درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 11:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27744صفحه نخست » چهارشنبه، 29 دی 1395 - 07:28
رشد بازار زیرساخت رایانش ابری
فروش زیرساخت‌های رایانش ابری در خاورمیانه و آفریقا بیشترین رشد را در مناطق دیگر جهان داشته است
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، رایانش ابری پدیده مهم سال‌های اخیر دنیای تکنولوژی است که ساختار ذخیره و پردازش اطلاعات را به کلی متحول کرده است. با این اوصاف این تکنولوژی خیلی زود به بخش‌های مختلف نفوذ کرده و به تدریج رشد می‌کند. جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار زیرساخت‌های لازم برای رایانش ابری روند افزایشی و رشد را طی می‌‌کندموسسه تحقیقاتی IDC به‌تازگی نتایج تحقیقات و بررسی‌های خود در این زمینه را منتشر کرده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهند که درآمد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری یا کلاد از فروش محصولات زیرساختی (شامل سرور، سیستم‌های ذخیره‌سازی و سوئیچ اترنت) در بخش‌های عمومی و خصوصی رشد سالانه 1/ 8 درصدی را تا پایان فصل سوم سال گذشته میلادی تجربه کرده است. به این ترتیب درآمد جهانی حاصل از فروش این محصولات تا پایان این دوره زمانی به 4/ 8میلیارد دلار رسیده است.

 

سوئیچ‌های اترنت همچنان بیشترین میزان تقاضا و فروش را در این بازار به خودشان اختصاص داده‌اند و به این ترتیب مهم‌ترین منبع درآمدزا برای شرکت‌های تولیدکننده و ارائه‌دهنده هستند. سهم بازار زیرساخت‌های رایانش ابری از کل بازار زیرساخت‌های IT از 7/ 34درصد در فصل سوم سال 2015 به 2/ 39 درصد در فصل سوم سال 2016 افزایش یافته است.  درآمد حاصل از فروش زیرساخت‌های کلاد به بخش‌های خصوصی با رشد سالانه 2/ 8درصدی به 3/ 3 میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم برای بخش عمومی با رشد 8درصدی به 1/ 5 میلیارد دلار رسیده است. در مقایسه درآمد بخش زیرساخت‌های غیر کلاد و سنتی IT کاهش سالانه 8/ 10 درصدی را در این دوره زمانی تجربه کرده استرشد فروش زیرساخت‌های کلاد به بخش خصوصی به دنبال رشد سالانه 8/ 60 درصدی فروش سوئیچ‌های اترنت بوده است. به دنبال آن به ترتیب سیستم‌های ذخیره‌سازی با رشد سالانه 9 درصدی و سرورها با رشد سالانه 2/ 3 درصدی قرار دارندرشد فروش زیرساخت‌های کلاد به بخش عمومی هم به طور عمده به دنبال رشد سالانه 2/ 46 درصدی فروش سوئیچ‌های اترنت، رشد سالانه 8/ 6 درصدی فروش سرورها و در نهایت رشد سالانه 3 درصدی فروش سیستم‌های ذخیره‌سازی بوده است.

در بازار زیرساخت‌های سنتی IT اما سرورها شاهد کاهش سالانه 9/ 12 درصدی، سوئیچ‌های اترنت کاهش سالانه 6/ 1 درصدی و سیستم‌های ذخیره‌سازی کاهش سالانه 6/ 8 درصدی را تجربه کرده‌اند. «کوبا استولارسکی» یکی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد می‌گوید: «دیتاسنترهای جدید کلاد قرار است به زودی معرفی و عرضه شوند، اما تاثیر این اتفاق در فصل سوم سال گذشته میلادی چندان مشهود و ملموس نبوده است. همان‌طور که شبکه‌ها در حال گسترش و توسعه هستند، نیاز به زیرساخت‌های رایانش ابری برای سازگاری و پشتیبانی از آنها بیشتر هم می‌شود.»  از دیدگاه منطقه‌ای درآمد شرکت‌های ارائه‌دهنده زیرساخت‌های رایانش ابری از فروش این محصولات در منطقه خاورمیانه و آفریقا با رشد سالانه 7/ 36 درصدی بیشترین رشد و رونق را در مناطق دیگر جهان داشته است.  بعد از آن ژاپن با رشد سالانه 9/ 29 درصدی، آمریکای لاتین با رشد سالانه 7/ 21 درصدی، اروپای غربی با رشد سالانه 8/ 16 درصدی، آسیا پاسیفیک (به جز ژاپن) با رشد سالانه 9/ 11 درصدی، کانادا با رشد سالانه 3/ 5 درصدی، اروپای شرقی و مرکزی با رشد سالانه 3/ 4 درصدی و ایالات متحده آمریکا با رشد سالانه 9/ 2 درصدی قرار دارند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3961

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد