درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 03:57   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24323صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 1 تیر 1395 - 16:33
نقش رسانه ها در تحقق سواد رسانه ای
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کارشناس ارتباطات گفت: مهمترین نهادهایی که می تواند در راستای تحقق سواد رسانه ای با در نظر گرفتن اخلاق حرفه ای نقش موثری ایفا کند، رسانه ها هستند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک کارشناس ارتباطات گفت: مهمترین نهادهایی که می تواند در راستای تحقق سواد رسانه ای با در نظر گرفتن اخلاق حرفه ای نقش موثری ایفا کند، رسانه ها هستند.

دکتر صدیقه ببران، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس در تعریف مفهوم سواد رسانه ای گفت: سواد رسانه ای میزان توانایی تفکر انتقادی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل مناسب از پیام های رسانه ای است که به دست افراد می رسد.

وی ادامه داد: مساله و مشکل اساسی عرصه رسانه در کشور ما درست همین جاست. چراکه یکی از المان های توسعه فرهنگی و ارتباط آن با رسانه در هر کشوری اخلاق رسانه ای است. از این رو، یکی از مهمترین نهادهایی که می تواند در راستای تحقق سواد رسانه ای با در نظر گرفتن اخلاق حرفه ای نقش موثری ایفا کند، رسانه ها هستند.

ببران تاکید کرد: البته در این میان نباید از نقش آموزش و پرورش، آموزش عالی و خانواده ها غافل ماند و همه این نهادها باید برای ارائه و تفهیم سواد رسانه ای آموزش ببینند.

این کارشناس ارتباطات اضافه کرد: بنابراین، نمی توانیم اینگونه ادعا کنیم که در جامعه ما درصد بالایی از سواد رسانه ای حاکم است و باید فعالیت های اساسی زیادی در این زمینه صورت بگیرد که این مهم یکی از رسالت های خود رسانه هاست.

وی تصریح کرد: رسانه ای که چنین رسالت ویژه ای را برای خود متصور شود، تلاش می کند سواد مخاطب خود را ارتقا دهد.

ببران افزود: حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در این راستا چه بکند؟ در جواب می توان گفت که باید درنوع برنامه ریزی، نوع تدوین اهداف و فعالیت های رسانه ای ومیزان حرفه ای بودن آنقدر توانا باشد که افراد و مخاطبان در حین دریافت پیام های او دچار حماقت نشوند. به عبارت دیگر مخاطبان خود را سطحی بار نیاورده و به آنها قدرت تعمق دهد.

وی ادامه داد: البته سواد رسانه ای دارای طیف است و لزوما نمی توانیم بگوییم کسی سواد رسانه ای ندارد و یا حدس بزنیم که میزان آن در جامعه چقدر است. در اصل میزان سواد رسانه ای بازمی گردد به اینکه افراد جامعه چقدر بر روی این موضوع کار کردند و چقدر قدرت تفکر انتقادی و توان تجزیه و تحلیل در آنها وجود دارد.

ببران در ادامه بیان کرد: درصدی از سواد رسانه ای به نوعی در همه وجود دارد اما وظیفه ما خصوصا در ایران با توجه به شرایط و ویژگی های خاصی که دارد، این است که حتما میزان سواد رسانه ای را در افراد ارتقا دهیم.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد