درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 08:19   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2637صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیپنجشنبه، 10 اسفند 1391 - 19:27
تالیف کتاب‌ حوزه ارتباطات بر اساس نیاز
کتاب‌های حوزه ارتباطات بر اساس نیاز جامعه نوشته نمی‌شوند در حالی که به‌نظر می‌رسد تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه است.
  

داوود زارعیان، مدرس ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: کتاب‌های حوزه ارتباطات بر اساس نیاز جامعه نوشته نمی‌شوند در حالی که به‌نظر می‌رسد تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه است.-

زارعیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کمبود کتاب‌های تالیفی و فراوانی کتاب‌های ترجمه این حوزه اظهار کرد: این دو بخش دارای مشکلات جداگانه‌اند؛ به عنوان مثال از نظر مادی، حق‌الزحمه تالیف یک کتاب در حوزه ارتباطات، پنج میلیون ریال است که با درآمد یک سخنرانی علمی مطابقت می‌کند.

وی ادامه داد: ترجمه کتاب‌های حوزه ارتباطات نیز به دلیل انتخاب نامناسب موضوع و همچنین ترجمه‌های غیر‌حرفه‌ای، خروجی مناسبی در سطح دانشگاهی ندارد.

این عضو هیات علمی دانشکده مخابرات اظهار کرد: تالیف در حوزه کتاب‌های ارتباطات نیازمند تشکیل اتاق فکر از سوی متولیان این حوزه و همچنین سفارش تالیف به استادان و پژوهشگران متخصص این رشته بر اساس نیاز و کاربرد در جامعه است.

مولف کتاب «روابط عمومی همراه» که اردیبهشت امسال وارد بازار کتاب شد، درباره جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: این جشنواره با ایجاد انگیزه به مولفان کمک می‌کند و به برجسته شدن جایگاه متخصصان علوم ارتباطات از طریق تالیف و ترجمه کتاب‌ می‌انجامد.

زارعیان اظهار کرد: جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها فضای مطبوعات را تغییر می‌دهد اما برای عرضه و بهتر دیده شدن کتاب‌های این حوزه باید قوانین مطبوعات در بخش حقوقی، اقتصادی و نیروی انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مطبوعات در حوزه تئوری و عملی دچار ضعف هستند، اظهار کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای خروجی مناسب در بخش تالیف و نگارش باید از اعمال سلیقه‌ای قوانین در امان باشند.

مولف کتاب «صفحه اول» اظهار کرد: وضعیت اقتصادی مطبوعات از نظر تعرفه آگهی‌های تبلیغاتی، روش جذب و نوع کمک به اقتصاد آن نشریه نیازمند بازبینی است. همچنین بهر‌ه‌گیری از نیروی انسانی متخصص، رسانه‌های دیداری را از پایه تقویت می‌کند.

زارعیان با بیان این که گلچین و انتخاب موضوع کتاب در بخش تالیف و ترجمه حوزه ارتباطات باید بر اساس سفارش متولیان و نیازسنجی صورت گیرد، اظهار کرد: تعیین نیاز‌های این بخش به مطالعات میدانی، عینی و تحقیقاتی تقسیم می‌شوند و لازمه تالیف‌های متعدد، ایجاد انگیزه جمعی است.

وی ادامه داد: اکنون ترجمه و تالیف کتاب در حوزه ترجمه فقط با سلیقه استادان و مترجمان انجام می‌شود اما تشکیل اتاق فکر، حمایت از مولفان این حوزه و پشتیبانی مالی و برنامه‌ریزی برای انتشار کتاب در بخش‌های گوناگون ارتباطات، بسیار اثر بخش خواهد بود.

گردآورنده کتاب «افکار عمومی» اظهار کرد: بخش آموزش و تالیف نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی از سوی متولیان فرهنگی کشور دارد.

وی همچنین بر آسیب‌شناسی علل افت کتاب‌های حوزه ارتباطات در ایران تاکید کرد و گفت: جشنواره کتاب سال مطبوعات و خبرگزاری‌ها شروع خوبی است اما معجزه نیست و عرضه ویترین مناسب تالیف و ترجمه از کتاب‌های ارتباطات، نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


  ارتباطات شرکتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد