درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 13:31   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25913صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 29 شهریور 1395 - 23:31
۹۴ درصد خبرنگاران افغان از سانسور در شبکه‌های اجتماعی شاکی‌اند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان از فیس بوک استفاده می کنند
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان از فیس بوک استفاده می کنند

نظرسنجی تازه دفتر نی، نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان نشان می‌دهد که اکثریت کاربران شبکه‌های اجتماعی از سانسور شاکی هستند.

صدیق الله توحیدی، رئیس دیده‌بان رسانه‌های دفتر نی، دوشنبه ۲۹ سنبله (شهریور) در یک نشست خبری گفت ۹۴ درصد اشتراک کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به دلایل مختلف مانند تهدید، هراس و بی توجهی مسئولان به مطالب انتقادی از نوشتن و نشر مطالب اینچنینی خودداری می‌کنند.

به گفته وی، در این نظرسنجی با ۹۰۰ نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی که عملا خبرنگار بوده یا در عرصه اطلاع‌رسانی کار می‌کنند، در پنج منطقه افغانستان به شمول کابل، مصاحبه صورت گرفته است.

تهدیدهای هواداران یا خود افرادی که مورد انتقاد قرار گرفته‌اند دلیل ۵۸ درصد اشتراک کنندگان نظرسنجی برای خودسانسوری در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

این کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که با تهدید از آنها خواسته شده که مطالب انتقادی‌شان را از شبکه‌های اجتماعی حذف کنند "در غیر آن سرنوشت بدی در انتظارشان خواهد بود."

همچنان ۲۲ درصد دیگر اشتراک کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند به دلیل ترس از جان، از دست دادن وظیفه، دشنام و متهم شدن به تبارگرایی از نشر مطالب انتقادی در شبکه‌های اجتماعی خودداری می کنند.

آقای توحیدی می‌گوید این ادعاها نشان می‌دهد که "به نحوی از انحا حکومت وارد کار شده و افرادی را واداشته که به نفع خود دولت یا گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بنویسند. به شکلی برخورد استخباراتی صورت می‌گیرد."

او همچنان به بی توجهی مسئولان به مطالب انتقادی به عنوان دلیل ۱۴ درصد اشتراک کنندگان نظرسنجی برای خودسانسوری اشاره کرد.

وی افزود که به همین دلیل دفتر نی از مقامات مسئول در حکومت وحدت ملی می خواهد تا با توجه به نتیجه این نظرسنجی، جلوی افراد و اشخاصی را که مانع نشر گزارش‌های انتقادی از طریق شبکه‌های اجتماعی و سنتی می‌شوند، بگیرد و نگذارد فضای باز در این کشور به اختناق و خودسانسوری مبدل شود.

اما مژگان مصطفوی، معاون مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، می‌گوید دولت به هیچ عنوان قصد ندارد شبکه‌های اجتماعی را در این کشور محدود بسازد یا سانسور کند.

اما او می‌گوید موارد عام که به اساس قوانین برای سایر رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود، در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز تطبیق می‌شود.

وی افزود: "پس از هر مساله‌ای در افغانستان، پست هایی گذاشته می‌شود که وحدت ملی صدمه می‌بیند، گروهی از یک قوم و گروه طرفداری و گروه و قوم دیگر را توهین می‌کنند. این مخالف قوانین نافذه کشور است."

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی در افغانستان در حدود دو میلیون کاربر دارند که عمدتا از فیسبوک استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد