درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 18:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25244صفحه نخست » سه شنبه، 19 مرداد 1395 - 12:06
ایده یوتیوب و یک مهمانی شبانه!
الناز بدیعی - ویدئوهای به اشتراک گذاشته‌شده در «یوتیوب» این روزها دنیا را تکان می‌دهند. از کلیپ‌های شخصی کاربران گرفته تا مهم‌ترین گزارش‌های خبری دنیا، از آخرین تبلیغات سینمای جهان گرفته تا ویدئوی عملیات تروریستی.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ویدئوهای به اشتراک گذاشته‌شده در «یوتیوب» این روزها دنیا را تکان می‌دهند. از کلیپ‌های شخصی کاربران گرفته تا مهم‌ترین گزارش‌های خبری دنیا، از آخرین تبلیغات سینمای جهان گرفته تا ویدئوی عملیات تروریستی. از همان آغاز هم ایده آپلود کردن فیلم و کلیپ در یک شبکه اجتماعی آنقدر جذاب بود که مجله تایمز در اولین شماره سال ۲۰۰۶ آن را «اختراع سال» بنامد، یا در نوامبر همان سال، گوگل این وب‌سایت را به ارزش یک میلیارد و ۶۵ میلیون دلار خریداری کند.

شاید بتوان گفت آشنایی یک مهاجر تایوانی که با خانواده‌اش به امید زندگی بهتر به آمریکا آمده بود، با جوانی اهل شهر پنسیلوانیا کافی بود تا ایده‌های خلاقانه این دو تبدیل به بزرگ‌ترین وب‌سایت ویدئوهای آنلاین در جهان شود.

 ویدئوی «من در باغ‌وحش»
سال ۲۰۰۵ میلادی دو جوانی که هردو در استارت‌آپ تازه‌کار «پِی‌پال» کار می‌کردند، ساعت‌های ناهار و قهوه را با هم می‌گذراندند و با وجود آنکه «استیو چن» مهندس کامپیوتری شرکت بود و «چاد هارلی» طراح لوگو و وب‌سایت، هردو ایده راه‌اندازی استارت‌آپی مشترک را در سر می‌پروراندند. زمانی که شرکت ای‌بِی، پی‌پال را به ارزش یک میلیارد و ۵۴ میلیون دلار خریداری کرد، استیو و چاد هم به فکر راه انداختن  استارت‌آپ رویایی‌شان افتادند. توان مهندسی یکی در کنار خلاقیت‌های هنری دیگری، ایده‌های استارت‌آپی‌شان را مکمل هم می‌کرد و جمع سرمایه و ایده‌های آن دو «یوتیوب» را در کالیفرنیای آمریکا متولد کرد.
اما تولد یوتیوب به یک دورهمی دوستانه در یکی از شب‌های ژانویه ۲۰۰۵ بازمی‌گردد. وقتی چاد روز بعد از مهمانی نمی‌توانست ابزاری برای به اشتراک‌گذاری فیلم‌های شب قبل برای دوستانش پیدا کند، حجم آن‌ها بالا بود و فرستادن آن‌ها دشوار و وقت‌گیر. استیو و چاد همان روز بود که تصمیم به راه‌اندازی شبکه‌ای برای آپلود کردن و به اشتراک‌گذاری آنلاین ویدئوها گرفتند.

یک ماه بعد، در فوریه ۲۰۰۵ یوتیوب لانچ شد. اولین ویدئوی به اشتراک گذاشته شده در آن ویدئویی با نام «من در باغ‌وحش» بود، که بنیان‌گذار سوم یوتیوب «جاود کریم» در ساعت ۸ شب بیست و سوم آپریل آن را به اشتراک گذاشت. این ویدئوی ۱۹ ثانیه‌ای که جلوی محل نگهداری فیل‌های باغ‌وحش سندیگو گرفته شده بود، بیش از ۳۱ میلیون‌بار دیده شد و ۲۲۲ هزار کامنت زیر آن نوشته شد.

 خداحافظی با یوتیوب
یوتیوب هم مثل تمام شبکه‌های اجتماعی بمبی است که در فضای اجتماعی می‌ترکد. یک سال از تولدش می‌گذشت که روزانه ۶۵ هزار ویدئو در آن آپلود می‌شد و هرروز به طور متوسط ۱۰۰ میلیون نفر ویدئوهای آن را تماشا می‌کردند. آمار و ارقام یوتیوب گواهی بر پیشرفت لحظه‌ای این استارت‌آپ است. در سال ۲۰۱۰، یوتیوب به‌عنوان اولین وب‌سایت تولیدکننده ویدئوهای آنلاین در آمریکا، که ۴۳ درصد کل ویدئوهای مجازی در آن تولید شده‌اند، شناخته ‌شد.

آن زمان این استارت‌آپ خلاق ۱۴ میلیارد بازدید داشت. اما مثل خیلی از برندهای فناورانه دنیا، در پس این پیشرفت‌ها، روزهای غمگین‌تری هم در انتظار بنیان‌گذاران این استارت‌آپ است. بعد از ۱۵ سال رفاقت و همکاری در پی‌پال و یوتیوب، چاد و استیو سرانجام راه‌های متفاوتی برای زندگی استارت‌آپی خود پیش می‌گیرند. چاد هارلی در ۳۷سالگی و در سال ۲۰۱۴ تصمیم می‌گیرد یوتیوب را برای همیشه رها کند و به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن دیگری به نام «میکس بیت» برود.

به دنبال چاد، استیو هم بر آن می‌شود تا یوتیوب از آب و گل درآمده را رها کند و به‌عنوان یکی از مدیران کارآفرینی در بخش دیگری از شرکت گوگل مشغول به کار شود. جزئیات این تصمیم‌های ناگهانی کمی مبهم است، اما چاد در سخنرانی‌اش برای ۲ هزار و ۸۰۰ همکار یوتیوب می‌گوید: «کار یوتیوب با من تمام شده و حال همه شما بدون من خوب خواهد بود.» استیو چن هم حاضر به توضیح بیشتری در مورد تصمیم‌گیری‌اش نمی‌شود و بعد از رفتن این دو ایده‌پرداز، یوتیوب  سهم گوگل شد.
منبع: خلاقیت
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد