درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25771صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیسه شنبه، 16 شهریور 1395 - 19:38
آیا فرضیه خوش بین بودن ذاتی انسان ها درست است؟
فرض خوشبینی مغرضانه، برای مدیریت پروژه های بزرگ و در هنگام پیش بینی هزینه مورد نیاز اجرای پروژه و زمان تکمیل آن،‌ مورد استفاده قرار می گیرد. اما نتایج تحقیقات ما، لزوم ارزیابی مجدد خوشبینی مغرضانه را نشان می دهد.
  

این باور رایج که انسان ها به طور طبیعی خوشبین هستند و به جنبه مثبت زندگی توجه می کنند، ممکن است درست نباشد، البته مگر اینکه هوادار تیم ورزشی باشید.


دانشمندان، ده ها سال به <خوشبینی غیرمنطقی> اعتقاد داشتند و  انتظار رخ دادن اتفاقات خوب در آینده داشتن را، طبیعی می دانستند. اما نتیجه مطالعاتی که در انگلستان انجام شده است، نشان می دهد که این فرض ممکن است در نتیجه تحقیقات ناقص به دست آمده باشد. پس از ارزیابی مجدد شواهد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که پایه و اساسی برای این ادعا که خوشبینی مغرضانه یا biased optimism  عمومیت دارد، وجود ندارد.


این یافته ها از آن جهت مهم هستند، چون این باور می تواند بر روی نحوه رویارویی سیاستگذاران با مسایل مختلف، از بحران های مالی گرفته تا معضل چاقی مفرط و تغییرات آب و هوایی، اثر بگذارند. این مساله حتی در برنامه ریزی های دولت ها برای اجرا و تامین بودجه پروژه های بزرگ زیربنایی نیز در نظر گرفته می شود.


دکتر آدام هریس، از University College در لندن می گوید: مطالعات قبلی، که از روش های ناقص استفاده کرده اند و ادعا می کنند که خوشبینی مردم تحت هر شرایط، نرمال است، زیر سوال رفته اند. ما بایستی به راه های جدید برای ارزیابی خوشبینی مغرضانه دست یابیم تا ببینیم آیا این یک ویژگی جهانی است یا خیر؟

وی می افزاید: فرض خوشبینی مغرضانه، برای مدیریت پروژه های بزرگ و در هنگام پیش بینی هزینه مورد نیاز اجرای پروژه و زمان تکمیل آن،‌ مورد استفاده قرار می گیرد. اما نتایج تحقیقات ما، لزوم ارزیابی مجدد خوشبینی مغرضانه را نشان می دهد.


با این حال هنوز، شواهد کافی برای خوش بینی وجود دارد، از جمله خوشبینی طرفداران انگلیسی فوتبال.


دکتر پونیت شاه، از  King College لندن و یکی از همکاران دکتر هریس، با اشاره به خوشبینی طرفداران فوتبال می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از انسان ها در موقعیت های خاص می توانند خوشبین باشند، اما اینکه بگوییم مردم عموما خوشبین هستند،‌ درست نیست.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد