درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 15:02   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
  هوش مصنوعی جدید مایکروسافت چهره‌ها را از روی عکس‌ها متحرک می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25355صفحه نخست » جهان روابط عمومیسه شنبه، 3 اسفند 1400 - 12:00
نسل هزاره چگونه با تنگناهای اخلاقی مقابله می‌کند؛ مطالعه‌ای توسّط انجمن روابط عمومی آمریکا و مرکز آرتور دابلیو پیج
مارلین نیل و نانسی ویوِر - در یکی از این مطالعات معلوم شد که اگرچه دانشجویان در یک دانشگاه از مقررات اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا آگاهی داشتند، اما بر رفتار آنها تأثیر نداشت زیرا وقتی موضوع صحت صداقت علمی مطرح شد تقریباً 80 درصد آنها اعتراف کردند که تقلب می‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از آنجا که قدیمی‌ترین اعضاء نسل هزاره اکنون مناصب مدیریت و دیگر مسئولیت‌های کلیدی تصمیم‌گیری را در اختیار می‌گیرند، باید درک خود از نگرش‌های این نسل نسبت به تصمیم‌گیری اخلاقی در محل کار را گسترش دهیم. بسیاری نسل هزاره را، که به نسل Y شهرت دارد، افرادی متولد 1981 یا 1982 تا سال 2000 می‌دانند و انتظار می‌رود که تا سال 2025، 75درصد نیروی کار را تشکیل دهند (Deloitte, 2014).


ما در تدارک برای این مطالعۀ جدید به بررسی مطالعات متعدد در رابطه با نسل هزاره و اخلاقیات پرداختیم. بخش عمده‌ای از نوشته‌های جاری بر اقدامات این نسل و برداشت‌های اخلاقی مرتبط با محیط‌های آکادمیک (Auger, 2013; VanMeter et al., 2013) و دیدگاه‌های آنها دربارۀ تصمیمات مشکوکی که توسط دیگران اتخاذ شده (Culiberg & Mihelič, 2016; Gallicano et al., 2012) متمرکز است.


در یکی از این مطالعات معلوم شد که اگرچه دانشجویان در یک دانشگاه از مقررات اخلاقی انجمن روابط عمومی آمریکا آگاهی داشتند، اما بر رفتار آنها تأثیر نداشت زیرا وقتی موضوع صحت صداقت علمی مطرح شد تقریباً 80 درصد آنها اعتراف کردند که تقلب می‌کنند (Auger, 2013). در مطالعه‌ای دیگر، نسل هزاره دربارۀ اقدامات تجاری غیراخلاقی در نهادهای روابط عمومی در رابطه با صورت حساب ارباب رجوع، روابط رسانه‌ای و بیان مطلب به ارباب رجوع اظهار نگرانی کردند؛ اما، مؤلفین خاطرنشان کردند که نسل هزاره هیچ پیشنهادی عرضه نکردند که چگونه به این مسائل پرداخته شود، که بدان معنی است "آنها فاقد ناتوانی برای تغییر اوضاع هستند" (Gallicano et al., 2012, p. 239).


در مطالعۀ سوم، محققین دریافتند وقتی تنگناهای اخلاقی برای نسل هزاره بیان می‌شود، آنها "پرهیز از مسأله را به اتخاذ موضع" ترجیح می‌دادند و در این کار صرفاً مسأله را به مافوق ارجاع می‌دادند (5/53%) یا تقاضا را نادیده می‌گرفتند (5/69%) یا از دستورهای رئیس را پیروی می‌کردند که مبتنی بر سه سناریو واکنش‌های آنها از 1/22% تا 52% نوسان داشت (Curtin, Gallicano & Matthews, 2011, p.13). علیرغم این بینش‌ها، محققین از نبود تحقیقات تجربی دربارۀ دیدگاه‌های "نسل هزاره" دربارۀ کار و اخلاقیات، بخصوص در روابط عمومی، انتقاد کردند (Durtin et al. 2011, p.1).


سال گذشته، انجمن روابط عمومی آمریکا و مرکز آرتور دابلیو پیج برای نظرخواهی کشوری از اعضاء انجمن روابط عمومی آمریکا، مطالعه ای در این خصوص انجام دادند. مطالعۀ مزبور این نتایج را بدست داد که اکثر شاغلان و مدرسان بر این باورند که این مسئولیت روابط عمومی است.


اما، جمعیت‌نگاری نمونه در مطالعۀ اول به علت متوسط سن 47 و متوسط سال‌های تجربه در روابط عمومی که 21 بود، از حقیقت فاصله داشت و داده‌های چندان زیادی برای سنجش دیدگاه‌ها و تجربیات متخصصین روابط عمومی نسل هزاره، که تدریجاً به صورت رهبران و مدیران در حال ظهور هستند، به دست نداد.

 

این مطالعۀ جدید نیز نقش مربیان را، که قبلاً به عنوان افراد مؤثر و نافذ در شاغلان جوانتری مطرح شدند که به مناصب مدیریت ارتقا پیدا می‌کنند، محل بررسی قرار داد (Pompper & Adams, 2006; Tam, Dozier, Lauzen & Real, 1995).

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد