درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 07:08   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22951صفحه نخست » سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 - 10:47
مشتریان ابدی
7 روش و دیدگاه برای برنامه‌ های وفاداری در کسب‌و‌کار – قسمت اول
در سال‌های اخیر رقابت بر سر جذب و نگه‌داشت مشتریان، متخصصین بازاریابی را برآن داشته از برنامه‌های وفاداری استفاده و آنها را توسعه دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، در سال‌های اخیر رقابت بر سر جذب و نگه‌داشت مشتریان، متخصصین بازاریابی را برآن داشته از برنامه‌های وفاداری استفاده و آنها را توسعه دهند. شاید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کارت‌ها و برنامه‌های وفاداری، جمع‌آوری اطلاعات رفتار خرید و مصرف مشتریان در هر کسب‌وکار بوده و دستاورد دیگر آن ایجاد وفاداری در مشتریان است.

این دستاوردها که عموما به‌صورت اهداف در میان تیم‌های بازاریابی شرکت‌ها دنبال می‌شود از نظر اولویت سیاست‌گذاری در میان سازمان‌ها متفاوت هستند، به طوری که در بسیاری از موارد بازاریابان بیش از اینکه به ایجاد شرایطی عالی و تجربه‌ای خیال‌انگیز برای مشتریان و در نتیجه وفادارسازی آنها بیندیشند، به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات اشاره شده می‌روند.

اما فارغ از اینکه کدام یک از این دو هدف در اولویت کاری شرکت‌ها قرار گیرد، باید نکاتی برای موفقیت در آنها مدنظر قرار گیرد. در این یادداشت به هفت روش برای موفقیت این برنامه‌ها و ارزش‌آفرینی برای مشتریان در کسب‌و‌کارها خواهم پرداخت.

1- استفاده از یک سیستم امتیازی ساده

سیستم امتیازی یکی از رایج‌ترین روش‌های برنامه وفاداری است. در این روش مشتریان به طور متناوب، امتیاز کسب کرده و این امتیازات به پاداش‌های متنوع تبدیل می‌شوند که اینها چه تخفیف، یا یک جایزه یا یک رفتار خاص با مشتری باشد باعث می‌شود که مشتریان به سوی جمع‌آوری مقدار مشخصی از امتیازات برای آزادسازی جوایزشان اقدام کنند.

یکی از جاهایی که بسیاری از شرکت‌ها در این روش دچار مشکل می‌شوند، ایجاد ارتباط میان امتیازات و پاداش‌های ملموس است که در این مواقع این ارتباط پیچیده و گیج‌کننده است. به‌عنوان مثال: «14 امتیاز برابر است با هزار تومان و هر 20هزار تومان منجر به 50درصد تخفیف در خرید شما در مهرماه خواهد شد.»این یک پاداش نیست، در واقع یک روش سردردآور است.

چنانچه بخواهیم مثالی برای این نوع از سیستم بزنیم، می‌توانیم به کارت‌های وفاداری در کسب‌و‌کارهای رستوران‌داری اشاره کنیم. در این کارت‌ها مشتری به ازای یک مقدار ثابت خرید (مثلا 50هزار تومان) اجازه می‌یابد از یک آیتم رایگان استفاده کند و این آیتم رایگان می‌تواند به‌عنوان مثال یک پیتزای مخصوص باشد یا یک سالاد. رستوران‌های زنجیره‌ای Boloco در ایالات متحده از روش یاد شده استفاده می‌کنند.

پس به یاد داشته باشید اگر شما یک برنامه وفاداری مبتنی بر امتیاز را انتخاب می‌کنید سعی کنید تا حد امکان از روش‌های تبدیل امتیازی ساده و قابل درک استفاده کنید. اما در کل باید گفت که این نوع از سیستم در تمامی انواع کسب‌وکارها موفق نبوده و پاسخ کار شما را نخواهد داد.

2- از سیستم سطح‌بندی برای دادن پاداش به آغاز وفاداری و تشویق خریدهای بیشتر استفاده کنید

یافتن بالانسی میان پاداش‌های مطلوب و قابل دسترس، تبدیل به یک چالش برای اغلب شرکت‌هایی شده که برنامه‌های وفاداری طراحی می‌کنند. یکی از راه‌های حل این چالش، پیاده‌سازی سیستم سطح‌بندی است که در آن به شروع وفاداری و تشویق خریدهای بیشتر پاداش تعلق گیرد. پاداش‌های کوچکی را به‌عنوان پیشنهاد پایه‌ای برای اینکه مشتری بخشی از برنامه باشد، ارائه کنید و سپس وی را از طریق افزایش ارزش پاداش‌ها به تکرار خرید تشویق کنید، به‌گونه‌ای که مشتری از نردبان وفاداری بالا رود.

روش فوق این مشکل را که عموما مشتریان امتیازات خود را فراموش کرده و در جهت کسب جوایز بالاتر تلاش نمی‌کنند، حل خواهد کرد. بزرگ‌ترین تفاوت میان سیستم‌های امتیازی و سیستم‌های سطح بندی، کسب ارزش‌های بلند‌مدت در برابر ارزش‌های کوتاه‌مدت توسط مشتری است. از این دست سیستم‌های سطح‌بندی را شما می‌توانید در کسب‌و‌کارهایی نظیر ایرلاین‌ها، هتلداری یا شرکت‌های بیمه‌ای بیابید که خیلی از مواقع باعث بالا رفتن سطح تعهد مشتریان خود می‌شود.

به‌عنوان مثال، هواپیمایی ماهان، ترکیش ایرلاین و بسیاری از خطوط نام آشنای هوایی از این نوع سیستم وفاداری استفاده می‌کنند که در آن مشتریان به سطوح مختلف نظیر برنزی، نقره‌ای و طلایی تقسیم و هر سطح از مشتری به ازای خرید بلیت، میزان مایل رایگان برای مسافرت، تخفیف در هتل، تخفیف در استفاده از خودروی اجاره‌ای و... بسته به نوع سطح خود دریافت کرده و علاوه بر آن با تکرار خرید از سطحی به سطح بالاتر حرکت می‌کنند.

 

منبع: فرصت امروز

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  راهنمای کوتاه بحران


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد