درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 01:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27374صفحه نخست » گفتگوچهارشنبه، 1 دی 1395 - 11:07
دکتر حسین افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی: تولید محتوای آموزشی روابط عمومی در اولویت است
بخش خصوصی تکنیکی‌تر موضوع آموزش حرفه‌ای را مد نظر قرار داده و همچنین در تولید محتوای آموزشی و تغییراتی که به این اساس بایستی انجام می‌شود محوریت کار را در دست داشته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسین افخمی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت:  در حوزه تولید محتوا اول باید به سراغ وضعیت تولید محتواهای آموزشی در زمینه خودعلم روابط عمومی رفت،در حال حاضر حدود 100 الی 150 عنوان کتاب در حوزه‌ روابط عمومی وجود دارد. با وجود آن بخشی از این تعداد کتاب‌ها در داخل تألیف شده‌اند اما باز هم رنگ و بوی ترجمه دارند یعنی محتوای آن تولید شده نیست و بیشتر جنبه ترجمه دارند.


همچنین با توجه به توسعه تکنولوژی‌ها در زمینه‌ تولید محتوا نیزدر روابط عمومی رشد خوبی ایجاد شده است ولی کیفیت آن نیاز به مطالعه دقیق‌تر و بیشتر دارد که در این میان هر چه مؤسسات و انجمن‌های خصوصی روابط عمومی به شدت رو به رشد است این مراکز به شکل مؤثر و خوبی در زمینه‌ آموزش فعالیت می‌کنند در حالی که سهم دانشگاهی در آموزش پایین‌تر از حد انتظار است و می‌بایست بیشتر از این در حوزه‌ مسائل تولید محتواهای آموزشی نقش داشته باشند.


وی معتقد است مراکز و دانشگاه‌های دولتی با مشکلات توسعه مواجه هستند بدین معنی که همزمان با توسعه علوم اجتماعی، سیاست‌های بومی‌سازی و اسلامی شدن علوم در حوزه‌ علوم انسانی به خصوص، دنبال می‌شود، که اجرای آن در بخش علوم اجتماعی و ارتباطات با دشواری‌هایی مواجه است، چرا که اسلامی‌سازی و بومی‌سازی در شرایط تغییر تکنولوژی‌های نوین و همچنین تغییر بخش عمده‌ای از دروس در این جریان باید اتفاق بیافتد، که این چند وجه به شکل همزمان نمی‌‌تواند تغییرات اساسی داشته باشد.


در حوزه‌ پژوهش مشکلاتی در بخش دولتی وجود دارد که تولید محتوای آموزشی را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند که بودجه و زمان از آن جمله هستند.


در حال حاضر بخش خصوصی آزادانه‌تر در توسعه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی و ایجاد تغییرات در دروس و محتوای آموزشی فعالیت‌هایی را صورت داده است در حالی که بخش دولتی کمتر توانسته در این حوزه وارد شود.


در واقع می‌توان گفت بخش خصوصی تکنیکی‌تر موضوع آموزش حرفه‌ای را مد نظر قرار داده و همچنین در تولید محتوای آموزشی و تغییراتی که به این اساس بایستی انجام می‌شود محوریت کار را در دست داشته است. لذا به نظرم تا مشکل در حوزه تولید محتواهای آموزشی حل نشود تربیت شدگان این نوع محتوا نمی توان انتظار تولیدمحتواوپیام ها اثربخش داشت.
 

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.


علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد