درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 11:55   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24360صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 8 تیر 1395 - 08:23
شاخص های دهگانه تولید محتوای با کیفیت در روابط عمومی
دکتر حسن ربیعی - تولید محتوا و تهیه بسته های محتوایی مناسب و با کیفیت برای مخاطبان معمولا در سازمان ها در مجموعه روابط عمومی و واحدهای مرتبط با آن صورت می گیرد و در واقع می توان گفت روابط عمومی متولی اصلی آن است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  تولید محتوای مناسب همواره یکی از دغدغه های مهم روابط عمومی هر مجموعه است. لذا تولید محتوا و تهیه بسته های محتوایی مناسب و با کیفیت برای مخاطبان معمولا در سازمان ها در مجموعه روابط عمومی و واحدهای مرتبط با آن صورت می گیرد و در واقع می توان گفت روابط عمومی متولی اصلی آن است.


علاوه بر آن، مسئله تناسب محتوای تولید شده با جوانب مختلفی که در ارتباط با مخاطبان و سازمان مطرح هستند، ازاهمیت بالایی برخورد ار است و اساسا این تناسب و همنوایی است که باعث می شود محتوای تولید شده موثر، کارآمد و نقش آفرین باشد.


به نظر می رسد در زمینه تولید محتوای با کیفیت و اثرگذار باید مولفه های ده گانه زیر موردنظر و ملاک عمل باشد:


1. تناسب محتوا و مطالبات خاص مشتریان و مخاطبان
هر سازمان و نهادی به نسبت ماموریت ها و اهداف خاص خود و در دسته بندی حرفه ای مشتریان، مشتریان حقیقی و حقوقی خاص و ویژه ای دارد که در عین سودمندی و ارزش مادی و معنوی بیشتر، نیازها ومطالبات خاص خود را دارند و یا آورده و سرمایه معنوی و مادی آنان به گونه ای است که باید برای تولید محتوای منطبق با نیازهای آن، برنامه ها و طرح های ویژه ای وجود داشته باشد. به طور مثال در سازمان اوقاف و امور خیریه، املاک و سرمایه های کلان و گسترده ای وجود دارند که اداره و مدیریت آن هم نیاز به نگاه ویژه و تدارک زمینه های خاصی دارد و این امر باید در همه مراحل تصمیم گیری و طراحی سازمانی و خصوصا در مورد تهیه محتوا موردتوجه کامل قرار گیرد.


2. تناسب محتوا و نیازهای روز جامعه
هر جامعه ای به تناسب سیر تاریخی خود و اتفاقات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در زمان های مختلف، وضعیت های گوناگون و مختلفی را تجربه می کند بویژه در دوره کنونی که بواسطه ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی، جهان کوچکتر شده است، شرایط و فرصت های خاصی فراهم شده است که باید در تولید محتوا مورد توجه قرار گیرد. مثلا در زمانه ای به دلایل خاص اجتماعی وقف در زمینه آب انبارهای بین راهی کاروان ها موضوعی مهم و حیاتی برای برخی جوامع بوده و یا در زمانه ای دیگر و با بروز جنگ های خانمانسوز مانند جنگ جهانی اول و دوم، نیازهایی از جنس توجه با ایتام و بازماندگان از جنگ مورد توجه قرار گرفته و نهادهایی صنعتی و خدماتی و یا از بین مردم عادی بخشی از املاک و سرمایه و دارایی خود را برای این موضوعات خاص وقف کرده اند. در زمانه کنونی هم حتما نیازها و زمینه های جدید برای این کار خیر هست که سازمانی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه باید به این نیازها و ویژگی های خاص اجتماعی توجه کافی داشته باشد تا محتوای مناسب و موثری را برای آن تولید شود و البته این مورد خاص هم مانند بقیه موارد می تواند در سازمان های مختلف در زمینه تولید محتوا مورد توجه قرار گیرد.


3. تناسب محتوا با اهداف و ماموریت های سازمانی
شکی نیست که هر سازمانی برای رسیدن به اهداف سازمانی و ماموریت های خود برنامه هایی دارد و تولید هر محتوایی از جنبه داخلی و سازمانی باید مورد توجه باشد و محتواهای تولید شده ضمن توجه به همه جوانب از این نظر هم تناسب لازم را داشته باشند. برای مثال، برگزاری مسابقات بین المللی قران کریم یکی از اهداف و برنامه های جاری و سالانه سازمان اوقاف و امور خیریه است که تلاش می شود ضمن رصد این رخداد مهم در دیگر کشورهای مسلمان، همواره محتوا های لازم را برای رشد و توسعه این اتفاق بزرگ قرانی تولید و توزیع گردد.


4. تناسب محتوا با اهداف ویژه سازمانی
برخی اهداف ویژه سازمانی نیازمند تولید محتواهای خاص و ویژه هستند. یه طور مثال برای ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت رسانه های مختلف چند سالی است جشنواره وقف و رسانه برگزار می شود و خوشبختانه چنین اتفاقی خوبی در سازمان اوقاف و امور خیریه باعث شده است از ظرفیت رسانه ها برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف استفاده شود و ضمنا برای تولید محتواهای مناسب، سازمان ها و مراکز رسانه ای مجرب و موفق را به خدمت بگیریم تا بتوانیم یک هدف ویژه سازمانی را که همان اطلاع رسانی و آگاه سای مخاطبان نسبت به فرهنگ پویای وقف و امور خیریه است تقویت و همچنین این اقدام، فضای مناسب و موثری را برای معرفی خدمات موثر واقفین و سازمان اوقاف و خیریه به عنوان یک سازمان خدمتگذار در این زمینه فراهم شد.


5. تناسب محتوا و مخاطبان و مشتریان فرامرزی
امروزه و در همیشه تاریخ ایرانیان مسلمانان خیری بوده اند و هستند که به مقتضای کار و شغل و یا حرفه و انتخاب خود در خارج از ایران زندگی می کنند و ضمنا علقه و رابطه عاطفی و نگاه خیر اندیشانه آنان نسبت به کشور و دین خود هرگز قطع نشده است و از سویی با نیات خیرخواهانه خود بخش ارزشمندی از سرمایه و املاک خود را در راه خیر وقف کرده اند. وجود چنین افراد خیر و نیک اندیشی و شرایط خاص آنان می طلببد که سازمان اوقاف و امور خیریه و یا هر سازمان دیگری که چنین همکاران و همراهانی را با خود دارد، توجه داشته باشد که باید در این زمینه هم محتواهای لازم را تولید کند و به گونه ای با استفاده از رسانه های مختلف به نیازها و مطالبات این همراهان پاسخ دهد که بتواند در این زمنیه هم به اهداف و ماموریت های خود جامه عمل بپوشاند و به همین دلیل است که رعایت تناسب محتوا با مخاطبان و مشتریان فرامرزی موضوعی مهم و با اهمیت است.


6. تناسب محتوا با ارزش ها و ویزگی های دینی و فرهنگی جامعه
وقف و امور خیریه در دین مبین اسلام جایگاه خاص و ویژه ای دارد. از سویی دیگر آموزه ها و دستوران دینی ما زمینه مناسبی را برای این کار خیر و متبلور شدن نیات خیر مسلمانان در زمینه های متعدد اجتماعی فراهم کرده است و شرایط حقوقی، دینی و عرفی خاصی را برای آن مشخص و امتیازات و اختیارات خاص و ویژه ای را نیز برای خیرین و واقفین قائل شده است. از سویی دیگر وقف به عنوان میراثی ماندگار و زمینه ای پویا و توسعه محور می تواند همواره با توجه به نیازها ومقتضیات زمانه به سوی نیازها و خواسته های افراد نیازمند سوق پیدا کند. به همین جهت تهیه محتواهایی که متضمن توجه به ارزش های دینی و فرهنگی جامعه باشند نیز باید همواره مورد توجه قرار گیرد. شکی نیست که همه سازمان های فرهنگی و نهادهای اجتماعی و فعالان در زمینه کارهای خیر در تولید محتوا باید به چنین ارزش هایی توجه تام و تمام داشته باشند.


7. تناسب محتوا با فن آوری های نوین و پیشرفت های علمی و تحقیقاتی
جهان امروز در تسخیر فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی است. زمینه ای ارزشمند که البته می تواند به عنوان فرصت و تهدید تلقی شود. اگر ما بتوانیم با تسلط و آشنایی به این فن آوری ها و بومی کردن آن، این ظرفیت های بزرگ را در خدمت اهداف شایسته و ارزنده خود قراردهیم و از آن در مسیر اهداف انسانی و الهی خود استفاده کنیم، قطعا فرصت های بوجود آمده تاثیر زیادی در توسعه و پیشرفت جامعه خواهدداشت.


8. تناسب محتوا و پیام بر اساس رسانه موردنظر
این موضوع همان مواردی است که به طورمفصل بدان اشاره و مصادیقی هم در خصوص برخی موضوعات مطرح شد.


9. تناسب محتوا و نیازهای مخاطب
این موضوع در معنای کلی خود بدان جهت مهم است که هر محتوایی علاوه بر انطباق با نیازهای سازمانی باید با نیازها و خواسته های منطقی مخاطب تناسب داشته باشد و اگر محتوایی بدون در نظر گرفتن نیازها و خواسته های مخاطبان آن تولید شود، اثربخشی و اثر گذاری لازم را نخواهد داشت.


10. تناسب محتوا و چشم انداز آتی سازمان
هر سازمانی علاوه بر برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود، برنامه های درازمدتیهم دارد. در همین ارتباط باید توجه داشته باشیم که محتواهای تولید شده به عنوان موضوعی که مغز ارتباط سازمان و مشتری را رقم می زند علاوه بر برنامه های و نیازهای کوتاه مدت و میان مدت، نیازهای و برنامه های درازمدتی را که در چشم انداز آتی سازمان تصویر شده اند، محقق کند که همان گونه که در ابتدا هم اشاره شد، در همه این موارد ده گانه روابط عمومی به عنوان مدعی العموم در سازمان و وکیل سازمان در میان مردم و مخاطبان نقشی مهم و بی بدیل دارد.


مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد