درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 22:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23057صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 18 اردیبهشت 1395 - 09:23
عملکرد روابط عمومی ها باید به اطلاع رسانی تغییر یابد
مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر این که واحد روابط عمومی در دستگاههای اجرایی باید ساختار رسانه ای و ارتباطی به خود بگیرند ، گفت : عملکرد این واحدها نیز باید از تبلیغات به اطلاع رسانی تغییر یابد .
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، محمد خدادی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان مازندران در ساری افزود : گام اول در این تغییر ساختاری و محتوایی ، توجه به اطلاعات و پردازش درست آنها از یک سو و مخاطب شناسی از سوی دیگر است.

وی به اهمیت نقش و کارکرد اطلاعات در زندگی مردم در عصر انفجار اطلاعات اشاره کرد و گفت : مدیران روابط عمومی باید بپذیرند که یک رسانه هستند و ساختار رسانه ای را برای خودشان تعریف و پیاده کنند .

وی اضافه کرد : وقتی مختصات روابط عمومی به عنوان یک رسانه تعریف شود ، آن وقت این بخش دیگر از سایر بخش های یک دستگاه اجرایی متمایز می شود و مورد توجه جدی قرار می گیرد.

او ادامه داد : رسانه ها در دنیای کنونی به دلیل انفجار اطلاعات و دسترسی آسان و بدون محدودیت در دنیایی ناشناخته قدم بر می دارند و یکی از کارهای مهمی که باید انجام این است که تلاش کنند تا اطلاعاتی را پردازش و منتشر کنند که دیگران در اختیار و دسترسی ندارند.

وی بر لزوم شناخت ویژگی های دنیای جدید ارتباطی تاکید کرد و گفت : هنوز سبک نگارش ، نحوه انتشار و مدل تهیه اخبار در رسانه های کشور مربوط به دهه 60 است و این مدل دیگر پاسخگوی نیاز مخاطب امروزی نیست .

مدیر عامل ایرنا با اظهار این که امروز دسترسی به اطلاعات و انتشار آن همگانی شده است ، اظهار داشت : در گذشته مالکیت اطلاعات ، دسترسی به آن و همچنین انتشارش انحصاری بود ، ولی امروز دیگر این محدودیت ها برداشته شده است و هر کس یک دستگاه تلفن همراه هوشمند در اختیار داشته باشد ، خودش یک رسانه است .

وی اساس کار رسانه را ارتباط موثر دانست و گفت : برای ارتباط موثر مولفه هایی وجود دارد که جریان رسانه به دلیل فراگیری ، دربرگیری ، دسترسی و مشارکت تک تک آحاد جامعه باید به این نکته توجه جدی داشته باشد.

خدادی از رسانه به عنوان مهم ترین اشتراک بشریت فارغ از سن ، جنس مکان و زمان نام برد و افزود : کار رسانه ای در چنین فضا و موقعیتی یک کار کاملا تخصصی است و روابط عمومی هم به عنوان یک رسانه باید کارش را تخصصی تعریف کند.

** تولید خبر به جای نظر

مدیرعامل ایرنا از دانش رسانه به عنوان یکی نیازهای روابط عمومی ها و دست اندرکاران رسانه ها یاد کرد ولی گفت : ولی دانش به تنهایی کافی نیست بلکه مهارت نیز باید در کنار باشد تا اطلاعات درست و مبتنی بر نیاز مخاطب تولید و منتشر شود.

وی توضیح داد : مهندسی مخاطبان ، شناخت و دسته بندی آنان در رسانه ها بسیار مهم است چرا که امروز بر خلاف گذشته از اطلاعات نباید به مخاطب رسید بلکه از مخاطب باید به اطلاعات رسید و لازمه این کار هم شناخت مخاطب است.

او افزود : امروز رسانه هایی موفق ترند که شناخت صحیح از مخاطب داشته باشند از بعد زمانی ، مکانی و نیاز محتوایی داشته باشد و صرف داشتن اطلاعات و انتشار آن نمی تواند مخاطب ساز باشد.

مدیر عامل ایرنا سه عنصر متمایز سازی ، متنوع سازی و متفاوت سازی در جمع آوری ، پردازش و انتشار اطلاعات را در موفقیت رسانه ها موثر دانست و تاکید کرد : روابط عمومی ها باید این نکات را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

وی افزود : حتی وقتی رسانه و روابط عمومی تمامی این ویژگی ها را رعایت کند باز هم نباید نسبت به موفقیتش اطمینان داشته باشد ، بلکه باید با جمع آوری بازخوردها و تجزیه و تحلیل آنها ، میزان موفقیت و نقاط ضعفش را مورد بررسی قرار دهد.

** پایان دنیای تبلیغات

مدیرعامل ایرنا یکی از ویژگی ها عصر جدید را پایان یافتن انواع تبلیغات برای جلب نظر و توجه مخاطب دانست و گفت : در دنیای جدید تبلیغات تمام شده و باید اطلاعات را به درستی و شفافیت برای مخاطبان منتشر کرد.

وی افزود : روابط عمومی ها باید در جمع آوری اطلاعات جسارت به خرج دهند و اطلاعات پیرامونی و جامعه را صادقانه جمع آوری و در اختیار مدیران خود قرار دهند .

خدادی همچنین در این نشست کارکردهای ایرنا را برای مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی مازندران تبیین کرد.

وی گفت : خبرگزاری جمهوری اسلامی با 81 سال سابقه ، هم اکنون با 80 کشور دنیا ارتباطات رسانه ای دارد ، دارای پست سازمانی در 50 کشور دنیاست و تمامی مناطق کشور را هم زیر پوشش چتر خبری خود دارد.

در این نشست مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی ، سازمان های دولتی ، مسئولان روابط عمومی فرمانداری ها و جمعی از دست اندرکاران رسانه های مازندران حضور داشتند.

 

منبع: ایرنا

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد