درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 16:17   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24376صفحه نخست » جهان روابط عمومیشنبه، 5 تیر 1395 - 07:38
نویسنده: سام برن جیمز
مواجهۀ روابط عمومی اتّحادیه اروپا با بلاتکلیفی، تقویت امور عمومی و فرصتی برای دوبلین
خروج بریتانیا از اتّحادیه اروپا - جدایی قریب‌الوقوع بریتانیا از اتّحادیه اروپا آینده‌ای نامعلوم را برای مؤسّسات روابط عمومی مستقرّ در کشورهای اتّحادیه اروپا رقم می‌زند – امّا تقویتی کوتاه‌مدّت نیز ممکن است برای متخصّصین امور عمومی، و فرصتی برای دوبلین برای میزبانی مؤسّسات غیر اروپایی باشد که طالب ورود به بازار هستند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  جدایی قریب‌الوقوع بریتانیا از اتّحادیه اروپا آینده‌ای نامعلوم را برای مؤسّسات روابط عمومی مستقرّ در کشورهای اتّحادیه اروپا رقم می‌زند – امّا تقویتی کوتاه‌مدّت نیز ممکن است برای متخصّصین امور عمومی، و فرصتی برای دوبلین برای میزبانی مؤسّسات غیر اروپایی باشد که طالب ورود به بازار هستند.


بعد از آن که 52 درصد از رأی‌دهندگان بریتانیا رأی به جدایی کشورشان از اتّحادیۀ اروپا دادند، دیوید کامرون نخست وزیر که مدافع باقی ماندن در اتّحادیه بود امروز صبح استعفا داد و صنعت روابط عمومی بریتانیای کبیر تدریجاً متوجّه شد که این برای آینده‌اش متضمّن چه رویدادی خواهد بود.


بحث‌های مشابه در نقاط دیگر اروپا نیز در جریان است. جان کارول (John Carroll)، مدیر ارشد اجرایی مؤسّسۀ روابط عمومی ایرلند اظهار داشت که کشورش را در "بُهت" فرو برده است. او اظهار داشت، "سؤال این است که بعد چه واقع خواهد شد." او افزود که یکی از این سؤالات این است که چه اتّفاقی برای مرز سیصد مایلی بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی خواهد افتاد، که بخشی از بریتانیای کبیر است، و متخصّصین یک کشور در کشور دیگر مشغول کار هستند.


او گفت، "برای ایرلند فرصت‌هایی وجود خواهد داشت تا از جذّابیت ضعیف‌تر بریتانیا به عنوان مکانی پایدار برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و برای دفاتر مرکزی چندملّیتی، بخصوص در رابطه با امور مالی بهره ببرد." امّا او افزود که با توجّه به این که بریتانیا بزرگترین شریک تجاری ایرلند است، "تأثیر منفی عمده‌ای بر بقیه اقتصاد خواهد گذاشت."


او اظهار داشت، "از نقطه نظر روابط عمومی، ممکن است فرصت‌هایی برای توسعۀ دوبلین به عنوان کانون اروپایی جهت فعّالیت روابط عمومی وجود داشته باشد. با نیروی کار انگلیسی زبان و کشور عضو ادغام شدۀ اتّحادیّۀ اروپا با حرکت آزاد مردم از دیگر کشورهای اروپایی، و نظام پایدار سیاسی و نظارتی، بر این باورم که جذّابیت قابل توجّهی برای توسعۀ مؤسّسات اروپایی روابط عمومی به دفاتر مرکزی در دوبلین وجود خواهد داشت.


تام پارکر (Tom Parker)، عضو هیأت مدیرۀ گروه، گفت که انتظار کاهش سرمایه‌گذاران را دارد: "در نتیجه، ما به عرضۀ اوّلیه سهام خود خواهیم پرداخت امّا زمان‌بندی آن فعلاً در دست بررسی است."


پارکر، که با عنوان Cambre Associates مؤسّسه در بروکسل مستقر است، و همچنین معاونت اطاق بریتانیایی بازرگانی بلژیک را به عهده دارد، در ادامه اظهار داشت، "از نقطه نظر روزمرّه‌تر، با رأی بریتانیای کبیر برای ترک اتّحادیه اروپا، ما افزایشی در فعّالیت‌های امور اتّحادیه را پیش‌بینی می‌کنیم، زیرا مؤسّسات تجاری تلاش می‌کنند به عواقب نامطلوب همه‌پرسی پی ببرند و در جستجوی نمایندۀ قوی‌تر اتّحادیه اروپا هستند."


لئوناردو سفورزا (Leonardo Sforza)، مدیر عامل گروه ام‌اس‌ال [شرکت‌های روابط عمومی وابسته به گروه چندملّیتی فرانسوی – م] در بروکسل، با نظر موافق اظهار داشت، "برای مشاوران روابط عمومی و امور عمومی اتّحادیه اروپا مانند ما در بروکسل، در نقاط مختلف اروپا یا در ایالات متّحده، این به معنای چیزی بیش از کار کمتر جهت کمک به ارباب رجوع جهت ارزیابی بهتر و پرداختن به آن وجوه کارهای آنها است که بیشترین لطمه را از خروج بریتانیا از اتّحادیه اروپا را متحمّل می‌شوند. مؤسّسات مزبور که هنوز مسائل مربوط به خروج بریتانیا از اتّحادیه اروپا را مشخّص نکرده‌اند، اکنون باید این کار را شروع کنند."


سفورزا همچنین گفت که نتایج نشان دهندۀ فاصله‌ای بین مسئولین امور در اتّحادیۀ اروپا و بریتانیای کبیر و مردان و زنان معمولی است. او گفت، "برای کاهش فاصلۀ رو به افزایش و هشدار دهندۀ بین مردم و به اصطلاح "نخبگان" که نتایج همه‌پرسی بریتانیا آن را ثابت کرد، و نیز آنچه که در ایالات متّحده و بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی در حال بروز است، صنعت روابط عمومی می‌تواند و باید مشارکتی بهتر داشته باشد و نقشی مطلوب‌تر ایفا کند."


پل کوهن (Paul Cohen)، مدیر امور جمعی بین‌المللی و نهادی کچام (Ketchum) در بروکسل، افزود: "اگرچه همه بر این احتمال وقوف داشتند، امّا مدّتی زمان می‌برد که مردم بتوانند به بررسی و پردازش ذهنی خبرها بپردازند." او گفت که "دورۀ اوّلیۀ بلاتکلیفی و ناپایداری که بازارها خبرها را درک نمایند" وجود خواهد داشت و در ادامه افزود، "امّا، مؤسّسات تجاری برای این سناریو آمادگی یافته‌اند، و وقتی واکنش‌های اوّلیه فروکش کرده باشد، در حالی که دولت‌ها مشغول مذاکره هستند، ما باید به سوی امور تجاری معمول خود باز گردیم."


یان کوکماس (Jan Kucmas)، رئیس نهاد روابط عمومی جمهوری چک آپرا (APRA) و شریک ارتباطات AMI اظهار داشت: "به گمان من در اثر نتیجۀ همه‌پرسی هیچ لطمۀ فوری و کوتاه‌مدّتی بر بازارهای روابط عمومی در جمهوری چک وارد نخواهد شد، امّا در میان‌مدّت و درازمدّت می‌تواند شدید و عظیم باشد." او گفت که خروج بریتانیا از اتّحادیه اروپا می ‎تواند آغازی بر پایان برای اتّحادیه اروپا، یا پیامی برای کاهش ابعادش باشد، که "تأثیری عظیم بر اقتصاد چک خواهد گذاشت."


او در پایان اظهار داشت، "در بهترین حالت، ما شاهد همان وضعیتی خواهیم بود که اکنون در پایان راه می‌بینیم. در بدترین حالت، شاهد کاهش بازار روابط عمومی خواهیم بود."


زانته واگان ویلیامز (Xanthe Vaughan Williams)، از مؤسّسین روابط عمومی فورت دی لندن (London’s Fourth Day PR)، و مدیر آن، اظهار داشت: "مدّت ده سال در فرانسه دفتری داشته‌ایم و اکنون در حال افتتاح دفتری در برلین هستیم. اثرات بالقوّه نامطلوب ترک اتّحادیه اروپا برای ما از محدودیت‌ها در مسافرت کارکنان بین دفاتر تا فشارهای عصبی بالقوّه در میان ارباب رجوع ایالات متّحده که در نظر دارند عملیات اروپایی را توسعه بخشند، دامنه‌ای متفاوت خواهد داشت. مؤسّسۀ مزبور دفتری نیز در دارالبیضاء (Casablanca) دارد. "امروز ما لطمه‌ای فوری از سقوط ارزش پوند احساس می‌کنیم، امّا هنوز خیلی زود است که به آنچه که اثرات درازمدّت آن است پی ببریم."
 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد