درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 03:14   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26784صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 22 آبان 1395 - 11:40
اغلب روابط عمومی‌های استان گلستان چند مسئولیتِ هستند
چهار مدیر حامی روابط عمومی‌های ادارات گلستان در شورای اطلاع‌رسانی استان تجلیل شدند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کارگاه آموزشی «روابط عمومی و کارکردهای رسانه‌ای» و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان عصر پنج‌شنبه در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

در بخش نخست این جلسه، رئیس دفتر نمایندگی خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) در استان گلستان به نقش روابط عمومی‌ها در کارکردهای رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دنیا به سمت کوچک‌سازی ابزار و نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی است، در بررسی از ۲۰ روابط عمومی استان مشخص شد آن‌ها با حجم عظیمی از اطلاعات دسته‌بندی و اولویت‌بندی نشده مواجه هستند .

محمدمهدی کرمانی افزود: در چنین فضایی اطلاعات و داده‌های بسیاری وجود دارد که قدرت انتخاب را از مخاطب می‌گیرد .

وی با تأکید بر اینکه مخاطب به دنبال دریافت اطلاعاتی است که برای او نفع داشته باشد، ادامه داد: باید یک شاخص را ملاک عمل قرار داده و ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که چه نوع اطلاعاتی و برای چه کسانی تولید کنیم .

کرمانی به بهره بردن از ظرفیت تشکل‌های محلی و اهالی بومی روستاها و شهرها توسط روابط عمومی‌ها در جمع‌آوری اطلاعات تأکید و اضافه کرد: روابط عمومی‌ها همچنان در یک فضای انتزاعی به سر برده و کمتر کاربردی عمل می‌کنند و همچنان نتوانسته‌اند از ظرفیت رسانه‌های نوظهور در تولید اخبار و اطلاعات کمک بگیرند .

اغلب روابط عمومی‌های استان چند مسئولیتِ هستند

در ادامه مدیر روابط عمومی فرمانداری کردکوی بابیان اینکه اغلب روابط عمومی‌های استان دارای چند مسئولیت هستند و این موضوع به حوزه اطلاع‌رسانی آسیب وارد کرده است، اظهار کرد: اگر بپذیریم مقدمه هر موفقیتی شناخت آن موضوع است، باید توجه ویژه‌ای به عوامل مؤثر در موفقیت روابط عمومی‌ها داشته باشیم .

زاهدی افزود: فراهم‌سازی ابزارهای نرم و سخت‌افزاری (سمعی و بصری)، استفاده از کارشناسان خبره در روابط عمومی‌ها، به‌کارگیری نیروهای سازمانی نه مأموران به خدمت در واحد روابط عمومی، مشارکت دادن بخش خصوصی و آموزش مداوم و مستمر نیروهای روابط عمومی می‌تواند در موفقیت مؤثر باشد .

وی همچنین استقلال مالی روابط عمومی‌ها را در انعکاس صحیح و به‌موقع اخبار مؤثر دانست و خواستار توجه ویژه مدیران دستگاه‌ها به مسائل انگیزشی و رفاهی روابط عمومی ادارات شد .

ضعف در آموزش حرفه‌ای خبرنویسی استان

سپس مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان به موانع، تعارضات و فصول مشترک رسانه و روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و داشتن مخاطبان یکسان ا ز مباحثی است که روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در آن نقاط ارتباطی مشترکی دارند .

احمد گلچین اضافه کرد: برجسته‌سازی نقاط قوت و پوشاندن نقاط ضعف از تعارضات بین روابط عمومی‌های دستگاه ای اجرایی در ارتباط دوسویه با رسانه‌هاست .

وی از کمبود خبرنگار تخصصی حوزه‌های مختلف در استان، ضعف در آموزش‌های حرفه‌ای به کارکنان روابط عمومی و جابجایی خبرنگاران در رسانه‌های مختلف، ضعف در خبرنویسی در دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان موانع ارتباط بین رسانه و روابط عمومی‌های استان نام برد .

گلچین خواستار افزایش دوره‌های آموزش خبرنویسی در استان شد و پیشنهاد داد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌های فعال در حوزه اطلاع‌رسانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی تجلیل کرده‌اند و یک‌بار اجازه دهیم اهالی رسانه، روابط عمومی‌های استان را داوری کنند .

وی در پایان متذکر شد: به اعتقاد من، رسانه خوب و بد، موافق و مخالف و همچنین ضعیف و قوی نداریم و روابط عمومی‌ها باید در اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار ارتباط دوسویه با رسانه را حفظ کنند .

تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نوظهور در استان هم یکی از پیشنهادهای این جلسه بود که توسط یازرلو، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مطرح شد .

در پایان این کارگاه آموزشی و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان از کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، یغمایی رئیس دانشگاه جامع گلستان، رشیدی مدیرعامل بانک ملی استان و برزعلی رئیس دانشگاه علمی و کاربری گلستان به‌عنوان مدیران حامی روابط عمومی تجلیل شد .

 

منبع: مهر

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد