درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 08:30   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چگونه از "تئاتر موفقیت" در اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی خود اجتناب کنید
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2292صفحه نخست » خبر یکشنبه، 16 دی 1391 - 22:35
ده گرایشی که در سال 2013 دنیای ما را شکل خواهد داد
طبق این پیش‌بینی، با وارد شدن تکنولوژی در همه چیز، از عینک گرفته تا جوراب و دوچرخه، همه چیز را هوشمندتر خواهیم دید و در اندازه‌گیری، هدایت و تحکیم جهان به ما کمک خواهد کرد. در عین حال، تلفن‌های هوشمند اثر انگشت بالفعل ما خواهد شد زیرا به صورت کیف جیبی، کلید، مشاوران تندرستی و موارد بیشتر تکامل خواهد یافت و در واقع کلّ هویت ما در یک جای واحد جمع خواهد شد.
  

شارا، زهرا بابازادگان: یکی از معروف‌ترین مارک‌های ارتباطات بازاریابی، هشتمین پیش‌بینی گرایش‌های کلیدی خود را انتشار داد که به نحوی چشمگیر ذهنیت مصرف کنندگان و رفتار آنها را در سال آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد یا تحریک خواهد کرد.
طبق این پیش‌بینی، با وارد شدن تکنولوژی در همه چیز، از عینک گرفته تا جوراب و دوچرخه، همه چیز را هوشمندتر خواهیم دید و در اندازه‌گیری، هدایت و تحکیم جهان به ما کمک خواهد کرد. در عین حال، تلفن‌های هوشمند اثر انگشت بالفعل ما خواهد شد زیرا به صورت کیف جیبی، کلید، مشاوران تندرستی و موارد بیشتر تکامل خواهد یافت و در واقع کل هویت ما در یک جای واحد جمع خواهد شد. این پیش‌بینی کانون توجه را بر امر سلامت، با دو گرایش مختلف، قرار داده افزایش آگاهی دربارۀ تأثیر فشار عصبی (استرس) و شادمانی بر رفاه و نیز نحوۀ پرداختن مؤسسات تجاری به آن را مورد بررسی قرار داده است.

گرایش‌های دیگری که در گزارش مزبور آمده شامل موارد زیر است:
· همه چیز خرده‎ فروشی است: امر خرید از فعالیتی که در فروشگاه‌های ملموس ظاهری یا به طور آنلاین انجام می‌شود به مبادلات ارزشی که به روش‌های متعدد جدید و نوظهور می‌تواند صورت گیرد، تغییر حالت خواهد داد. از آنجا که همه چیز می‌تواند کانالی خرده‌فروشی باشد، عمدتاً به یُمن تکنولوژی موبایل، مارک‌های تجاری باید از لحاظ محل و نحوۀ فروش کالا به نحوی روزافزون ابتکاری شوند.

·قدرت هم‌تایی: از آنجا که بازارگاه همتا به همتا از لحاظ اندازه و ابعاد گسترش می‌یابد، و از حد کالاها فراتر رفته گسترۀ وسیعی از خدمات را در بر می‌گیرد، به نحو فزاینده‌ای صنایع عمده را از مهمان‌نوازی و آموزش برگردانده به سوی جهانگردی و حمل و نقل سوق می‌دهد.

·سیر از عمومی به سوی خصوصی: در عصری که زندگی عمومی کاهش می‌یابد و کمرنگ می‌شود، مردم روش‌های مبتکرانه‌ای برای ایجاد فضاهای خصوصی در زندگی خود مطرح می‌کنند. ما به جای آن که رسانه‌های اجتماعی فراگیر امروز و ابزارهای هم‌صحبت شدن با یکدیگر را رد کنیم، از کلیه مزایای حفظ هویت پرشور دیجیتالی بهره می‌بریم و در عین حال تدریجاً پندارۀ جدیدی از خلوت و خصوصی بودن را برای قرن بیست و یکم تعریف و اداره می‌کنیم.

تکنولوژی جدید همچنان پیش می‌رود تا صحنۀ اصلی را در تصرف خود بگیرد
آن مَک (Ann Mack)، مدیر تعیین گرایش‌های جی‌دابلیوتی، اظهار می‌دارد، "در پیش‌بینی ما راجع به گرایش‌های مربوط به آیندۀ نزدیک، تکنولوژی جدید همچنان می‌رود تا صحنۀ اصلی را در تصرف خود داشته باشد، زیرا جابجایی‌هایی عمده‌ای را در رابطه با تحولات سرعت مافوق نور در موبایل، تکنولوژی‌های اطلاعاتی و اجتماعی شاهد هستیم. بسیاری از گرایش‌های ما نشان می‌دهد که چگونه مؤسسات تجاری حضور همه جانبۀ تکنولوژی در زندگی ما را تحریک و تسهیل یا با آن مقابله می‌کنند، و چگونه مصرف کنندگان به کشش آن واکنش نشان می‌دهند."

گزارش جی‌دابلیوتی با عنوان "ده گرایش برای سال 2013" نتیجۀ تحقیقات پشت میزی کمی و کیفی است که در سراسر سال و برای این گزارش انجام می‌شود. این گزارش شامل داده‌های واصله از تقریباً هفتاد برنامه‌ریز جی‌دابلیوتی از بیش از بیست بازار و مصاحبه با متخصصیان و اثرگذاران بر بخش‌های تکنولوژی، بهداشت و رفاه، خرده‌فروشی، رسانه‌ای و علمی است.

باب جفری، رئیس و مدیر ارشد اجرایی جی‌دابلیوتی در سطح جهانی، اظهار داشت، "جی‌دابلیوتی نیاز به پیش‌بینی و مشارکت فعال در تغییراتی را که آیندۀ تجارت ما و مؤسسات تجاری ارباب رجوع ما را به طور بنیادی تعریف می‌کند، تصدیق می‌کنیم. پیش‌بینی سالانۀ گرایش‌ها دقیقاً به ما کمک می‌کند که این کار را انجام دهیم. با چشم‌انداز جهانی که ایجاد کرده‌ایم، فرصت‌های جهانی در حال بروز را که می‌توانیم از طرف فهرست چند ملیتی مارک‌های تجاری روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، شناسایی می‌نماییم."

از جمله گرایش‌هایی که جی‌دابلیوتی در سال های گذشته پیش‌بینی کرده به این موارد اشاره می‌شود: "غذا به عنوان موضوع زیست‌محیطی جدید" در سال 2012 (تأثیر محیط زیست بر گزینه‌های غذایی ما مورد توجه و نگرانی بارز و چشمگیر واقع می‌شود)؛ "دوری از تکنولوژی" در سال 2011 (تعداد هر چه بیشتری از مردم، حداقل به طور موقت، از سیستم خارج می‌شوند تا با تکنولوژی قطع ارتباط کنند)؛ "همه چیز بر مبنای مکان" در سال 2010 (انفجار خدمات مبتنی بر مکان یا مکان‌آگاهی که کسب اطلاعات از تلفن‌های همراه را تسهیل می‌کند)؛ "جابجایی کوچک" در سال 2009 (جا به جایی از "هرچه بزرگتر بهتر" به همه چیز از خانه‌ها به اتومبیل‌ها به انبار‌ها)؛ و "شفافیت اساسی" در سال 2008 (شعار "هیچ چیز برای پنهان کردن" در برخی رفتارهای آنلاین مشاهده می‌شود).

گزارش "ده گرایش برای سال 2013 را می‌توانید در نشانی http://www.jwtintelligence.com مشاهده کنید.

--------------------------------------------------------------------------------
[1] شرکت JWT در سال 1864 توسط ویلیام جیمز کارلتون تأسیس شد. در سال 1877 جیمز والتر تامپسون (James Walter Thompson) شرکت را از کارلتون خرید و نام آن را به اسم خود تغییر داد و سپس آن را شرکت جی والتر تامپسون نامید. در سال 1987 گروه WPP (بزرگترین نهاد تبلیغات و روابط عمومی با نام اولیه Wire and Plastic Products) آن را در اختیار خود گرفت و در سال 2005 با راه‌اندازی مجدد آن، اسمش را به اختصار JWT گذاشت  م

ترجمه: شارا: گروه مطالعات رسانه

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد