درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 09:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟
  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27287صفحه نخست » سه شنبه، 23 آذر 1395 - 11:11
ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ / فضای مجازی؛ فرصتی برای بازاریابی مدرن
امروزه برگزاری کنفرانس های مهم از طریق ویدئوکنفرانس بدل به یکی از کارهای روزمره اغلب برندها شده است. این در حالی است که تا همین چند سال پیش استفاده از اینترنت به منظور برگزاری چنین کنفرانس هایی بیهوده و غیر ممکن به نظر می رسید. با این حال به هیچ وجه نمی توان جلوی پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن ظهور ابزارهای جدید را گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، امروزه برگزاری کنفرانس های مهم از طریق ویدئوکنفرانس بدل به یکی از کارهای روزمره اغلب برندها شده است. این در حالی است که تا همین چند سال پیش استفاده از اینترنت به منظور برگزاری چنین کنفرانس هایی بیهوده و غیر ممکن به نظر می رسید. با این حال به هیچ وجه نمی توان جلوی پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن ظهور ابزارهای جدید را گرفت.

در حقیقت اصلا نیازی به این کار هم نیست. اغلب افراد حرفه ای در زمینه بازاریابی دائما به این نکته اشاره می کنند که پیشرفت شرکت ها بستگی به میزان دقت آنها در استفاده از ابزار و شیوه های جدید در بازاریابی دارد. بنابراین باید نهایت استفاده را از ابزارهای جدید ببریم و با آغوش باز از چنین پیشرفت هایی استقبال کنیم.

استفاده از شیوه های بازاریابی مستقیم و شخصی سازی تبلیغات مسئله ای است که امروزه به آن توجه فراوانی می شود. ظهور اینترنت و همچنین شبکه های مجازی این فرصت را به همه کسب وکارها می دهد تا در این زمینه شانس خود را آزمایش کنند.

در همین راستا طراحان تبلیغات نیز نباید از این قافله عقب بمانند. شاید هنوز زود باشد تا از انقراض نسل تبلیغات فیزیکی سخن بگوییم، با این حال توسعه روزافزون تبلیغات اینترنتی نویدبخش شروع عصر تازه ای در دنیای تبلیغات است.

ایده

هنگامی که می خواستم مثالی برای ایده این شماره پیدا کنم، به موارد گوناگونی برخورد کردم و آنها را مورد بررسی قرار دادم. با این حال هیچ کدام از آنها یک مثال کامل نبودند. در آخر اما به طرح جالبی از یک شبکه اجتماعی طرفداران ورزش های مجلل برخورد کردم. بر همین اساس ایده این شماره از طرح خلاقانه این شبکه اجتماعی الهام گرفته است.

مدتی قبل در پی همکاری با یک باشگاه اسب سواری مجبور به جست وجو در مورد ایده های تبلیغات آنلاین شدم. در واقع این باشگاه قصد داشت تا با بهره گیری از ویژگی های اینترنت، تبلیغاتش را با این تکنولوژی سازگار سازد.

بر همین اساس به جست وجویی گسترده دست زدم و آگهی یکی از شبکه های اجتماعی نظرم را جلب کرد. اگرچه پس از اندکی از آن آگهی صرف نظر کردم، با این حال هنگامی که برای نگارش این ایده به سراغ تبلیغات گوناگون رفتم، دوباره آن ایده، نظرم را جلب کرد. این ایده همان آگهی شبکه اجتماعی طرفداران ورزش های مجلل است.

این آگهی در واقع یک فایل صوتی بود که توسط مدیرعامل آن شبکه اجتماعی و به منظور تبلیغ محصولات شرکای تجاری اش در زمینه اسب  سواری تهیه شده بود. بخشی از این آگهی به شرح زیر است: «تصویر ورود اسب ها به زمین، آن هم درست اندکی پیش از شروع رقابت، هرگز از ذهن دوستداران این رشته پاک نخواهد شد. تمامی زحمات و تمرین های یک تیم در آن زمان به بار خواهد نشست. کوچک ترین غفلتی می تواند به بهای از دست دادن افتخاری بزرگ تمام شود. در اینجا هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد.

شما محکوم به برد هستید. نه به خاطر خودتان، به خاطر تیم پشتیبانی که در طول مدتی دراز همراه شما بوده است. افتخارات بزرگ منتظر شما هستند تا آنها را مانند اسب های وحشی و سرکش رام کنید. با این حال بدون در اختیار داشتن بهترین ها نمی توانید به بهترین اسب سوار تبدیل شوید. شبکه  اجتماعی ما جایی است که بهترین های این عرصه دور هم جمع شده و به تبادل اطلاعات می پردازند. اگر می خواهید به افتخارات بزرگ برسید، باید با بزرگان ارتباط داشته باشید. همچنین برندهای مطرح این حرفه نیز در کنار ما هستند تا مرغوب ترین لوازم اسب سواری را در اختیار شما بگذارند.»

تمامی خلاقیتی که این شبکه اجتماعی در طراحی آگهی خود خرج کرده را کنار بگذارید. اهمیت کار این موسسه دستیابی به دو هدف با استفاده از یک آگهی است. در واقع در این آگهی همان طور که از شرکای این شبکه صحبت شده، تبلیغ خود این موسسه نیز وجود دارد. در عین حال در عرصه ای که اغلب آگهی ها متنی یا ویدئویی هستند، استفاده از فایل صوتی خلاقیتی کم نظیر و البته پرخطر است. با این حال گاهی اوقات خلاقیت با خطر کردن رابطه نزدیکی خواهد داشت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

به یاد داشته باشید که در یک فایل صوتی علاوه بر ایجاد فضای دوستانه، تا جای ممکن از اطلاعات دقیق استفاده کنید. در واقع آن چیزهایی را بگویید که افراد دوست دارند از زبان شما بشنوند.

 

منبع: فرصت امروز

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد