درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 02:59   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25622صفحه نخست » یکشنبه، 7 شهریور 1395 - 16:37
از استفاده همزمان از چند رسانه پرهیز کنید
تاثیر منفی استفاده همزمان از شبکه های ارتباطی بر مغز
پژوهش های جدید نشان می دهد که استفاده همزمان از چندین رسانه مانند تلویزیون ، اینترنت و موبایل که سبب فعالیت چندگانه مغزی می شود؛ منجر به آسیب دیدن بخش هائی از مغز خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پژوهش های جدید نشان می دهد که استفاده همزمان از چندین رسانه مانند تلویزیون ، اینترنت و موبایل که سبب فعالیت چندگانه مغزی می شود؛ منجر به آسیب دیدن بخش هائی از مغز خواهد شد.


مطالعات جدید در مورد مغز و کارکرد آن نشان می دهد مغز انسان به تدریج با کارکرد همزمان بر روی چند مقوله تطبیق پیدا کرده است. این مطالعات که توسط پژوهشگران دانشگاه Sussex انجام شده است توضیحات جدیدی درباره وظایف و عملکرد مغز انسان ارائه می کند.


دکتر کپ کپ لو و سایر اعضای این تیم پژوهشی با بررسی 75 فرد بالغ و مطالعه رفتارهای ذهنی آن ها،  از این افراد درخواست کردند تا اعلام کنند معمولا به طور همزمان با چند رسانه و وسیله ارتباطی کار می کنند؟ برای مثال چک کردن ایمیل در حالی که همزمان در حال دیدن تلویزیون هستید یا با موبایل صحبت می کنید. مغز افراد مورد آزمایش در حین انجام این موارد همزمان دو یا چندگانه  توسط دستگاه ام آر ای بررسی و مطالعه شده و نتایج حاکی از تفاوت فعالیت های مغزی این افراد بود. افرادی که در یک زمان با چند رسانه مختلف سرو کار داشتند دارای  لایه کمربندی قدامی  anterior cingulate cortex (ACC) خاکستری رنگ کمتری در مغزشان بودند. کم شدن میزان لایه کمربندی قدامی  anterior cingulate cortex (ACC) خاکستری رنگ معمولا در بیماری های روانی و عصبی مانند افسردگی دیده می شود و این موضوع نشاندهنده نوعی اختلال اعتیاد آور در مغز افرادی است که به صورت مدام با رسانه های چندگانه سرو کار دارند.


این پژوهشگر در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد:  توانائی های ادراکی در اینگونه افراد کاهش پیدا می کند. لایه کمربندی قدامی  anterior cingulate cortex (ACC) خاکستری رنگ دارای کاربرد های بسیار مهمی در مغز است و تحلیل رفتن آن بدون تردید عوارض نامطلوبی در پی دارد. این بخش مغز همچنین مواردی مانند فشار خون و تصمیم گیری را کنترل می کند. مطالعات ما نشان می دهد استفاده چندگانه و همزمان از رسانه ها می تواند  موجب آسیب دیدگی این بخش شده که این موضوع به وِیژه برای کودکان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار تر است .


شرح کامل این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن  در مجله تخصصی   respect PLOS ONE journal منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.


ترجمه: احسان محمدحسینی
سیناپرس
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد