درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 19:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26376صفحه نخست » سه شنبه، 7 آبان 1398 - 04:49
تقویم روز ارتباطات/ «همشهری» و سردبیر معمّم
بیست و نهم اکتبر 2005 (هفتم آبان ماه 1384) در مراسمی رسمی که در تهران برپا شده بود ژنرال قالیباف که به تازگی شهردار تهران شده بود حکم سردبیری روزنامه همشهری متعلق به آن سازمان را به محمدرضا زائری (حجت الاسلام) داد. این نخستین بار بود که همشهری (و در آن سال 13 ساله) دارای سردبیر روحانی (معمّم) می شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیست و نهم اکتبر 2005 (هفتم آبان ماه 1384) در مراسمی رسمی که در تهران برپا شده بود ژنرال قالیباف که به تازگی شهردار تهران شده بود حکم سردبیری روزنامه همشهری متعلق به آن سازمان را به محمدرضا زائری (حجت الاسلام) داد. این نخستین بار بود که همشهری (و در آن سال 13 ساله) دارای سردبیر روحانی (معمم) می شد.

 

عمر سردبیری زائری کوتاه بود و حسین انتظامی مدیر وقت این روزنامه (نماینده انتخابی مدیران نشریات ایران در هیات نظارت بر مطبوعات) عملا خود کار سردبیری را برعهده گرفت. انتظامی اینک «خبر آنلاین» را اداره می کند.


«همشهری» که اجازه انتشار مطالب سیاسی و ورود به عالم سیاست را ندارد و طبق مجوز اولیه محل توزیع آن محدوده جغرافیافی تهران بود اواخر آذرماه 1371 با تلاش غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران (رئیس حزب کارگزاران سازندگی) و با استخدام چند روزنامه نگار قدیمی و صرفا به منظور انتشار مطالب شهری (اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی) مربوط به تهران تاسیس شد و جز سه ماه اول کار، سردبیری کل آن با مهندس محمد عطریانفر بود که همشهری امروز را باید نتیجه زحمات و ابتکارهای او دانست.


پس از عطریانفر، مهندس علیرضا شیخ عطار (بعدا معاون و سپس قائمقام وزارت امور خارجه و آنگاه سفیر ایران در آلمان) سردبیر کل همشهری شد که تقریبا همان سیاست و روش عطریانفر را دنبال کرد و از استعلام نظر مخاطبان درباره محتوای همشهری غافل نمی ماند. وی کوشش بسیار برای جلب نویسندگان خوب و حفظ بی طرفی و غیر سیاسی بودن همشهری به عمل آورد.


در مراسم هفتم آبان1384 سخن از انتشار همشهری در سطح ایران و جهان به میان آمد که به نظر می رسید به دور از وظایف یک روزنامه اختصاصی شهرداری تهران باشد.


روزنامه همشهری یک روزنامه دولتی است ولی برخلاف عرف یک روزنامه دولتی، هم اعلان تجاری چاپ می کند و هم تکفروشی دارد و با این عمل خود وارد رقابت با روزنامه های غیر دولتی شده که عملا به کار پیشرفت آنها آسیب می رسد. معنای تکفروشی و یا به قول فرنگی ها «سینگل کاپی سیل»، عرضه روزنامه در کیوسک ها و یا جعبه ها جهت فروش است. روزنامه دولتی قاعدتا نباید رقیب روزنامه های حرفه ای شود و به کسب اعلان و نیز تکفروشی بپردازد. اعلان تجاری ممکن یک روز ایجاد دردسر کند. برای مثال اگر یک اعلان مطابق آن چه بیان داشته نباشد، می توان روزنامه ای را هم که به چاپ آن مبادرت کرده به عنوان شریک جرم تعقیب قضایی کرد و ....

 

منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد