درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 16:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2683صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 15 اسفند 1391 - 17:57
انتشارچهارمین شماره فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده
شاراـ شماره چهارم فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده به همت مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
  

به گزارش شارا، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما فصلنامه رسانه و خانواده را با هدف پشتیبانی فکری و محتوایی از برنامه سازان صداوسیما در حوزه خانواده و تأمین نیازهای اندیشه ای و محتوایی آن در قلمرو رسانه و خانواده منتشر می کند.

 در این شماره می خوانید: «میزگرد بازنمایی خانواده مطلوب در رسانه: ازدواج»، «آسیب شناسی فرهنگی فن­آوری­های مدرن در خانواده و نقش رسانه‌های جمعی»، «خانواده، شکاف نسلی و رسانه ها»، «گزارشی از تحلیل و بررسی مجموعه تلویزیونی خداحافظ بچه»، «رسانه­ها و خانواده» و «رسانه و خانواده در آیینه تحقیقات».

 

میزگرد بازنمایی خانواده مطلوب در رسانه: ازدواج

 ازدواج،سنگ بنای ایجاد خانواده و از مسائل مهم مربوط به آن به شمار می‌رود که متأسفانه در جامعه ما با مشکلاتی مواجه است. بی‌توجهی به مشکلات،اصول و معیارهای دینی و فرهنگی ادواج، موجب بروز بی‌ثباتی و تزلزل در خانواده و دنبال آن اختلال در کارکردهای آن می‌شود. به این ترتیب بحث و بررسی ازدواج و مسائل آن، مموضوعی است که برای برطرف کرد ن مشکلات موجود و جلوگیر یاز بروز مشکلات جدید به ویژه از طریق رسانه، نقش حایز اهمیتی دارد. به این جهت در نشست این شماره که با حضور اساتید محترم، آقایان حجتالاسلام دکترسالاری‌ فر و حجت الاسلام دکتر علی احمد پناهی و سردبیر نشریه برگزارشده، بایسته‌ها و مسائل ازدواج و نحوه بازنماییآن در رسانه مورد بحث قرارگرفته است.

 

آسیب شناسی فرهنگی فن­آوری­های مدرن در خانواده و نقش رسانه‌های جمعی

مهدیه یاوری وثاق

 چکیده: فن­آوری رسانه‏ای به عنوان یکی از پیآمدهای مدرنیسم، با حضور در خانواده‌ها کارکردهای خانواده را تغییر داده است. ارزش‏هایی چون مادی‏گرایی، مصرف‏گرایی و فردگرایی، خانواده را از کارکردهای اصلی خود دور کرده و موجب گسست پیوندهای اصیل خانوادگی شده است. در حال حاضر از به ‏کارگیری فن­آوری­های مدرن تا حدود زیادی گریزی نیست و در کنار آسیب‌ها، مزایا و فوایدی زیادی نیز به همراه دارد. ازاین‌رو، شایسته است با فرهنگ‏سازی و آگاهی‏بخشی به خانواده‌ها، ضمن بهره‏گیری از آثار مثبت آن، تدابیری برای کاهش آسیب‌ها اندیشیده شود. در این میان، نقش رسانه‌ها با توجه به کارکردهای اطلاع‌رسانی و آموزشی آنها، دارای اهمیت است.

 

خانواده، شکاف نسلی و رسانه ها

سید علی موسوی میرکلائی

 چکیده: شکاف نسلی اگرچه امروزه بیشتر نمایان است، پدیده‏ای کهن و جزئی از زندگی بشر بوده است. از زمانی که انسان‌ها در نوع تعاملات خود، شیوه‌های گوناگونی برگرفتند و ارتباطات اجتماعی به صورت گسترده برقرار شد، تفاوت در درونی کردن ارزش‌ها و هنجارها، موجب جامعه‌پذیری ناهمسان گشت و شکاف نسلی نیز پدید آمد. تفاوت در نظام ارزش‏ها که به شکاف نسلی بین اعضای خانواده می‏انجامد، دیدگاه‏های گوناگونی به خود اختصاص داده است. می‌توان گفت تمایزهای بین‌نسلی، پدیده‌ای متداول است که همواره در هر جامعه‌ای بین نسل‌های مختلف وجود دارد و تا اندازه‏ای دارای تعارض و کشمکش نیز هست. در مجموع، شکاف نسلی از تمایزهای قطبی و شدید بین‌نسلی حکایت دارد که صورت بیرونی آن، به شکل تعارض‏ها و کشمکش‌های نسلی بروز می‌کند.

در بررسی عوامل مؤثر بر شکاف نسلی، خانواده و رسانه به دلیل اثرگذاری بر جامعه‌پذیری افراد، سهم اساسی‌ دارند. در این مقاله، نقش این دو عامل اثرگذار، یعنی رسانه و خانواده در قبال موضوع شکاف نسلی، بررسی می ‏شود.

  

گزارشی از تحلیل و بررسی مجموعه تلویزیونی خداحافظ بچه

 واحد تحلیل و رویکردشناسی

مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما

 دردنیای امروز، تلویزیون به عنوان رسانه‌ای همگانی و دردسترس اکثریت اقشار مردم، نقش مهمی در شکل ‌دهی فرهنگ جامعه ایفا می‌کند. در کشور ما کم‌اقبالی مردم نسبت به سینما و دیگر رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون را به حریفی نسبتاً بی‌رقیب تبدیل کرده است. بی‌شک، ‌دراین جریان فرهنگی، رسانه ملی،مسئولیتی بسیارخطیر برای ابلاغ همه جانبه دین مبین اسلام دارد. این فرصت بی نظیر در بعضی از زمانها جلوه خاص به خود می گیرد و طبیعتا تلاشی مضاعف را می طلبد. ماه مبارک رمضان، با بازه   زمانی سی روزه، تشخص بیشتری دارد. به ویژه در فرصت مغتنم افطار، بیشتر مخاطبان تلویزون براساس عادت رسانه ای پدید آمده در سالهای اخیر، در انتظار پخش مجموعه ها متنوع نمایشی هستند.

این نوشتار گزارشی اجمالی از تحلیل وبررسی سریال خداحافظ بچه است که ماه رمضان امسال از شبکه سوم سیما پخش شد. دراین پژوهش با بهره از روش‌های تحقیق نشانه‌شناسی وت حلیل روایت سعی شده است تا فرم و محتوای اثر مورد واکاوی قرار گیرد.

 

 رسانه‌ها و خانواده 1

نجلاء القلیوبی

برگردان: شهربانو تقوی 

متن حاضر ترجمه مقاله‌ای است که توسط نویسنده در «دومین همایش بین‌المللی زنان مسلمان اندیشمند» ارائه گردید. این همایش در تاریخ 5 تا 7 اردیبهشت 1389 در تهران به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شده است.

 

رسانه و خانواده در آیینه تحقیقات

عیسی زارعی  

چکیده: خانواده­پژوهی و تحقیق در خصوص مسائل و ابعاد مختلف این موضوع اهمیت فراوانی یافته است. همچنین موضوعات مربوط به کودکان و زنان از مباحث مرتبط و نزدیک در بحث خانواده می­باشند که در تهیه این کتاب‌شناسی نیز مدنظر قرار گرفته است. هدف از معرفی این آثار، کمک به شناسایی منابع موثق در حوزه خانواده، زنان و کودکان با رویکرد رسانه­ای و دینی بوده است. بدین لحاظ آنچه در پی می­آید گزیده­ای از منابع معتبر و کاربردی در موضوعات یاد شده به همراه بحث و بررسی و معرفی تفصیلی محتوای آنها می­باشد.

 برای مشاهده این فصلنامه اینجا را کلیک کنید.

 

چهارمین شماره فصلنامه تخصصی رسانه و خانواده به صاحب امتیازی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما و مدیر مسؤولی حسین گودرزی به تازگی در 128 صفحه منتشر شده است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد