درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 17:29   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 24030صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 20 خرداد 1395 - 17:49
عملکرد روابط عمومی های استان گیلان زیر ذره بین
حجت بقایی - استقلال در روابط عمومی بسیار مهم است بزرگترین سد در مقابل فعالیت و پیشرفت روابط عمومی وابستگی شدید روابط عمومی ها به نظرات مدیران و اعمال نظر مدیران در کار ایشان است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برای تهیه گزارش به اداره کل ... استان گیلان رفتم ، به همکاری روابط عمومی آن مجموعه جهت دسترسی به بانک اطلاعات نیاز شدید داشتم مدیر روابط عمومی تشریف نداشتند و حدود دو هفته من هر دو روز یکبار می رفتم و آخر ایشان راندیدم.


1.کس دیگری حق پاسخگویی نداشت.2.بانک اطلاعاتی نداشتند که حداقل ازآن منبع برای تکمیل گزارشم استفاده کنم...

مراجعه بعدی من به روابط عمومی یکی از شهرداری های استان بود و بنابه دلایلی نمی توانم هرروز به ایشان سربزنم قرارشد اخبار را برایم ارسال کنند. چندی گذشت و خبری نشد به سایت شهرداری مراجعه کردم دیدم چندماه است که به روزرسانی نشده است .
برای تهیه خبری در مورد یکی از باشگاههای ورزشی به سایتی مراجعه کردم که سایت سازمانی منبع بود ، حدود دوسالی بود که سایت مورد نظر به روز نشده بود .


و چندین و چندبار دیگر این مشکل پیش آمد. این موارد و امثال آن باعث می شود هزینه تولید خبر و گزارش برای خبرنگاران گران تمام شود و خبرنگار یا ازتهیه خبر منصرف می شود و یا یک نفر هزینه تولید را بردوش می کشد و این سوال مطرح می شود که اگر روابط عمومی آیبنه فعالیت یک سازمان است در نتیجه فعالیتی که ارزش خبری داشته باشد در آن سازمان مربوطه انجام نمی شود

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین ، در این متن با استفاده از تجارب اساتید ارتباطات و همچنین مشاهدات شخصی در روابط عمومی های استان گیلان سعی کردیم برخی مشکلات عمده در روابط عمومی های استان را دسته بندی کنیم و سعی می کنیم در گزارشات بعدی با مصاحبه از کارشناسان ارتباطات و روابط عمومی مشکلات را از نظر کارشناسان بررسی نماییم .
مشکل اول و اصلی ترین مشکل : در ایران روابط عمومی ها اکثرا در شرکتها ، بانکها و مراکز خصوصی بابازده مالی بالا شکل می گیرند ، در سازمانها ، نهادها و شرکتهایی که شدیدا وابسته به نفت و منابع مالی دولتی هستند روابط عمومی ها به شدت ضعیف عمل می کنند و یا اصلا عمل نمی کنند . در استان گیلان هم اکثر روابط عمومی ها به دلیل عدم بازدهی مالی و عدم انگیزه برای پویایی غیرفعالند به جز موارد نادری که خلاقیت مدیران روابط عمومی و برخی کارشناسان باعث پویایی شان شده است.


مشکل دوم : اکثرمواقع روابط عمومی ها تنها برای رزومه کاری مدیران فعالند و گاهی حواسشان نیست که خبرهایی در سازمان مرتبط صورت می گیرد و صرفا اخباری منتشر می شود که مدیر مربوطه درآن نقشی داشته باشد.


مشکل سوم:کارکنان روابط عمومی درگیلان فراموش کرده اند که روابط عمومی صنعتی است بسیار پرسود و می تواند ویترینی باشد از کارکردها و عملکردهای سازمان و همچنین معرفی توانمندیهای سازمان در جهت جذب سرمایه و نیروی کار .


مشکل سوم:یک مشکل اساسی که علاوه برگیلان در روابط عمومی های کشور هم صادق است این است که بدون متخصصان و کارشناسان دارای مدرک دانشگاهی معتبر ، واحد روابط عمومی نمی تواند به وظیفه خود آنطور که باید عمل کند .


مشکل چهارم: استقلال در روابط عمومی بسیار مهم است بزرگترین سد در مقابل فعالیت و پیشرفت روابط عمومی وابستگی شدید روابط عمومی ها به نظرات مدیران و اعمال نظر مدیران در کار ایشان است .


مشکل پنجم : عدم آموزش و به روزرسانی در روابط عمومی های گیلان باعث عدم شناخت از نیازها واقتضائات روز شده و نیاز به منابع آموزشی درگیلان شدیدا احساس می شود .


مشکل ششم : نشریات و پایگاههای اطلاع رسانی در گیلان به شدت کم کارند و یا به تعریف و تمجید پرمی شوند . که صد البته این امر در بعد ملی هم وجود دارد .
مشکل هفتم : گرایش های فردی، جناحی و انتفاعی به شدت در روابط عمومیهای استان گیلان تاثیرگذاشته و متاسفانه آن تعداد روابط عمومیهای فعال هم رسالت اصلی شان را فراموش می کنند .


مشکل هشتم : بی توجهی به خلاقیت و نوآوری در روابط عمومیهای استان گیلان و عدم استفاده ازتکنولوژی جدید با وجود گسترش فراوان اینترنت در کشور هنوز شاهد آن هستیم که سازمان های بسیاری سایت اینترنتی خود را فعال نکردند تا از طریق آن نسبت به معرفی سازمان خود و عملکردهایش و همچنین ارائه اخبار مربوط به سازمان اقدام کنند.وبرخی سازمانها که سایتشان فعال است به روزرسانی نمی شوند و یا تنها در صورتی به روزرسانی می شوند که بخواهند شخصی یا پیامی را تبلیغ نمایند .


مشکل نهم : نگاه امنیتی به روابط عمومی باعث کندشدن فعالیت آنها می شود . معمولا مدیرانی که احساس می کنند در کارشان نقطه ضعف وجود دارد و یا آمار و اطلاعات درستی در مورد اداره خود ندارند از منتشر شدن عملکرد شان و فاش شدن اطلاعات درون سازمانی می ترسند.اینگونه مدیران به دلیل اینکه روابط عمومی ها به رسانه ها دسترسی دارند همواره مراقب آنها هستند که اطلاعات را به بیرون ندهند.


مشکل دهم: در برخی ادارات ، سازمانها و شرکتهای استان گیلان یک باور غلط در ادارات جا افتاده که روابط عمومی فقط مسئول نصب پلاکارد ، تسلیت، تهیه دسته گل ، نصب روزنامه در تابلو اعلانات و خلاصه هر کاری که هر کس قادر به انجام آن است، می باشد و برای درست انجام شدن اینگونه کارها به روابط عمومی که معمولاً به نظر آنها بی‌کارترین فرد اداره است واگذار می شود.


مشکل یازدهم: یکی از مشکلات روابط عمومی ها در استان گیلان (که در برخی ادارات و سازمانهای بزرگ هم دیده می شود) ، محدود کردن و دامن زدن به بروکراسی و کاغذ بازی وجود کاغد بازی و بروکراسی اداری ، همکاری نکردن مدیر و قسمتهای مختلف ، دادن اطلاعات غلط و بعضاً به صورت قطره چکانی به روابط عمومی موجب می شود روابط عمومی ها یا از دریافت اطلاعات خسته شده و دنبال این کار را نگیرد و یا اطلاعات بسیار کم و محدودی در اختیار او قرار گرفته تا از کار سازمان سردر نیاورد و مشکلات را نتواند به مقام مافوق به صورت آماری و نظر سنجی ارائه دهد.


و در پایان گوشه ای از مشکلات روابط عمومی ها و خبرنگاران : برخورد با خبرنگارانی که بر خلاف سازمان یا مؤسسه اطلاعات تهیه کرده اند و عدم اطلاع رسانی و ارائه خبر به ایشان و همچنین جلوگیری از ورود خبرنگاران و گزارشگران به سازمان و واحدهای تابعه و ندادن اطلاعات

اینگونه روابط عمومیها از انتشار نقاط ضعف واهمه دارند و به همین دلیل خبرنگاران را به درون سیستم راه نمی دهند و در نتیجه ارتباط آنها با مخاطبین خود به صورت یک سویه نامتناسب بوده و باز خورد اطلاعاتی که به رسانه ها می دهند نیز بسیار کم و غیر کاربردی است و در هنگام مصاحبه ، کنترل مصاحبه خبرنگاران با مدیر قبل از مصاحبه : بررسی سئوالهای خبرنگاران پیش از مصاحبه و یاد دادن سئوالهای مورد نظر تا نتوانند هر سئوالی را از مدیران مؤسسه و یا سازمان بپرسند که این روش باز هم به ترس مدیران و عدم تخصص روابط عمومی ها بر می گردد چون اگر بدانند خبرنگاران رسانه ها با سئوالات فنی و به چالش کشیدن پاسخها می توانند به بهبود امور کمک کنند هرگز جلوی سئوالهای خبرنگاران را نمی گیرند.


در پایان امیدواریم روابط عمومی های استان عزیزمان گیلان با برطرف کردن موانع و مشکلات کار از جمله توجیه و آموزش مدیران سازمانها در زمینه علوم ارتباطات و روابط عمومی ، بالا رفتن علم مدیران روابط عمومی و بکار گیری تکنولوژی جدید ارتباطات و اطلاعات و نیروهای متخصص این رشته در سازمانها و همکاری رسانه ها به عنوان چشمان بیدار مردم و مخاطبین بتوان روابط عمومی پویا و اثرگذار را در دستگاهها و سازمانها نهادینه و جایگاه واقعی و علمی خودرا باز یابد.

خبرآنلاین

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد