درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25084صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 14 مرداد 1395 - 19:25
نقش انستیتو روابط عمومی در آموزش شاغلان آیندۀ روابط عمومی
جولی اونیل - انفجار رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال در سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی و تعدادی برنامه‌های آموزشی در روابط عمومی فراهم آورده است. دفتر آمار کار برآورد کرده است که رشتۀ روابط عمومی از سال 2014 تا 2024 به میزان 6 درصد رشد خواهد داشت و 14900 شغل جدید پدید خواهد آمد که باید افرادی را برای آن گماشت.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انفجار رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال در سال‌های اخیر فرصت‌های شغلی و تعدادی برنامه‌های آموزشی در روابط عمومی فراهم آورده است. دفتر آمار کار برآورد کرده است که رشتۀ روابط عمومی از سال 2014 تا 2024 به میزان 6 درصد رشد خواهد داشت و 14900 شغل جدید پدید خواهد آمد که باید افرادی را برای آن گماشت.

 

تعداد دانشجویانی که در دوره‌های روابط عمومی ثبت نام می‌کنند نیز در حال افزایش است. بنا به اظهار مدرّسین روابط عمومی ویلکاکس (Wilcox)، کامرون (Cameron)، و رِبِر (Reber) (که در Public Relations Strategies and Tactics, 2015منعکس شده)، در حال حاضر 218 برنامۀ آموزش روابط عمومی در 39 کشور با اعطاء مدرک دانشگاهی، گواهی‌نامه و دیپلم برقرار است.


به موازات این رشد در هر دو زمینۀ عملی و دانشگاهی تغییر سریع در صنعت روابط عمومی مشهود است. آنچه که امروز مدرّسین به دانشجویان تعلیم می‌دهند در مقایسه با آنچه که در ده، حتّی پنج سال پیش، تدریس می‌شد تفاوت عظیم دارد. در اجلاس مسئولان بلندپایۀ آموزش این صنعت که دربارۀ آموزش روابط عمومی تشکیل شد، شاغلان بلندپایۀ روابط عمومی و دانشگاهیان این رشته مهارت‌های زیر را برای فارغ‌التّحصیلان جدید روابط عمومی اساسی و ضروری تشخیص دادند:


1) حلّ مسائل؛

 2) هدایت پژوهش و تحلیل داده‌ها؛

 3) پیوند دادن بین آنچه که اقلام متفاوت و ناهمخون به نظر می‎رسند؛

4) برنامه‎‌ریزی راهبردی؛

 5) در زمرۀ دیگر کارها، پیشبرد اهداف سازمانی.


بزرگان شرکت کننده بر این نکته نیز اتّفاق نظر داشتند که زمینه‌های علمی زیر برای شاغلان روابط عمومی که در سطح ورودی اوّلیه قرار دارند حائز اهمّیت است:
1) نقش و ارزش روابط عمومی؛

 2) سنجش؛

 3) برخورداری از بینش تحلیلی داده‌ها؛

 4) نظریه‌های ارتباطات و روابط عمومی؛

 5) ارتباطات جهانی و بین فرهنگی؛

 6) درک نفوذ و موارد دیگر (نگاه کنید به http://www.commpred.org/news/news071315.php برای مشاهدۀ متن کامل گزارش).


انستیتو روابط عمومی دربارۀ کلّیه این موضوعات و مهارت‌های بیان شده در اجلاس بزرگان آموزش صنعت، به تحقیق و تحریر مبادرت می‌کند. انستیتو روابط عمومی،که وقف تحقیق در روابط عمومی، دربارۀ آن و برای آن است، بر پژوهشی تمرکز دارد که برای این حرفه حائز اهمّیت باشد. انستیتو گنجینه‌ای از منابع رایگان درباره عناوین گوناگون از ارتباطات سازمانی و سنجش و ارزیابی و رسانه‌های اجتماعی گرفته تا ارتباطات بحران، مدیریت شهرت، مسئولیت اجتماعی شرکتی، و غیره دامنه‌ای گسترده دارد.


آنچه که انستیتو را از بسیاری از دیگر سازمان‌ها و مراکز متمایز می‌سازد این است که دانش و بینش آن برگرفته از نظریه‌هایی است که به طور عملی و تجربی آزموده شده است. بر خلاف منابع دانشگاهی که ممکن است درک آنها دشوار و مستلزم صرف وقت باشد، انستیتو اطّلاعات خود را به نحوی عرضه می‌کند که دانشجویان و غیردانشگاهیان به آسانی اطّلاعات را درک کرده به کار ببرند.


اکثر مطالعات پژوهشی انستیتو چکیدۀ مختصری با یافته‌ها و پیامدهای کلیدی برای اقدامات حرفه‎‌ای را به دست می‌دهد؛ امّا، کسانی که طالب اطّلاعات بیشتری هستند می‌توانند به سرعت به مطالعۀ پژوهشی اصلی دسترسی داشته باشند. مزیت دیگر انستیتو روابط عمومی این است که مشارکت کنندگان متعدّد – دانشگاهیان و شاغلان از اطراف و اکناف جهان، اعم از آن که داخل یا خارج از انستیتو روابط عمومی باشند – مرتّباً به مجموعه دانش آن کمک می‌کنند به نحوی که انواع دیدگاه‌ها تأمین می‌گردد.


بالاخره، محتوای وبسایت انستیتو ایستا نیست. دانش جدید مرتّباً جمع‌آوری، انتخاب و افزوده می‌شود تا اطّلاعات جاری و مرتبط برای دانشجویان فراهم گردد. مدرّسان و دانشجویان می‌توانند از دانش پژوهشی انستیتو روابط عمومی به شیوه‌های بسیاری بهره گیرند. دانشجویان و مدرّسان می‌توانند در محاوره‌ها و مکالمات مربوط به بینش‌های جدید روابط عمومی که بر پایۀ پژوهش استوار است، با پیگیری انستیتو از طریق تویتر، فیسبوک و وبلاگ گفتگوهای پژوهشی انستیتو مشارکت داشته باشند.

 

مدرّسان می‌توانند مقالات را از کتابخانۀ پژوهشی انستیتو روابط عمومی (به نشانی http://www.instituteforpr.org/research/ بنا به نیاز برای منابع خواندنی جهت دروس مربوطه و تشویق دانشجویان برای عرضۀ مطالعات موردی و پژوهشی جهت ملاحظات اعطاء جایزه (به نشانی http://www.instituteforpr.org/awards/)، از جمله جایزۀ بهترین پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد نورت‌وسترن میوچوآل (Northwestern Mutual Best Master’s Thesis Award)، کمک‌هزینۀ پژوهشی گرونیگ پرایم (Grunig PRIME Research Fellowship)، رقابت مطالعۀ موردی در ارتباطات جمعی (Case Study Competition in Corporate Communication)، و رقابت مطالعۀ موردی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Case Study Competition) استفاده کنند.


مجمل کلام آن که، انستیتو روابط عمومی و مدرّسین روابط عمومی عمیقاً به یک هدف غایی برای دانشجویان – یعنی تولید، درک، و استفاده از دانش مبتنی بر پژوهش که بر حرفۀ روابط عمومی تأثیر داشته باشد – اهمّیت می‎ دهند.

دکتر جولی اونیل، استادیار و نیز مدیر دورۀ کارشناسی ارشد در بخش ارتباطات راهبردی دانشگاه کریستین تگزاس است. او همچنین عضو انستیتو روابط عمومی برای کمیسیون سنجنش است. آثار او را در تویتر به نشانی http://www.twitter.com/juliesoneil پی بگیرید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد