درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 01:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22826صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 8 اردیبهشت 1395 - 12:46
۱۱ مزیت ارتباط عاطفی با یک خبرنگار حرفه‌ای
ارتباط عاطفی با خبرنگاران برای کسانی که در پی ماجراجویی نیستند، آسان نیست؛ اما به هر حال، چنین ارتباطی آن‌گونه که برخی باور دارند، حوصله سر بر نیست و ارتباط با یک خبرنگار، تجربه‌ای مهم به شمار می‌آید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

باورهای شایع در جوامع باعث شده که برخی گمان کنند که برقراری ارتباط عاطقی با یک خبرنگار، چه زن باشد و چه مرد، مساله آسانی نیست، چرا که خبرنگاران، به اندازه همتایان خود در دیگر مشاغل پول ندارند. علاوه بر این، آن‌ها معتاد به کار خود هستند.

ارتباط عاطفی با خبرنگاران برای کسانی که در پی ماجراجویی نیستند، آسان نیست؛ اما به هر حال، چنین ارتباطی آن‌گونه که برخی باور دارند، حوصله سر بر نیست و ارتباط با یک خبرنگار، تجربه‌ای مهم به شمار می‌آید.

سایت Storypick، تحقیقی در این باره انجام داده و ۱۱ مزیت ارتباط عاطفی با یک روزنامه نگار را بر شمرده است:
۱- بهترین جاهای شهر را می‌شناسند
شایع است که خبرنگاران آدم‌های حوصله سر بر و غیر اجتماعی هستند؛ اما حقیقت این نیست. آن‌ها در بسیاری از برنامه‌های شهر محل زندگی‌شان حاضر می‌شوند، بهترین فیلم‌ها را مشاهده می‌کنند و به مشهورترین رستوران‌ها رفت و آمد می‌کنند. آیا ممکن است فرصت ارتباط با چنین شخصی را از دست داد؟


۲- مبتکر هستند
بدون شک خبرنگاران حرفه‌ای مبتکر هستند. آن‌ها اخبار و گزارش‌ها را با روشی مبتکرانه می‌نویسند. علاوه بر این به داشته‌های خود به خوبی واقفند. مساله از اتاق خبر هم فراتر است. هرکس با یک خبرنگار در ارتباط باشد، باید خود را برای ریختن اشک‌های شوق پس از دریافت پیام‌های عاشقانه‌ای که پیامی نو دارد نفس‌ها را در سینه حبس می‌کند، آماده باشد.


۳- گفت‌وگو با آن‌ها پایان ندارد
خبرنگاران حرفه‌ای، نمونه‌ای خوب از شخصی باهوش و دارای پشتکار هستند. پی‌گیری اخبار جدیدی که در جهان روی‌ می‌دهد، برای آن‌ها مساله‌ای طبیعی است. از این رو، گفت‌وگو با آن‌ها آکنده از اطلاعات جدید و هیجان‌انگیز و همچنین دیدگاه‌هایی متفاوت است. آن‌ها می‌توانند درباره هر موضوعی به آسانی سخن بگویند.


۴- پول برای آن‌ها اولویت ندارد
نخستین اولویت خبرنگار حرفه‌ای برای کار، عشق به کار است و نه پول. اگر هدف اولش به دست آوردن پول بود، این حرفه‌را انتخاب نمی‌کرد. خبرنگار شاید به اندازه دیگر همتایان خود در حرفه‌های دیگر پول به دست نیاورد، اما از مزایای رایگان دیگری بهره‌مند می‌شود، البته هر از چند گاهی.


۵- قابل اعتماد هستند
جلب اعتماد، نخستین خصوصیت خبرنگاران حرفه‌ای است. اولین ویژگی آن‌ها، حفظ اسرار مهم است تا بتوانند اعتماد منابع خبری خود را جلب کنند. اگر با یک خبرنگار «حرفه‌ای» در ارتباط هستید، پس بدانید رازهایتان در جای امنی قرار دارد


۶- می‌توانند چند کار را باهم انجام دهند
یک خبرنگار حرفه‌ای، منابع متعدد خبری و چندین قرار بی‌پایان برای تحویل کار دارد. با وجود این همه کار دیوانه‌کننده، آن‌ها می‌توانند هم زمان چند کار را به خوبی انجام دهند. از این رو آن‌ها می‌توانند میان ارتباطات شخصی خود و کار، تعادل ایجاد کنند. آن‌ها از بذل محبت به کسانی که دوستشان دارند، حتی پس از یک روز طولانی، سخت و خسته کننده کاری، دریغ نمی‌کنند.


۷- به حوزه شخصی شما احترام می‌گذارند
خبرنگاران حرفه‌ای وقتی برای بحث و جدل درباره امور بیهوده ندارند. آن ها از شما میلیون‌ها سوال درباره هر دقیقه روزتان نمی‌کنند. آن‌ها شبانه روز مشغول کار هستند، از این رو، حوزه شخصی که به آن احتیاج دارید، در ارتباط با یک خبرنگار حرفه‌ای، محفوظ است. البته در مقابل آن‌ها همین مساله را از شما انتظار دارند.


۸- سخت کوشند
خبرنگار حرفه‌ای بودن آسان نیست. موفقیت و حرفه‌ای شدن در این حرفه، نیازمند تلاش، کار جدی و بی توقف است. از روابط عمومی گسترده آغاز می‌شود که منابع خبری را برای خبرنگاران فراهم می‌شود تا ادامه ارتباط با این منابع، تحقیق و نوشتن، همه کارهایی است که باید یک خبرنگار به صورت ۲۴ ساعته انجام دهد. خبرنگاران حرفه‌ای، به نیازمندی‌های کار خود به خوبی واقفند. این مساله بر روابط شخصی و عاطفی خبرنگاران نیز منطبف است. آن‌ها برای موفقیت این رابطه، هر کار لازم را انجام می‌دهند.


۹- شوق ارتباط با دیگران و توانایی بالای شنیدن دارند
خبرنگاران حرفه‌ای، همواره ماجراهای مهیجی برای تعریف به دیگران دارند. آن‌ها همچنین شنونده‌های خوبی هستند و به شنیدن به سخنان شما، اهمیت نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین قدرت خواندن میان سطرها را دارند و حتی به جزئیات کوچک در گفت‌وگو توجه می‌کنند.


۱۰- کمک به دیگران را دوست دارند
یک خبرنگار حرفه‌ای ممکن است برای کمک به دیگران، دست از کار بکشند حتی اگر این شخص را خیلی نشناسند اما بدانند که به کمک نیاز دارد. آن‌ها از راه دوستان و ارتباطاتی که در کارشان به دست آورند، از زدن هیچ دری برای کمک به دیگران دریغ نمی‌کنند. خبرنگاران حرفه‌ای قلب بزرگی دارند.
البته باید توجه داشت که این خصوصیت یک خبرنگار حرفه‌ای و واقعی است. برخی هستند که نه از سر علاقه، بلکه برای گذراندن وقت و به دست آوردن پولی هرچند اندک، خود را به میان خبرنگاران کشاندند. آن‌ها به دلیل ضعف‌شان، ترس و حسادت، ممکن است هر کار لازم را برای جلوگیری از پیشرفت دیگران، خراب کردن زندگی آن‌ها و به اصطلاح «زیراب زنی» انجام دهند.


۱۱- شادی به دست آوردن بلیت‌های رایگان
آیا دوست دارید در مسابقه تیم محبوبتان حاضر شوید؟ یا به یک کنسرت یا برنامه مهم بروید. بسیاری مواقع است که خبرنگاران می‌توانند به سادگی، بلیت رایگان یا با تخفیف این برنامه‌ها را به دست بیاورند.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد