درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25495صفحه نخست » دوشنبه، 1 شهریور 1395 - 05:58
ورود بدون بلیت به بازار تبلیغات ممنوع
چنانچه شما برندی مانند کوکاکولا، جنرال موتورز یا مایکروسافت را در اختیار دارید و پرداخت مبالغی نظیر 100 الی 200 میلیون دلار کار دشواری برای شما محسوب نمی شود، می توانید به عنوان حامی رسمی مسابقات المپیک ریو محسوب شده و تبلیغات گسترده ای در این رویداد ورزشی بزرگ داشته باشید،
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چنانچه شما برندی مانند کوکاکولا، جنرال موتورز یا مایکروسافت را در اختیار دارید و پرداخت مبالغی نظیر 100 الی 200 میلیون دلار کار دشواری برای شما محسوب نمی شود، می توانید به عنوان حامی رسمی مسابقات المپیک ریو محسوب شده و تبلیغات گسترده ای در این رویداد ورزشی بزرگ داشته باشید، در غیر این صورت بهتر است هرگز نامی از المپیک تابستانی ریو در تیزرهای تبلیغاتی یا فرآیند بازاریابی برندتان نبرید.

همان طور که بازاریاب های فعال در حوزه شبکه های اجتماعی به خوبی با قوانین و مقررات آهنین کمیته ملی المپیک ایالات متحده که به شدت از سوی قوانین تجاری آمریکا حمایت می شوند، آن دسته از برندهایی   که به صورت رسمی حامی مسابقات المپیک نیستند، حق استفاده از نام یا لوگوی مسابقات و حتی اشاره غیرمستقیم به مسابقات مذکوررا ندارند. سختگیری در این زمینه به حدی است که شرکت ها و برندهای تجاری حتی اجازه بازنشر محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی در زمینه رویدادهای المپیک را نیز نخواهند داشت.

در این راستا جیم اندروز، نایب رئیس آژانس ESP در حوزه بازاریابی ورزشی و سرگرمی می گوید: «چنانچه شما حامی رسمی مسابقات المپیک نباشید و از آنچه که به صورت معنوی در مالکیت برگزارکنندگان مسابقات است استفاده کنید خواهید دید به سرعت شما را تحت تعقیب قرار خواهند داد.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «اغلب برندها به قوانین و سختگیری های صورت گرفته پایبند بوده و اقدام به نقض قوانین نمی کنند چرا که معتقدند این کار از ریسک بالایی برخوردار است.» گفتنی است کمیته بین المللی المپیک با استخدام گروهی از وکلای زبده خود را برای برخورد با هرگونه تخلف برندها و شرکت های تجاری در زمینه نقض قوانین مالکیت معنوی رقابت های المپیک آماده کرده است.

IOC (کمیته بین المللی المپیک) دهه ها با وضع قوانین سختگیرانه شدیدا از علائم تجاری و مالکیت معنوی خود محافظت کرده است اما آنچه می تواند نقطه عطفی در این رابطه محسوب شود 20 سال قبل و در جریان برگزاری رقابت های المپیک آتلانتا اتفاق افتاد.

در حین برگزاری رقابت های دو و میدانی المپیک آتلانتا در سال 1996، مایکل جانسن، دونده آمریکایی عنوان قهرمانی رقابت های دو 400 متر را به خود اختصاص داده و مدال طلا را به گردن آویخت. جانسن با قدی بلند و عضلات ورزیده موفق شد تا به راحتی رقبای خود را پشت سر بگذارد و از خط پایان عبور کند.

در این بین نه قد بلند و فیزیک بدنی خیره کننده جانسن بلکه کفش های مخصوص دو و میدانی طلایی رنگ و 30 هزار دلاری که نایکی در اختیار او قرارداده بود موجب برجسته تر شدن مایکل جانسن و قهرمانی وی در رقابت های المپیک شده بود.

نه تنها میلیون ها بیننده تلویزیونی مایکل جانسن را با کفش های نایکی طلایی رنگش دیده بودند بلکه بسیاری از مردم آمریکا عکس وی را در حالی که کفش های طلایی خود را به گردن آویخته بود در مجله تایم مشاهده کردند. در آن زمان اقدام نایکی به عنوان بهترین روش بازاریابی در رقابت های المپیک شناخته شد و بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات از آن استقبال کردند.

با وجود موفقیت نایکی مشکل کوچکی در این بین ایجاد شده بود، نایکی حامی رسمی مسابقات المپیک 1996 آتلانتا محسوب نمی شد. مدیران نایکی مایل نبودند تا با پرداخت مبلغی هنگفت به عنوان حامی رسمی در مسابقات المپیک حضور داشته باشند بلکه آنها تصمیم گرفتند تا به نوع دیگری نام برند خود را در این رقابت ها مطرح کنند. کفش های طلایی مایکل جانسن روشی بود که مدیران شرکت تولید لوازم ورزشی نایک از آن برای تبلیغ این برند در رقابت های المپیک بهره بردند.

پس از قهرمانی جانسن در مسابقات دو 400 متر با کفش های طلایی رنگ نایکی، این شرکت آمریکایی فروشگاه بزرگی در کنار دهکده محل استقرار ورزشکاران احداث کرد و پرچم هایی منقش به لوگوی نایکی را در اختیار تماشاگران قرارداد تا با تکان دادن آن در حین برگزاری مسابقات برند نایک را تبلیغ کنند.

اقدامات و تاکتیک های مورد استفاده نایک خشم مدیران شرکت تولید لوازم ورزشی ریباک را برانگیخت چرا که آنها با پرداخت 50 میلیون دلار به عنوان حامی رسمی مسابقات المپیک محسوب می شدند و بر مسئولان برگزاری مسابقات نفوذ داشتند.

در همین ارتباط جو فاووریتو از فعالان حوزه بازاریابی که هم اکنون در دانشگاه کلمبیا به عنوان مدرس مشغول به کار است، می گوید: «روشی که نایکی برای بازاریابی محصولات خود در رقابت های المپیک آتلانتا مورد استفاده قرارداد سبب شد تا مسئولان کمیته بین المللی المپیک به فکر تغییر قوانین و ایجاد محدودیت برای برندهایی که حامی رسمی مسابقات المپیک محسوب نمی شوند  بیفتند.»

به عقیده این کارشناس بازاریابی، روش بازاریابی مورد استفاده نایکی در المپیک آتلانتا به دلیل سختگیری های بی رحمانه کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک ایالات متحده بوده، چرا که هرکس از این قوانین تخطی کند، با برخورد سخت این دو کمیته رو به رو خواهد شد.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد