعت چرم سازی روی آوردند؟
o به علت احتیاج شدید مردم به فرآورده های چرمی مراکز بزرگ صنعتی به این فکر افتادند که صنعت چرم سازی باید به صورت رشته‌ای از علوم و تکنیک درآید بنابراین اولین مدرسه صنعت چرم در سال 1874 توسط W.Eltnen در وین تاسیس گردید و با چاپ نشریه ای به نام Dergeber موفقیت زیادی در زمینه توسعه دانش چرم سازی به وجود آمد.

• مهم ترین موارد استفاده از چرم را بیان کنید.
o شاه نظر: برای پوشش بدن، قبل از اختراع کاغذ و چاپ بر روی چرم می نوشتند، در حرفه دریانوردی نیز از چرم استفاده می کردند. بیشتر نقشه های دریانوردی بر روی اوراق پوستی کشیده می شد، در دلیجان ها برای ساخت صندلی ها استفاده می شد، گالیله و هوکز مخترعین دوربین و تلسکوپ از لوله های چرمی استفاده می کردند.

• به طور کلی در عرصه صنعت چرم سازی چند نوع چرم وجود دارد؟
o شاه نظر: چرم مراکشی که در این روش پوست را به شکل مشک، کشکول یا بطری درمی آورند. سپس آن را با مقداری سماق پر می کردند و در ظروف پر شده از همان محلول شناور می ساختند. از این نوع چرم به علت نرم و لطیف بودن بیشتر برای صحافی کتاب ها، کیف ها ی زنانه، کیف های دستی و جیبی مردانه استفاده شد.
چرم روسی که عمل پوست پیرایی در این چرم با استفاده از پوست درختان بیدغان انجام می شد. به علت خوشبو بودن غان از این نوع چرم برای ساخت چمدان و لباس استفاده می شد.
بیشتر چرم های مورد نیاز از پوست حیوان هایی مانند: گاو، گوسفند، بز، خوک، سوسمار، کروکودیل، مارمولک (از یک مارمولک 30 سانتی متر مربع پوست به دست می آید) ماهی، کوسه، انواع پرندگان، شترمرغ، به طورکلی می توان گفت که به جز حشرات کمتر مخلوق چرنده یا خزنده ای وجود دارد که نتوان پوست آن را به چرم مرغوب تبدیل کرد.

• صنعت چرم سازی چگونه در کشور ما رشد و توسعه یافت؟
o شاه نظر: از دیرباز با توجه به علاقه وافر مردم عزیز کشورمان برای استفاده منسوجات چرمی اکنون جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تجارب دیرینه خود در صنعت چرم سازی و استفاده از ماشین آلات روز دنیا توانسته است پیشرفت قابل ملاحظه ای را در این صنعت کهن داشته باشد و همانند کشورهای ایتالیا، ترکیه، سوئیس و هند از جایگاه بالایی برخوردار است به طوری که این شغل در بیشتر خانواده ها به صورت ارثی از پدر به پسر می رسد.

• در صورت امکان در مورد شرکت آریا چرم و خدماتی که ارایه می دهد صحبت کنید.
o شاه نظر: شرکت آریا چرم نیز با تجربه چندین ساله خود و با ارایه خدمات متنوع در طراحی و تولید انواع هدایای چرمی نفیس به اغلب سازمان ها، وزارتخانه ها، کارخانجات، دانشگاه ها، بیمارستان ها، همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها، اعیاد و غیره سهم عمده ای در بازارهای داخلی و خارجی داشته است و به لطف ایزد منان و تلاش و کوشش بی وقفه همکاران تولیدی، کارکنان ستادی و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، با 87 درصد رضایت مندی مشتری و دو سال ضمانت محصولات و پنج سال خدمات پس از فروش مفتخر به دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت محصول ISO 9001:2008 از شرکت SwisscerT شده است. اکنون شرکت آریا چرم تمامی محصولات خود را به بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی و کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، استرالیا، آمریکا و غیره صادر می کند به امید آن که صنعت چرم ایران همیشه زبانزد جهانیان شود.

• انواع چرم هایی که گروه تولیدی آریا چرم در صنعت چرم سازی استفاده می کند کدام است؟
o شاه نظر: چرم طبیعی شامل الگانت، میلینگ، پولاپ و چرم مصنوعی شامل میلینگ، دلتا، شرانگ، پاسوفیک و M3.

• نقش و جایگاه چرم را به عنوان نوعی اشانتیون چگونه ارزیابی می کنید؟ نظر شما درباره اشانتیون چیست؟
o شاه نظر: چرم به لحاظ زیبایی، دوام و ماندگاری، نوعی اثر هنری قلمداد می شود که خوشبختانه به درک و شناخت خوبی که روابط عمومی ها به ویژه اداره های تبلیغات و امور نمایشگاهی آن ها از ویژگی های منحصر به فرد محصولات چرمی دارند از جایگاه ممتاز و ویژه ای در میان اشانتیون ها برخوردار است. ناگفته نماند که با وجود ابزارها و رسانه های متعدد تبلیغاتی و اطلاع رسانی، اشانتیون نیز در دنیا به عنوان رسانه ای نو مورد نظر قرار گرفته که می تواند بر نگرش مخاطبان تاثیرات ماندگار و بسزایی داشته باشد.

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
اشنا
| 1391/8/2 - 17:51 |     0     0     |
سلام
شاه نظر جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون دوستت داریم.
شاه نظر دوستم داری ؟؟؟؟؟؟؟



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد