شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- درحالی که پیشبینی دقیق قدرت بیان و دنیای بازاریابی در سال ۲۰۱۶ ممکن نیست اما بدون تردید، درک روندهای مهمی که ممکن است حاکی از جایگاه نهایی آنها در سال ۲۰۱۶ باشد حائز اهمیت است.
برخی از این روندها از یادها رفته و برخی دیگر در اذهان باقی مانده است. این مقاله تلاش نموده تا شایستهترین شیوههایی که شایسته یادآوری و توجه هستند را عنوان کند.
در اینجا گذری به «شیوههای بازاریابی دیجیتال که در سال ۲۰۱۶ نمایان خواهند شد» خواهیم داشت:
۱- بازاریابی زودگذر: هر زمان که سخن از بازاریابی زودگذر به میان میآید، به یاد Snapchat ها میافتم. بازاریابی زودگذر در مورد بازاریابی محصولات از طریق تصاویر و پیامهای کوتاه، واضح و آموزنده است. به عبارت دیگر، به مثابه ارتباطی کوتاه و مستقیم رو به جلو است. سلطه آگهیهای تصویری قرار است امیدوارکنندهترین شیوه بازاریابی سال ۲۰۱۶ و نتیجه صفحات جستجو با عنوان SERP باشد. باید به خاطر داشت که آگهیهای تصویری، مولفه جداییناپذیر بازاریابی زودگذر هستند.
۲- واقعیت مجازی در همه جا حاضر خواهد بود: براساس ویکیپدیا، Oculus Rift یک هدست صفحه نمایش واقعیت مجازی نصب شده در سر از طریق Oculus VR است. این صفحه نمایش در ابتدا در کمپین Kickstarter پیشنهاد شد که در طی آن شرکت Oculus VR (در آن زمان یک شرکت مستقل بود) ۲٫۵ میلیون دلار آمریکا را بابت توسعه محصول مطرح کرد. Rift برای گسترش در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ برنامهریزی شد و به یکی از نخستین هدستهای VR مشتری پسند تبادل خواهد شد. Oculus آن را به در قالب «هدست VR حرفهای مبتنی بر PC» بیان کرد. وضوح تصویر آن ۱۲۰۰ * ۱۰۸۰ ، با میزان دوبارهسازی ۹۰ هرتز و میدان دید گستردهای دارد.
۳- اینترنت اشیاء : احتمالاً اینترنت اشیاء (IOT) را شنیدهاید. IOT در آینده دنیای دیجیتال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مرزهای فنآوری دیجیتال همیشه در حال تغییر و پیشرفت است. سیسکو باید بر بازار IOT با مجموعه دستگاههای جامع IOT حاکم شود.
۴- موبایل در برابر دسکتاپ: مفهوم موبایل نخستین بار به عنوان یک نظریه آغاز شد. با وجود این، آنچه که به عنوان نظریه آغاز شد تداوم آن به عنوان یک سبک بود. این به اصطلاح «سبک» اکنون به عنوان یک روند جای خود را باز کرده است. موبایل قصد دارد که روی دیگر همراهی خود را به عنوان دسکتاپ نشان دهد. گوگل به تازگی اعلام کرده در ۱۰ کشور مختلف، ترافیک موبایل از ترافیک دسکتاپ پیشی گرفته است. تجارت موبایلی تقریباً ۵۵ تا ۶۰ درصد کل خریدها را به خود اختصاص خواهد داد. سایتهای «منحصر به موبایل» کمک همه جا رواج خواهد یافت.
۵- داراییهای دیجیتال: داراییهای دیجیتال در حال تاخت و تاز در دنیای همیشه در حال تغییر دیجیتال هستند. تا آنجا که به اقامت جهانی مربوط میشود، داراییهای موتور جستجو مانند موتورهای جستجوی مشهور گوگل کروم، یاهو و غیره، ترافیک HTTP بیشتری را به خود اختصاص میدهند که بیتردید به مسئله مهمی بدل شده است. بازاریابان دیجیتال مایلند بر داراییهای رسانه اجتماعی نیز تمرکز کنند. همانگونه که در سال ۲۰۱۵، سایتهای رسانه اجتماعی برجسته مانند فیسبوک، توییتر و غیره وضعیتی فرقهای داشتند.
شما کدام یک از شیوه های دیجیتال را برگزیدهاید؟
ترجمه : دریک آنلاین
|