درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 10:30   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - در اینجا دلیل این است که بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24181صفحه نخست » چهارشنبه، 26 خرداد 1395 - 11:07
آموزش تحقیقات بازاریابی
گزارش تحقیق
بسته به دریافت‌کننده خدمت و ماهیت پیمایش، دریافت‌کنندگان خدمت همیشه به دنبال گزارش کاملی از تحقیق نیستند و ارائه خلاصه نیز نیاز آنها را برآورده می‌کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، بسته به دریافت‌کننده خدمت و ماهیت پیمایش، دریافت‌کنندگان خدمت همیشه به دنبال گزارش کاملی از تحقیق نیستند و ارائه خلاصه نیز نیاز آنها را برآورده می‌کند. درخصوص این موضوع در مرحله خلاصه تحقیق توافق شده و این توافق، در خلاصه تحقیق و پروپزال ثبت می‌شود. در حالت معمول در این گزارش باید موارد زیر گنجانده شوند:

1- صفحه عنوان

2- فهرست

3- خلاصه مدیریتی

4- پیشینه

5- اهداف تحقیق

6- روش و نمونه

7- یافته‌های تحقیق

8- نتیجه‌گیری

9- پیشنهادات

10- ضمایم

1- صفحه عنوان

در این صفحه باید موارد زیر قید شود:

- نام پروژه که توسط دریافت‌کننده خدمت تعیین می‌شود

- شماره ارجاع که آژانس تحقیقاتی به آن اختصاص می‌دهد

- تاریخ پایان و تکمیل پروژه

- نام و شماره‌های تماس آژانس تحقیقاتی

- هدایت‌کننده تحقیق و اطلاعات دقیق تماس با آنها

2- فهرست

وجود فهرست، خواندن گزارش و یافتن سریع اطلاعات مورد نیاز را با مراجعه به شماره صفحه و بخش‌های به وضوح علامت‌دار مربوط به اهداف تحقیق، آسان می‌کند.

3- خلاصه مدیریتی

در حالت معمول به گزارش اصلی، خلاصه مدیریتی نیز اضافه می‌شود. این خلاصه بخشی ضروری از گزارش اصلی محسوب می‌شود، زیرا تنها بخشی است که مدیریت ارشد آن را می‌خواند.

4- پیشینه

در حالت معمول بخش پیشینه پروپزال به دو دلیل زیرنوشته می‌شود:

- برخی از خوانندگانی که به طور مستقیم در تحقیق شرکت نداشته‌اند ممکن است پروپزال را نخوانده باشند.

- احتمال دارد گزارش چند وقت بعد از انجام، توسط شخصی که می‌خواهد این مطالعه دوباره تکرار شود خوانده شود و این افراد تمایل دارند پیشینه تحقیق در زمان انجام تحقیق را ببینند.

5- اهداف تحقیق

این بخش نیز از پروپزال گرفته شده و باید به همان دلایلی که برای پیشینه به آنها اشاره شد در این بخش گنجانده شود.

6- روش و نمونه

اگرچه این بخش نیز بازتاب بخش روش‌شناسی پروپزال است اما باید به طور خاص تعداد مصاحبه‌ها یا جلسات گروه کانونی تشکیل شده، مکان‌های نمونه‌گیری و هر تجربه‌ای را که از روش‌شناسی به دست آمده و می‌تواند به طور بالقوه نتایج را تحریف کند در برگیرد. پرسشنامه یا راهنمای موضوع باید در قسمت ضمایم آورده شود اما آوردن خلاصه‌ای از اینها نیز کفایت می‌کند.

7- یافته‌های تحقیق

این بخش را طبق اهداف تحقیق تقسیم کنید. تمام محصولات، طراحی و هر چه را در مورد آن تحقیق می‌شود در صفحه‌ای جداگانه قید کنید. یک صفحه را هم برای خلاصه مقایسه‌های یافته‌های مربوط به نمونه‌ها بگنجانید. این کار نه تنها برای تحقیقات کیفی، برای تحقیقات کمی که گروه‌های مختلف نمونه هدف از هم تفکیک می‌شوند، به دلیل فراهم کردن امکان در کنار هم دیدن گروه‌های مختلف برای خواننده بسیار مفید واقع می‌شود. این یافته‌ها باید در حالت ایده‌آل برای خواننده به‌صورت داستان بیان شود، تا یافته‌ها مشخص‌تر و راهنمای او به سوی بخش بعدی یعنی نتایج شود.

برای ساختاردهی به این بخش از پرسشنامه یا راهنمای موضوع استفاده نکنید. آنها برای دریافت پاسخ‌های پاسخ‌دهندگان تهیه شده‌اند و لزوما معرف آنچه خوانندگان به دنبالش هستند نیستند. خوانندگان به دنبال یافته‌ها، اهداف تحقیق و تصمیمات بازاریابی مبتنی بر این نتایج هستند.

8- نتایج

نتایج باید شماره‌گذاری شوند و به اهداف تحقیق ارتباط یابند. از آنجایی که اینجا تنها خلاصه‌ای از نتایج آورده می‌شود، درج یک یا دو صفحه کافی است و برای دیدن جزییات خواننده می‌تواند به بخش یافته‌ها در گزارش اصلی مراجعه کند.

9- پیشنهادات (توصیه‌ها)

اگر گزارش خوبی نوشته باشید، پیشنهادات برای خواننده واضح و قابل فهم خواهد بود. پیشنهادات نیز شماره داده می‌شود و برای توضیح در مورد آنها به بیش از یک برگه نیاز خواهد بود. در مورد تحقیقات کیفی ممکن است پیشنهاد دهید که بهتر است برخی از فرضیه‌های حاصل از نتایج تحقیق مورد ارزیابی کمی قرار گیرد. تحقیق کمی- به‌خصوص تحقیق طولی، تحقیق ردیابی، نظرسنجی‌های کاربرد و نگرش و تحقیقات طراحی شده برای مطلع‌سازی- ممکن است نیازی به ارائه پیشنهادات نداشته باشد بنابراین از دریافت‌کننده خدمت بپرسید که آیا باید بخش پیشنهادات را بگنجانید یا خیر.

10- ضمایم

موارد زیر را در قسمت ضمایم بیاورید:

- رونوشتی از خلاصه تحقیق

- پرسشنامه یا راهنمای موضوع

- عکس‌های موارد به کار رفته به‌عنوان محرک

- جداول

استفاده از تحقیق

تحقیق بازار یک فرآیند مستمر است و ارائه هر تحقیق یا گزارش انبوه، اطلاعات سازمان شما یا سازمان دریافت‌کننده خدمت را افزایش می‌دهد. بعد از پایان این پروژه، بررسی کنید آیا بخش‌های دیگر سازمان نیز می‌توانند از این اطلاعات منتفع شود یا نه، اگر پاسخ مثبت است این اطلاعات را در اختیار آنها نیز قرار دهید.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3790

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد