درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 14:21   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27704صفحه نخست » روابط عمومی و زنانسه شنبه، 28 دی 1395 - 08:49
بررسی نقش زنان در روابط عمومی
لیندا آلدوری - تحقیقات انجام گرفته در قرن بیست و یکم نشان دهنده موفقیت زنان در حرفه روابط عمومی است. زنان بیشتری در پست های مدیریت قرار گرفته اند، زنان بیشتری به تعلیم و تحصیل روابط عمومی مشغول هستند و متخصصان بیشتری از تبعیض بالقوه جنسی و نژادی و قومی آگاه هستند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه درباره نقش زنان در روابط عمومی در دست است بر مبنای تحقیق تاریخی است که سوزان هنری، کارن میلر، و کارلا گوئر مجریان آن بودند. سری مقالات هنری در باره دوریس فلیشمن که در ژورنال تحقیقات روابط عمومی به چاپ رسید، پربارترین اثری است که درباره نقش زنان در تاریخ روابط عمومی نوشته شده است.


در مقاله گوئر که در مجله تاریخچه خبرنگاری (Journalism History) در 2001 به چاپ رسید، نقش زنان در روابط عمومی از طریق تصویر آنان در نشریات روابط عمومی بین سال¬های 1945 تا 1972 مورد بررسی قرار گرفته است. زنان در انجمن روابط عمومی آمریکا حضوری فعال داشتند و در نشریه ژورنال (Journal) نیز این گونه معرفی شده اند. اما در اواخر دهه 1950، هنگامی که انتظارات اجتماع از زنان در خانه ماندن و بچه داری بود، تعداد زنان معرفی شده در این مجله کاهش یافت. این امر سبب شد که به روابط عمومی به عنوان شغلی مردانه نگریسته شود. حضور مثبت و تعداد زنان در دهه 1960 دوباره کاهش یافت.


مسأله مهم برای زنان در این عرصه آینده این حرفه و کارگزاران آتی که عمدتا زن هستند می باشد. تعداد دانشجویان رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی افزایش چشمگیری داشته است و این دانشجویان عمدتا زن هستند. مطالعات چاپ شده در این حوزه یک دهه را مورد بررسی قرار داده اند و در این مدت تفاوت چندانی در دانشجویان دختر در جدیت و گرایش به پست های مدیریتی دیده نمی شود.

 

همچنین تفاوتی در میزان انتظار حقوق برای پست های اول مشاهده نمی شد اما پس از پنج سال تفاوت چشمگیری در میزان انتظار حقوق در این حرفه به وجود آمد: دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر انتظار کسب درآمد بیشتری داشتند. همچنین دانشجویان پسر از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بودند. دانشجویان دختر انتظار ترفیع کندتری نسبت به دانشجویان پسر داشتند و گرفتن ترفیع را مستلزم به تأخیر انداختن تشکیل خانواده و بچه دار شدن می دانستند.


تحقیقات انجام گرفته در قرن بیست و یکم نشان دهنده موفقیت زنان در حرفه روابط عمومی است. زنان بیشتری در پست های مدیریت قرار گرفته اند، زنان بیشتری به تعلیم و تحصیل روابط عمومی مشغول هستند و متخصصان بیشتری از تبعیض بالقوه جنسی و نژادی و قومی آگاه هستند. با در نظر گرفتن روند پایای زنانه شدگی در این حرفه، تجارب زنان همچنان بخش مهمی از بحث های مطرح در این حوزه را تشکیل می دهد.

منبع: سایت همایش زن و روابط عمومی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد