درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 18 خرداد 1403 - 01:06   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26376صفحه نخست » سه شنبه، 7 آبان 1398 - 08:43
تقویم روز ارتباطات/ «همشهری» و سردبیر معمّم
بیست و نهم اکتبر 2005 (هفتم آبان ماه 1384) در مراسمی رسمی که در تهران برپا شده بود ژنرال قالیباف که به تازگی شهردار تهران شده بود حکم سردبیری روزنامه همشهری متعلق به آن سازمان را به محمدرضا زائری (حجت الاسلام) داد. این نخستین بار بود که همشهری (و در آن سال 13 ساله) دارای سردبیر روحانی (معمّم) می شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیست و نهم اکتبر 2005 (هفتم آبان ماه 1384) در مراسمی رسمی که در تهران برپا شده بود ژنرال قالیباف که به تازگی شهردار تهران شده بود حکم سردبیری روزنامه همشهری متعلق به آن سازمان را به محمدرضا زائری (حجت الاسلام) داد. این نخستین بار بود که همشهری (و در آن سال 13 ساله) دارای سردبیر روحانی (معمم) می شد.

 

عمر سردبیری زائری کوتاه بود و حسین انتظامی مدیر وقت این روزنامه (نماینده انتخابی مدیران نشریات ایران در هیات نظارت بر مطبوعات) عملا خود کار سردبیری را برعهده گرفت. انتظامی اینک «خبر آنلاین» را اداره می کند.


«همشهری» که اجازه انتشار مطالب سیاسی و ورود به عالم سیاست را ندارد و طبق مجوز اولیه محل توزیع آن محدوده جغرافیافی تهران بود اواخر آذرماه 1371 با تلاش غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران (رئیس حزب کارگزاران سازندگی) و با استخدام چند روزنامه نگار قدیمی و صرفا به منظور انتشار مطالب شهری (اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی) مربوط به تهران تاسیس شد و جز سه ماه اول کار، سردبیری کل آن با مهندس محمد عطریانفر بود که همشهری امروز را باید نتیجه زحمات و ابتکارهای او دانست.


پس از عطریانفر، مهندس علیرضا شیخ عطار (بعدا معاون و سپس قائمقام وزارت امور خارجه و آنگاه سفیر ایران در آلمان) سردبیر کل همشهری شد که تقریبا همان سیاست و روش عطریانفر را دنبال کرد و از استعلام نظر مخاطبان درباره محتوای همشهری غافل نمی ماند. وی کوشش بسیار برای جلب نویسندگان خوب و حفظ بی طرفی و غیر سیاسی بودن همشهری به عمل آورد.


در مراسم هفتم آبان1384 سخن از انتشار همشهری در سطح ایران و جهان به میان آمد که به نظر می رسید به دور از وظایف یک روزنامه اختصاصی شهرداری تهران باشد.


روزنامه همشهری یک روزنامه دولتی است ولی برخلاف عرف یک روزنامه دولتی، هم اعلان تجاری چاپ می کند و هم تکفروشی دارد و با این عمل خود وارد رقابت با روزنامه های غیر دولتی شده که عملا به کار پیشرفت آنها آسیب می رسد. معنای تکفروشی و یا به قول فرنگی ها «سینگل کاپی سیل»، عرضه روزنامه در کیوسک ها و یا جعبه ها جهت فروش است. روزنامه دولتی قاعدتا نباید رقیب روزنامه های حرفه ای شود و به کسب اعلان و نیز تکفروشی بپردازد. اعلان تجاری ممکن یک روز ایجاد دردسر کند. برای مثال اگر یک اعلان مطابق آن چه بیان داشته نباشد، می توان روزنامه ای را هم که به چاپ آن مبادرت کرده به عنوان شریک جرم تعقیب قضایی کرد و ....

 

منبع: http://www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری


  روایت‌های مستبدانه


  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد