درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 21:24   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27453صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 7 دی 1395 - 13:17
روابط عمومی ها و رسانه های جدید
محمود مختاریان روزنامه نگار- استاد دانشگاه - رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از روابط عمومی ارائه کردند که قدرت روابط عمومی را محدودتر می کند. این محدودتر کردن به این معنا نیست که روابط عمومی وجود ندارد بلکه روابط عمومی در جای اصلی خودش می نشیند که آن مقر فرماندهی است و بقیه کارها را خود مردم انجام می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از نکاتی که در روابط عمومی به آن تاکید می شود وظیفه ای است که به روابط عمومی واگذار شده و آن وظیفه مدیریتی است اگر مدیریت یک سازمان نسبت به وظیفه مدیریتی روابط عمومی بی تفاوت باشد و مدیر روابط عمومی در گروه مدیران ارشد سازمان حضور نداشته باشد روابط عمومی نمی تواند در قبال سازمان و در برابر وظیفه ای که به آن محول شده است از حداکثر توان خود استفاده کند در این وضعیت فقط نام روابط عمومی را یدک می کشد و فاقد کارایی و تاثیر لازم است.


امروز مدیران روابط عمومی با چالشی مهم روبرو هستند تغییرات سریع و لحظه به لحظه در اثرگذاری رسانه ها ، به تغییرات و تصمیم سازی درسازمان ها (فراموش نکنیم روابط عمومی یعنی مردم – سازمان – رسانه) چه مدیر محور باشیم چه مردم محور هرگز مدیران ما در ایران و جهان تصور تغییرات و اثر گذاری بر مخاطبان را در 5 سال گذشته به اندازه 500 سال تحول رسانه ای باور نمی کردند.

 

اینترنت سه میلیارد و 200 میلیون نفر کاربر فیس بوک نزدیک به 2میلیارد نفر (فقط 60 میلیون امریکائی کاربر فیس بوک هستند ) بیش از 160 رهبر جهان توئیتر دارند، گوگل 3000 خبرگزاری را در لحظه آن لاین می کند و روزانه یک میلیارد 850 میلیون عکس در جهان گرفته می شود که 28 میلیون آن روی اینستاگرام قرار می گیرد تمامی آژانس های عکاسی خبری عکاسان خود را اخراج و از اینستاگرام استفاده می کنند فقط در چین 360 میلیون نفر وبلاگ دارند و در ایران یک میلیون نفر صاحب وبلاگ هستند و استثناٌ در جهان در ایران 50 هزار بچه زیر 10 سال وبلاگ دارند و هر 9 ثانیه یک مقاله روی وبلاک های ایرانی قرار می گیرد فقط در یک روز در سال 2016 – 112 میلیارد ایمیل در جهان جابجا شده است و به گفته مدیر بورس نیویورک در 2 هفته در سال 2016 برابر کل قرن هجدم و نوزدهم گردش مالی بوده است.


نگاهی به رسانه های کهنه و نو یاد آور نکته های کلیدی است.
عصر گوتمبرگ را از سال 1453 آغاز کردیم انجیل های خطی به چاپی تبدیل شد انجیل اغنیا به انجیل فقرا تبدیل شد روزی می گفتیم گفتار محور می شود و نوشتار می ماند یونسکو در سال 1995 می گفت بی سواد کسی است که الفبا نداند پس از سال 2000 می گوید بی سواد کسی است که سواد دانشگاهی ندارد و استفاده از کامپیوتر را نداند . از سال 1912 صنعت چاپ دراکثر نقاط جهان رشد بی سابقه ای کرد . چاپ به عنوان رشد و تحول اجتماعی در جوامع قلمداد شد . رادیو آمد (جادوی صدا) تلویزیون (جادوی تصویر) ما را وارد عصر رسانه های تصویری کرد . ماهواره ها آمدند و تلویزیون را جهانی کردند یعنی به هنگام وقوع هر اتفاق در جهان مابینده آن اتفاق هستیم.


اینترنت توانست شاهراهای ارتباطی در تمام جهان را به هم وصل کند عکاسی آمد ذات افشاگری در زندگی واقعی را نمایش داد . سینما توانست فرهنگ ها را نزدیک و ذات سرگرمی را به عنوان یک صنعت جذاب به نمایش بگذارد . عصر چند رسانه ای آغاز شد. دیگر مونولوک به دیالوگ تبدیل شد و ما توانستیم لحظه به لحظه صدا و تصویر و فیلم و .... رو تلگرام خود داشته باشیم و پیام های رسانه ای را به تمام جهان بفرستیم با آماری که دریک سال تلگرام از 13 میلیون به 28 میلیون در ایران رسید هم اکنون 150 هزار کانال تلگرام در ایران داریم و فراموش نکنیم نسل امروز جهانی شدن را تجربه می کند . آقای اردوغان پیش از کودتای ترکیه همیشه می گفت شبکه های اجتماعی نفرینی برای جامعه ترکیه است . ولی همین شبکه های اجتماعی او را نجات داد.


بله امروز می گویم قدرت علیه قدرت – معجزه رسانه – عصر رسانه سالاری شبکه های اجتماعی هزاران سوال را در مقابل مردم جهان گذاشته اند از جنجال های پس از انتخابات امریکا و توئیت های دروغ رسانه های جدید که موجب تسریع در اطلاع رسانی شدند باعث توجه بیشتر مردم به اخبار شدند. مردم خبرنگار شدند شبکه های مجازی دروازه بانی خبر ندارند، نقد ندارند، تحلیل ندارند، اخلاق ندارند، مسئولیت ندارند، خط قرمزی ندارند. سانسوری برای آنها نیست، حریم خصوصی نمی دانند چیست؟ رفاقت ندارد، مسئولیت ندارند و ...


خیلی راحت به نظام ها فشار می آورند و نظام ها تسلیم رسانه ها شده اند امریکائی ها در پایان 2016 عکس خانم هریت تاپمن که قهرمان مبارزه علیه برده داری در امریکا بود را بجای اندوجکسون رئیس جمهور برده دار گذاشتند، عکس های بیست دلاری عوض شد و این پاسخی به شبکه های اجتماعی بود.

 

 رسانه های اجتماعی شکل جدیدی از روابط عمومی ارائه کردند که قدرت روابط عمومی را محدودتر می کند. این محدودتر کردن به این معنا نیست که روابط عمومی وجود ندارد بلکه روابط عمومی در جای اصلی خودش می نشیند که آن مقر فرماندهی است و بقیه کارها را خود مردم انجام می دهند.

 

در واقع در گذشته چیزی را تولید و بسته بندی می کردیم و از طریق رسانه ها تا به مردم می رساندیم اما اکنون رسانه های اجتماعی آمده اند و مستقیم از تولید به مردم می رسند. این مساله چالش ها و فرصت های زیادی را برای روابط عمومی ایجاد می کند و روابط عمومی ها باید با توجه کامل به این مسائل وارد حوزه روابط عمومی رسانه های اجتماعی شوند.

 

 روابط عمومی ها باید بدانند وارد عصر چند رسانه ای شده اند . آنها با دقت باید سواد بصری ، سواد رسانه ای، سواد علمی را در سازمان گسترش دهند. درست است که امروز شبکه های اجتماعی به نوعی رسانه های دیگر را تضعیف کرده اند ولی هرگز نمی توانند جلو اثر گذاری هر کدام از رسانه های سرد و گرم را بگیرند رسانه های مکتوب دیگر قدرت سابق را ندارند رادیو همچنان جادوی صدا دارد و روزنامه ها کالای اندیشه است و تولید فکر می کند فراموش نکنیم رسانه های اجتماعی صدای کسانی است که صدایشان به جائی نمی رسد و فراموش نکنیم شبکه های اجتماعی مثل باد هستند نمی توان جلوی آنها را گرفت به همه جا سرک می کشند و به اطلاعات دسترسی پیدا می کنند و درپایان بگوئیم رسانه قدرت ملی است . بپرسم سهم ما از سیطره رسانه های جهان چقدر است و چقدر رسانه های جهان را می شناسیم و چقدر بر آنها اثر گذاریم؟


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد