درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 13:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27723صفحه نخست » سه شنبه، 28 دی 1395 - 13:36
نبرد فیس‌بوک با خبرهای جعلی از آلمان آغاز می‌شود
تحلیلگران سیاسی با اشاره به تاثیر خبرهای جعلی و اثرگذاری هکرهای روسی در پیروزی بهت‌آور دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هشدار می‌دهند که اروپا باید تدابیر ویژه‌ای برای پیش‌گیری از وقوع اتفاقات غافل‌گیرکننده‌ای از این دست بیاندیشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در سال ۲۰۱۷ سه انتخابات مهم در سه کشور اروپایی برگزار خواهد شد: هلند، فرانسه و آلمان.

تحلیلگران سیاسی با اشاره به تاثیر خبرهای جعلی و اثرگذاری هکرهای روسی در پیروزی بهت‌آور دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هشدار می‌دهند که اروپا باید تدابیر ویژه‌ای برای پیش‌گیری از وقوع اتفاقات غافل‌گیرکننده‌ای از این دست بیاندیشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر
فیس بوک در آلمان روز یک‌شنبه (۲۶ دی، ۱۵ ژانویه) اعلام کرد که در هفته‌های آتی با به‌روزرسانی سیاست‌های این شبکه اجتماعی، گام‌های محکم‌تری برای مهار خبرهای جعلی برخواهد داشت.

آلمان تا کنون با چندین مورد هراس‌آور از چالش خبرهای جعلی روبرو بوده است، از جمله خبر «تجاوز چند پناهجو به دختر ۱۳ ساله روسی-آلمانی به نام لیزا» که به گواه شواهد با هدف بهره‌برداری سیاسی و با نفوذ عوامل روسیه ساخته و منتشر شد و واکنش تند وزارت خارجه آلمان را هم در پی داشت.

حالا قرار است اجرای سیاست‌های جدید فیس‌بوک برای مقابله با نشر خبرهای جعلی از آلمان شروع شود. سیاست‌مداران آلمانی نگران تاثیر خبرهای جعلی بر سپهر سیاسی آلمان و انتخابات پارلمانی این کشور در ماه سپتامبر سال جاری میلادی‌اند و تاکنون بارها از فیس‌بوک خواسته‌اند برای مقابله با این پدیده اقدامات روشن و محکمی انجام دهند.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان، با توجه به سخت‌گیرانه‌تر بودن قوانین مرتبط با تهمت و افترا در آلمان نسبت به آمریکا، بارها از مسئولان فیس‌بوک خواسته تا توجه بیشتری به احترام به قوانین داخلی این کشور نشان دهند.

نشر خبرهای جعلی و نفرت‌پراکنی آنلاین در شرایطی که آلمان یک حمله مرگ‌بار تروریستی را در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ از سر گذرانده و به رغم همه دشواری‌ها و مخالفت‌ها سعی دارد همچنان پناهگاهی امن برای پناهجویان باشد، تهدیدی جدی است که مقابله با آن نیازمند همکاری تنگاتنگ دولت‌ها، رسانه‌های جریان اصلی و خرده‌رسانه‌هایی نظیر فیس‌بوک است که تاثیر و نفوذشان در جوامع سیری اکیدا صعودی داشته و دارد.

کمپانی فیس‌بوک اعلام کرده برای مهار خبرهای جعلی، گزارش کردن آیتم‌های مشکوک را در همکاری با سازمان‌هایی که متخصص راستی‌آزمایی اخبارند، تسهیل خواهد کرد.

یکی از این سازمان‌ها، موسوم به "کورکتیو" (Correctiv) که در آلمان مستقر است، از امضاکنندگان مجموعه اصول راستی‌آزمایی سازمان آمریکایی "پوینتر" است که از پیش‌گامان ترویج روزنامه‌نگاری حقیقت‌جویانه و حرفه‌ای در جهان به شمار می‌رود.

فیس‌بوک از دیگر سازمان‌های فعال در این عرصه خواسته تا به جمع امضاکنندگان این اصول بپیوندند و در نبرد با خبرهای جعلی همراه شوند.

فیس‌بوک می‌گوید در صورت اثبات جعلی بودن خبرها و گزارش‌ها، آنها را با پیام هشداری به عنوان "اخبار ناموثق" به رویت کاربران خواهد رساند و دلایل آن را هم برای مخاطبان به تفصیل شرح خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد