درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:27   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24308صفحه نخست » سه شنبه، 1 تیر 1395 - 09:04
آیا اشتباهات همکارمان را اطلاع دهیم؟
این ستون ارائه‌دهنده دیدگاهی نوین برای خدمات مشاوره مدیریتی به افراد و سازمان‌ها است که توسط متخصصان این حوزه پاسخ داده می‌شود. شما می‌توانید پرسش‌های خود را به modiran@den.ir ارسال فرمایید و منتظر پاسخ ما باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، من همکاری دارم که اشتباهات زیادی مرتکب می‌شود و اشتباهات او بر محصول نهایی ما اثرگذار است. منظور من هر از گاهی یک یا چند اشتباه نیست، او به‌طور مداوم اشتباهاتی از روی بی‌دقتی مرتکب می‌شود. من ابتدا توجه مدیرمان را به اشتباهات او جلب می‌کردم، اما اخیرا جلسه‌ای بین پرسنل برگزار شد که در آن به ما گفته شد نگرانی‌هایمان را در مورد اشتباه همکاران مستقیما به خودشان بگوییم. از نظر من، این کار به دو دلیل ایده بدی است: 1) من عملا عملکرد همکاری هم‌سطح خودم را مورد انتقاد قرار می‌دهم؛ و 2) مدیریت متوجه نمی‌شود که فرد مرتکب اشتباه شده است. چطور می‌توانم مدیرم را متقاعد کنم که صحبت کردن با کارمندان در مورد اشتباهاتشان مساله‌ای است که مدیریت باید به آن رسیدگی کند؟

 

پاسخ مشاور

برای اینکه بدانم منظور مدیرتان از ابلاغ این دستورالعمل جدید چیست، باید اطلاعات بیشتری در مورد فضای کاری شما داشته باشم. اما اینکه مدیریت اعلام کرده «در مورد مشکلات ابتدا با همکارتان صحبت کنید» موضوعی غیرمنطقی نیست. در بسیاری موارد، یک اشتباه را می‌توان بدون بزرگ کردن و گزارش دادن به مدیر، رفع و رجوع کرد و اینکه هر زمان یک اشتباه کوچک و قابل حل مرتکب شوید و همکارتان آن را به مدیر گزارش دهد، بسیار آزاردهنده خواهد بود. اینکه مدیر هم از هر مساله کوچکی که شاید نیازی نباشد در آن دخالت کند آگاه شود نیز درست نیست. از سوی دیگر، وقتی همکارتان را از اشتباهی که انجام داده و شما متوجه آن شده‌اید آگاه کنید، به هیچ وجه انتقاد یا زیر سوال بردن عملکرد او محسوب نمی‌شود. همه شما به صورت مشارکتی به سوی یک هدف مشترک حرکت می‌کنید (یا حداقل باید این گونه باشد) و بخشی از این هدف آن است که مثلا بگویید «به نظر می‌رسد اعداد در اینجا پس و پیش شده‌اند» یا «راستی اطلاعات این وب‌سایت قدیمی شده و باید به‌روزرسانی شود.» یک همکار خوب و فهیم، چنین جملاتی را دخالت و «پا را از گلیم خود فراتر گذاشتن» تلقی نمی‌کند، چون واقعا این طور نیست.

موضوع را این طور در نظر بگیرید: هدف شما در نهایت این است که اشتباهات همکارتان را برطرف کنید. پس منطقی است که این اشتباهات را به شخصی که می‌تواند آنها را رفع کند ارجاع دهید؛ یعنی همان کسی که مسوول آن است. اگر به خود افراد شانس برطرف کردن اشتباهاتشان را ندهید و در عوض دیگران را درگیر آن کنید، این قصد القا می‌شود که نمی‌خواهید خود اشتباه را برطرف کنید، بلکه بیشتر هدفتان این است که اشتباهات برای دیگران عیان شود. چیزی که مدیران باید حتما از آن مطلع باشند یکی الگوی اشتباهات است و یکی اشتباهات بزرگ و جدی. آنها باید الگوی اشتباهات را بدانند، چون می‌توانند بر اساس آن عملکرد را مدیریت کنند و نیز نیاز به نظارت بیشتر، دریافت بازخورد یا آموزش را مشخص کنند. در این صورت به جای پرداختن به خود واقعه، باید به آن الگو رسیدگی شود. همچنین آنها باید در مورد اشتباهات مهلک کارمندان اطلاع داشته باشند، چون بخشی از کارشان این است که وقتی اتفاق مهمی رخ می‌دهد، از آن اتفاق و مسائل جانبی آن آگاه باشند. آنها باید بدانند اشتباه مورد نظر چطور رخ داده است. آیا صرفا یک بی‌دقتی بوده یا ناشی از عدم تسلط؟ آیا این اشتباه در حوزه برقراری ارتباط بوده، یا آموزش، یا یک مشکل سیستماتیک دیگر؟ هر یک از این مسائل به دلایل مختلف اهمیت دارند. دانستن مشکلاتی که ناشی از چیزی فراتر از کنترل کارمندان هستند، به‌طور کلی برای مدیران مهم است، چون ممکن است نشانه یک مشکل بزرگ‌تر باشند که باید به آن رسیدگی شود.

به همه این دلایل، من فکر می‌کنم منظور از دستورالعمل مدیریتی جدید این است که اشتباهات کوچک را به اطلاع همان فردی که می‌تواند آنها را رفع کند برسانید، اما در مورد مسائل مهم و جدی مربوط به همکارانتان با مدیریت صحبت کنید. مورد اول کاملا منطقی است، اما مورد دوم اگر اتفاق نیفتد، یک خطای مدیریتی بزرگ است. اگر نسبت به این مساله شک دارید، دیدگاهتان را با مدیرتان چک کنید. برای این منظور می‌توانید بگویید «تصور می‌کنم شما ترجیح می‌دهید از الگویی از مشکلات که از طریق مکالمه مستقیم با فرد حل نمی‌شود یا مسائل بسیار جدی پیش آمده، باخبر باشید، این طور نیست؟» اگر پاسخ منفی شنیدید، یعنی آنها به هیچ وجه نمی‌خواهند در مورد همکارتان هیچ شکایتی بشنوند و در این صورت یک دستورالعمل مدیریتی عجیب و تثبیت شده در دستتان دارید. اگر قصدشان این باشد که روابطتان را با همکارانتان مدیریت کنید، این راهکار خوبی نیست و در نهایت با گروهی از افراد مواجه می‌شوند که عمدا چشم‌شان را روی اشتباهات بزرگ همکارشان می‌بندند تا از بروز تعارض جلوگیری کنند. اگر این طور باشد، می‌توانید بگویید: «متوجه هستم که تذکر مستقیم به افراد در مورد اشتباهات موردی که مرتکب می‌شوند منطقی است. اما نگران الگویی از یک سری خطاهای جدی توسط فلانی هستم و فکر می‌کنم من در مقام و موقعیتی نیستم که به آن رسیدگی کنم. فکر می‌کنم نیاز باشد یکی از مدیران وارد موضوع شود.» اگر مدیرانتان منطقی باشند، به نتیجه می‌رسید. اگر نه، که هیچ. در هر حال، من همچنان معتقدم منظور آنها خطاهای کوچک و عادی انسانی بوده است.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3795

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد