درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:42   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22850صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 15 اردیبهشت 1395 - 08:26
آموزش عکاسی:قوانین طلائی عکاسی -39
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنج قاعده طلایی در عکاسی وجود دارد که هر عکاس باید آنها را رعایت کند. این پنج قاعده عبارتند از:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پنج قاعده طلایی در عکاسی وجود دارد که هر عکاس باید آنها را رعایت کند. این پنج قاعده عبارتند از:

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

قاعده 1- همیشه باید به دنبال بهترین زاویه دید باشید:
در عکاسی سعی کنید بهترین زاویه را انتخاب کنید. به دنبال نقطه مناسب باشید. سوژه‌های خوب و زودگذری که همیشه می‌خواهند از دستتان فرار کنند، نیاز به عکاسی دارند. سعی کنید عناصر پس‌زمینه را هم در عکس بیاورید تا نقطه دید شما حرفی برای گفتن داشته باشد. از انعکاس نور و رنگ در شیشه پنجره‌ها و سطح آب برای افزودن بعد و غنای بیشتر تصویر استفاده کنید. تمام عناصر و اجزا را در کادر تصویر به کار بگیرید و هیچ نقطه‌ای را از دست ندهید. سعی کنید به غیر از نقطه هم سطح افقی، از زوایا بالا یا پایین نیز عکاسی کنید.


قاعده 2- به تجهیزات عکاسی خود احترام بگذارید:
لوازم دوربین خود را سالم و تمیز نگه دارید. از یک برس باد بزن برای برطرف کردن گرد و خاک از جلو و عقب قسمت‌های دوربین خود استفاده کنید. لنزهای کثیف لکه‌های نامطلوبی بر روی عکس‌ها ایجاد می‌کنند. صحیح به دست گرفتن دوربین، اصل اساسی در به دست آوردن تصویری خوب است. دوربین را با دست چپ گرفته و زیر دوربین را به گونه‌ای نگه دارید که بتوانید با انگشت شست و اشاره دیافراگم و حلقه واضح‌سازی لنز را کنترل کنید و با دست راست به گونه‌ای دوربین را نگه دارید که با انگشت اشاره دکمه شاتر را بزنید. انتخاب فیلم عامل مهم دیگری است. اگر در روز افتابی روشن عکس می‌گیرید، از فیلم AsA50-100 استفاده کنید این دسته از فیلم‌ها جزئیات و رنگ بهتری را ثبت می‌کنند. از فیلم AsA200-400 برای نورهای ضعیف یا وقتی که هوا خیلی بد است، استفاده کنید. در دوربین‌های دیجیتال سعی کنید ASA دوربین را به همین صورت انتخاب کنید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


قاعده 3- همواره به کسب تجربه بپردازید:
نگذارید تفکر و ایده‌هایتان در پشت لنز بپوسد. انواع ترکیب‌بندی‌ها را تجربه کنید، هیچ وقت وسوسه نشوید که از همان زاویه قدیمی (در ارتفاع سر) عکسبرداری کنید، بلکه گاهی با لنز واید یا تله از زاویه بالا عکس بگیرید. تغییر زاویه می‌تواند کیفیت عکس را بهبود بخشد. سعی کنید در شرایط مختلف نوری از یک سوژه معین عکس بگیرید تا ببنید کدام وضعیت نور بهتر است. سعی کنید فیلم‌های مختلف را نیز امتحان کنید، عمداً موضوعی را کمتر از حد معمول نور بدهید تا آن را رویایی‌تر کنید، همچنین از لنز متفاوتی استفاده کنید. با استفاده از لنز واید انگل به جای تله زوم می‌توانید دنیای کاملاً جدیدی را نمایش دهید. سعی کنید با لنز بسیار واید مانند واید 20 یا 16 میلی‌متری به جای تله فوتوروی همان موضوع تجربه کنید. با این کار پی می‌برید که باید به شیوه‌ای کاملاً متفاوت به همان صحنه نزدیک شوید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


قاعده 4- همیشه باید آماده باشید:
هنگام کار اطمینان حاصل کنید که کلیه وسایل موردنیاز را برداشته‌اید. برای عکس‌هایتان به طور مؤثرتر برنامه‌ریزی کنید، تصمیم بگیرید که از چه چیزی می‌خواهید عکس بگیرید و یک روز قبل همه چیز را جمع‌آوری کنید. لنزها و فیلم مناسب را برداید . همه وسایل را داخل یک کیف بزرگ، به این امید که بهترین کار است، نگذارید. وسایل اساسی موردنیاز را داخل یک کیف کوچک بگذارید و کیف بزرگ را فراموش کنید. سعی کنید باطری‌های دوربین و فلاش را امتحان کنید و حدالامکان از باطری نو استفاده کنید.


قاعده 5- همیشه باید از پاهایتان برای گرفتن بهترین عکس استفاده کنید:
درباره سه پایه صحبت نمی‌کنیم. برای ایجاد حداکثر تأثیر به موضوع نزدیک شوید. لحظه‌ای لنز تله فوتو را به فراموشی بسپارید و ببینید آیا می‌توانید با نزدیک شدن به موضوع با لنز معمولی منظره بهتری به دست آورید. از کار آن لنز قدیمی و همه کاره (لنز نرمال) کاملاً شگفت‌زده خواهید شد. بیاموزید موضوع را مورد بررسی و اکتشاف قرار دهید. این کار را می‌توانید ابتدا با گشتن دور سوژه و یافتن بهترین زاویه مناسب انجام دهید. هرگز اول عکس نگیرید و سپس درباره آن فکر کنید. از این فرصت برای ارزیابی صحنه استفاده کنید. مراقب عناصری که موجب پرت شدن حواستان در اطراف تصویر می‌شود باشید و سعی کنید آنها را حذف نمایید.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

گرفتن عکس را از زاویه های مختلف تجربه کنید ، تنها با این روش  می توان از سو‍ژه های تکراری عکسهای جدیدی ساخت
 
تهیه و تنظیم: سیدمحمود دادمرزی
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
 
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد