درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 08:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"

  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟
  مدیریت روابط سرمایه‌گذار
  خوداشتغالی در روابط‌عمومی
  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی
  نقش آفرینی روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه
  چگونه روابط منفی کارمند و سازمان بر واکنش کارکنان به بحران تأثیر می گذارد
  هوش مصنوعی بهترین اتفاقی است که برای تولیدکنندگان محتوا در عصر وب۳ می‌افتد
  گوترش: بدون آزادی مطبوعات، هیچ آزادی نخواهیم داشت. مطبوعات آزاد انتخاب نیست، بلکه ضرورت است
  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"
  وقتی روزنامه‌نگاری تبعید می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 28330صفحه نخست » چهارشنبه، 4 اسفند 1395 - 22:11
عرصه‌های رشد بنگاه‌های کره‌ای‌
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که استارت‌آپ‌های کره‌جنوبی وضعیت خوبی در سال 2016 نخواهند داشت، اما بررسی‌های جدید خلاف این موضوع را نشان می‌دهند؛ به خصوص برای استارت‌آپ‌هایی که تاکنون عملکرد قوی در این کشور داشته‌اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که استارت‌آپ‌های کره‌جنوبی وضعیت خوبی در سال 2016 نخواهند داشت، اما بررسی‌های جدید خلاف این موضوع را نشان می‌دهند؛ به خصوص برای استارت‌آپ‌هایی که تاکنون عملکرد قوی در این کشور داشته‌اند. بر همین اساس، سرمایه‌گذاران می‌گویند این شرایط متزلزل رو به پایان است و دور تازه‌ای از استارت‌آپ‌هایی با عملکرد عالی در سال 2017 شروع به کار خواهند کرد. تعدادی از این استارت‌آپ‌ها را که در بخش‌های مختلف در کره‌جنوبی توسعه خواهند یافت، معرفی می‌کنیم.

 

تکنولوژی مالی: ویوا ریپابلیکا (Viva Republica)

صنعت تکنولوژی مالی از سال 2015 به بعد سر و صدای زیادی به پا کرده و استارت‌آپ‌های زیاد و معروفی بر اساس آن شکل گرفته‌اند. اما ویوا ریپابلیکا عرصه استارت‌آپ‌های بومی را به شدت تکان داده است.

محصول برجسته این شرکت یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی به نام «تاس» است که در فوریه 2015 راه‌اندازی شد و ده‌ها مرحله نظام بانکداری آنلاین قدیمی کره را به سه مرحله تقلیل داده است. نوامبر گذشته، حجم خالص تراکنش‌های این اپلیکیشن به 2 میلیارد دلار رسید و در حال حاضر ماهانه بین 330 تا 423 میلیون دلار معامله انجام می‌دهد. این استارت‌آپ‌ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، سرویس‌هایی مثل وام‌دهی را از طریق تاس راه‌اندازی کند.

محتوا: لزین اینترتینمنت (Lezhin Entertainment)

لزین با پلت‌فرم خود به نام لزین کمیک در سال 2013، خدمات آنلاین وابسته به کمدی را به کره‌ای‌ها معرفی کرد. معتادان به گوشی‌های هوشمند حاضر بودند برای صدها انیمیشن‌ بامزه و پرطرفدار پول بپردازند. این ابتکار فروش لزین را از 832 هزار دلار در سال 2013 به 27 میلیون دلار در سال 2015 افزایش داد. سال گذشته، تعداد مشترکین آن به 8 میلیون نفر رسید و اکنون این شرکت بر بومی‌سازی محتوای خود برای ژاپن و آمریکا متمرکز شده است.

بازاریابی: اسپوکا (Spoqa)

اسپوکا به اغذیه‌فروشی‌ها کمک کرده دیگر از کارت‌های امتیازی که برای مشتریان وفادار استفاده می‌شود، خلاص شوند و در عوض، تبلت‌هایی را در کانتر رستوران‌ها نصب کرده که مشتری به محض ورود شماره تلفن خود را وارد می‌کند تا امتیازهای لازم را برای بهره‌برداری از خدمات ویژه جمع کند. بیش از 12 میلیون کاربر، یعنی یک نفر از هر 4 نفر جمعیت کره، از این سرویس استفاده می‌کنند.

خرده‌فروشی: آپریل‌اسکین (AprilSkin)

آپریل‌اسکین استارت‌آپ فعال در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است که ظرف دو سال از یک شبکه چندکانالی محتوا محور به یک برند قدرتمند تبدیل شده است. محصول اولیه این شرکت یک صابون ویژه (Magic Stone) بود که در مدت 2 سال، بیش از 2 میلیون آن به فروش رفت. آپریل‌اسکین با پنج فروشگاه در کل کره و سیستم توزیع در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های لوازم آرایش به فروش 35 میلیون دلاری در سال 2016 رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید این رقم به 90 میلیون دلار برسد.

گردشگری: ویت‌اینوویشن (Withinnovation)

یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های کره‌ای‌ها در سال گذشته، مربوط به استارت‌آپ ویت‌اینوویشن بوده که معادل 120 میلیون دلار رزرو امکانات سفر داشته است. این استارت‌آپ ماهانه 85/ 1 میلیون کاربر فعال در اپلیکیشن خود به نام Yeogieottae دارد که با Google Play کار می‌کند. ویت‌اینوویشن قصد دارد با استفاده از واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، تجربه سفر جامع‌تری برای مشتریان خود فراهم کند.

امنیت سایبری: اس‌. ای. ورکز (SEWorks)

این استار‌ت‌آپ توسط گروهی از کارشناسان و طرفداران امنیت سایبری که می‌خواستند تولیدکنندگان اپلیکیشن از یک سیستم ایمنی کامل بهره ببرند و تنها بر تولید و توسعه محصولشان متمرکز باشند، تاسیس شده است. مهم‌ترین محصول اس.‌ای ورکز راه‌حل امنیتی AppSolid مبتنی بر رایانش ابری است که در ماه مارس شروع به کار کرد که بعد از تولید یک نرم‌افزار می‌تواند به آن اضافه شود و سازندگان اپلیکیشن را درگیر نمی‌کند.

هوش مصنوعی: مایندز لب (Minds Lab)

دنیا در حال تغییر است و بسیاری از کارشناسان ظهور داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را انقلاب صنعتی چهارم می‌دانند. این تکنولوژی‌های جدید نه تنها بر فضای فیزیکی تاثیر می‌گذارند، بلکه فضای دیجیتال را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. اقتصادها، صنایع و ایده‌ها به چالش کشیده می‌شوند. مایندز لب یک استارت‌آپ تکنولوژی پیشرفته در کره است که ظرف سه سال از داده‌های بزرگ به یادگیری ماشینی و سپس هوش مصنوعی پیشرفته کرد و توانست در طول یک سال 1/ 2 میلیون دلار درآمد کسب‌ کند. این استارت‌آپ‌ جوان، به سرعت رشد کرده و سایر رقبا در حوزه تکنولوژی‌های پیشرفته را به کمک 5 میلیون دلار سرمایه اولیه‌ای که داشته، کنار زده است. مایندز لب بر به‌کارگیری این تکنولوژی‌ها در صنعت بهداشت و درمان متمرکز شده است و قصد دارد مسیر درمان بیماران را سازماندهی بهتر کرده و پزشکان را نیز به اطلاعات کامل و جامع تجهیز کند تا بتوانند تصمیم‌های خوبی اتخاذ کنند.

سلامت: زیکتو (Zikto)

این استارت‌آپ با یک ساعت هوشمند ثبت‌کننده وضعیت و حالات بدن به نام «آرکی» (Arki) جمع‌سپاران زیادی را به خود جذب کرد و در سال 2014 توانست بیش از 160 هزار دلار تامین سرمایه کند. زیکتو اکنون با شرکت‌های بیمه، بیمارستان‌ها و مقامات بهداشتی و درمانی وارد همکاری شده تا در مورد روش‌هایی برای استفاده از تکنولوژی‌های پوشیدنی و تولید یک پلت‌فرم در حوزه بهداشت و درمان، تحقیق کند. این شرکت اخیرا یک مدل سرویس پیشرفته راه‌اندازی کرده که ابزارهایی را که با اینترنت اشیا کار می‌کنند به سرویس‌های آنلاین و آفلاین مرتبط می‌کند.

اجتماعی: دات (Dot)

استارت‌آپ کوچک دات قصد دارد تاثیر بزرگی بر جوامع اقلیت داشته باشد. ساعت هوشمند بریل این شرکت که قیمت نسبتا ارزانی دارد و برای افراد نابینا یا کم‌بینا تهیه شده، سرانجام وارد بازار شد. محصولات دیگر دات تبلت Dot Pad و ابزار آموزشی Dot Mini هستند که بیشتر کشورهای در حال توسعه را هدف قرار داده‌اند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3990

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  عصر «روابط‌عمومی مصنوعی»


  روزنامه‌نگاری برند


  برند کارفرمایی چیست؟


  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  خوداشتغالی در روابط‌عمومی


  مدیریت روابط سرمایه‌گذار


  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟


  راه‌هایی برای صیانت خبرنگاران از خود در فضای مجازی


  رسانه‌های خبری باید برای بهبود عدالت نژادی در اخبار تلاش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد